3,5 week Indonesië. Wat te doen???

Discussie in 'Zuid-Oost Azië' gestart door milou, 29 sep 2016.

Tags:
  1. milou

milou New Member

Hallo allemaal,

Ik wil samen met mijn vriend graag een reis maken door Indonesië volgend jaar. Nou ben ik aan het bedenken waar ik allemaal heen wil en ik vind het lastig om dit in te delen in tijd. Ik zat te denken aan;
    Java 7 dagen (boot naar bali)
    Bali 7 dagen (boot naar lombok)
    Lombok 4 dagen en boottocht lombok - flores via peramatour.com (ook4dagen) vanaf lombok boot naar gili
    Gili 3 dagen
    Uiteindelijk vanaf lombok binnenlandse vlucht terug naar jakarta.

Is dit denk je te doen? Of denken jullie dat ik java niet moet doen en rustiger de tijd moet nemen in bali lombok gili?

Daarnaast vraag ik mij af of het handiger is om hier overnachtigen boottochten etc. te boeken? Aangezien we niet alle tijd hebben. Of is het echt handiger om het daar te boeken?

Als jullie verdere tips hebben over vervoer o.i.d. is dit ook welkom!

Groetjes Milou

Laatst bewerkt: 29 sep 2016

2. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Ik zou Java er toch bijnemen. Althans centraal en oost.

Goeie tip: skip Jakarta... Vuile stad, waar totaal niets te doen valt. Maar dit zal je wel al gelezen hebben in iedere reisgids en op iedere website. Ga direct van Jakarta naar Jogjakarta ... En start daar met genieten. :-D
    Eventueel kan je (bvb als je vermoeid bent na een lange vlucht) er toch een nacht verblijven. Zelf nam ik de bus vanaf de luchthaven naar Bogor, die een uurtje rijden van Jakarta ligt. Een rustig stadje, waar eigenlijk ook niet veel is buiten een simpele tuin en een zeer lieve gastvrouw in het enige hostel van de stad.

Vanaf Jogjakarta wordt het echt prachtig. Een relaxe en bruisende stad, mogelijkheid tot beklimmen van Merapi vulkaan, tempel genre mini angkor wat en grootste boeddhistische tempel Borobudur... Je kan hier mooi een dag of 4 vullen.

Bromo vulkaan is misschien ook een must bij een bezoek aan Java. Maar hier is er redelijk wat toerisme. Daarom (en ook mede omdat vulkaan actief was en dus zo gezegd niet te bezoeken was) dat ik dit op mijn eigen samen met enkele vrienden (die ik daar heb leren kennen) bezocht met een brommertje. Echt prachtig!

Dan heb je nog de Ijen vulkaan. Ook een zeer goeie ervaring! Midden in de nacht de krater in gaan, op zoek naar het blauwe vuur... En na zonsopgang uw ogen uitkijken hoe de miners zwavel gaan ontginnen in verschrikkelijke omstandigheden!

Vanaf hier kan je de boot naar Bali nemen ... Wat chillen, rijstvelden bekijken, biertje drinken, ... Het eiland is overspoeld van het toerisme. Geniet dus van de authenticiteit op Java.

Ga snorkelen op duiken op de Gili's...

Lombok schijnt ook de moeite te zijn. Maar ik ben er niet meer geraakt :-D

Hou gewoon in het achterhoofd dat er soms eens een dag verloren gaat aan niets doen en slapen, als je snachts vulkanen bezoekt. Ik had bijvoorbeeld 3 nachten doorgetrokken op een week tijd, en moest echt bekomen hiervan. Dit samen met wat verkeerd voedsel zorgde er nog eens voor dat ik een paar dagen ziek was.

milou vindt dit leuk.

3. milou

milou New Member

Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Nog 1 vraagje, is het handig om hier te boeken? Ivm met de beperkte tijd en aangezien ik ervan hou dat alles gepland is? Of zeg je het is echt makkelijk om daar wat te vinden.. qua boottrips maar ook overnachtingen etc.

4. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Is allemaal afhankelijk hoe hoog uw eisen liggen.
    Als een eenvoudig hostel OK is ... Dan kan je wel uw plan trekken ter plaatse.
    Wil je graag een goed hotel, en uw volledige reis uitstippelen, dan kan je best op voorhand boeken.

Een beetje zoals altijd dus ... :-D

Bali is super toeristisch. Dus als je hier een goed hotel wilt, kan dit dus beter op voorhand boeken. Hostels eventueel ook de dag voordien vastleggen.

Boten, bussen en uitstapjes moet je niet op voorhand boeken. Gewoon vastleggen als je ergens toekomt.

Lang leve het avontuurlijke! Natuurlijk loopt het niet altijd zoals gewenst... Maar dat moet je erbij nemen! Nadien maakt het de ervaring des te groter

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie