Booking.com

3 Maanden Z-O Azië

Dimitri25

Well-Known Member
Ok super. Van zodra de vlucht geboekt is naar Hanoi, kan ik dus perfect mijn visum aanvragen. Ik zie wel wanneer dit past...

Sowieso zal ik water kopen. Maar de tabletten heb ik toch liggen van de bergtochten die ik in de zomer doe. Dus deze neem ik maar mee, omdat ik ze toch heb. Joepie, terug wat geld gespaart haha.

Persoonlijke medicatie heb ik niet. Min. 10 jaar geleden dat ik nog een pijnstiller ofzo in mijn mond heb gestoken.

Dimitri25, zo te zien vertrek je ook binnenkort naar Vietnam. Hou jij een blog bij?
Ik vertrek binnen anderhalve maand pas :p en ja, ik zal eens een blogje bijhouden (nog nooit gedaan, hoogtijd dus)

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
Vandaag wat spullen gaan kopen.
Aangezien ik enkel handbagage wil meehebben, moest ik een (nieuwe) kleinere rugzak kopen. Natuurlijk kriebelde het, van zodra ik thuis was, om alles er eens in te steken... Er was nog het een en ander te kort, maar al bij al zat het voornaamste er in.

Gewicht was 10kg en overmeten afmetingen ongeveer 60x40x30cm. Normaal moet dit niet echt een probleem geven. Indien deze wel te groot blijkt te zijn kan ik nog steeds mijn bergschoenen aandoen om in te checken, en deze nadien terug verwisselen.

Gecko

Well-Known Member
Normaal gezien, meten ze je handbagage niet. Wegen ook niet. Maar, zoals je zelf zegt, als je handbagage opvalt door buitengewone afmetingen, dan krijgen ze 'ongezonde' idees ...;)

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Normaal gezien, meten ze je handbagage niet. Wegen ook niet. Maar, zoals je zelf zegt, als je handbagage opvalt door buitengewone afmetingen, dan krijgen ze 'ongezonde' idees ...;)
Toen ik in Nieuw-Zeeland vertrok kwamen ze met een meter en weegschaal rond aan de gate. Ik ben nog snel kunnen wegvluchten :D Mijn handbagage woog 10KG denk :p
Ik moest juist dringend naar toilet ;) Mijn jas aangedaan en alle zakken volgeladen met de zwaarste dingen.
Toen ik terug ging zag ik niemand meer. :LOL:
En ik heb ook al eens ergens mijn handbagage aan de checkin moeten laten wegen.
Dus het gebeurt wel, maar meestal niet. Ik ben er altijd al mee weg gekomen. :cool:
Is een gewone rugzak...

Gecko

Well-Known Member
Toen ik in Nieuw-Zeeland vertrok kwamen ze met een meter en weegschaal rond aan de gate. Ik ben nog snel kunnen wegvluchten :D Mijn handbagage woog 10KG denk :p
Ik moest juist dringend naar toilet ;) Mijn jas aangedaan en alle zakken volgeladen met de zwaarste dingen.
Toen ik terug ging zag ik niemand meer. :LOL:
En ik heb ook al eens ergens mijn handbagage aan de checkin moeten laten wegen.
Dus het gebeurt wel, maar meestal niet. Ik ben er altijd al mee weg gekomen. :cool:
Is een gewone rugzak...
Ja, Down Under ;) :LOL:...in mijn ganse reiscarrière nog nooit meegemaakt :)

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
In mijn Laos Rough Guide boek lees ik meerdere malen dat ik direct naar een ziekenhuis in Thailand moet van zodra ik ziek wordt. Ik wist reeds dat de ziekenhuizen in Laos en Cambodia minimaal en zeker niet aan te raden zijn.
Maar dit doet me nu nadenken om een extra reisverzekering te nemen.

Tijdens het boeken van mijn vluchten heb ik voor een 35€ een extra verzekering afgesloten bij AIG. Ik dacht dat ik hier niet mee kon missen. Maar eigenlijk is dit enkel het minimum ....
Ook van de CM heb ik mijn minimum reisbijstand.

Nu vroeg ik me af ofdat ik niet best een extra verzekering neem bij VAB of Europ assistance? Of raden jullie dit niet echt aan?
Het is ook niet mijn bedoeling om hier veel geld aan uit te geven ... Maar ik wil toch ook redelijk op mijn gemak zijn bij hevige tandpijn, voedselvergiftiging, appendicitis, verkeersongeval, ... wat je trouwens niet altijd in de hand hebt.
Wanneer ik kijk naar World Nomad kom ik direct aan een 270€, wat ik persoonlijk veel te veel vindt. De 109€ kan ik nog mee leven bij europ assistance.

Gecko

Well-Known Member
Hi Wyffels

Idd, de ziekenhuizen in Laos en Cambodia zijn nog niet uitgerust met alle benodigdheden. Het is voor de toekomst...nog wat geduld...

Weet je wat ik doe ? ik heb nog nooit in mijn reiscarrière een verzekering genomen. In je geval, zou ik naar Thailand gaan en me daar laten verzorgen. Met de CM verzekering, heb ik een zeer negatieve ervaring in Costa Rica. Geen euro terug gezien...(n) Daarom neem ik geen, ik trek mijn plan ter plaatse...nooit spijt gehad en geen massa's faxen moeten sturen en een astronomische GSM rekening moeten betalen ( zoals voor Costa Rica ). Want, je moet weten dat je niets mag ondernemen zonder hun toelating, d.w.z. naar België / Nederland bellen...niet ene keer, meermaals...tot je de juiste persoon aan de lijn krijgt...en dit kan dagen duren ( de persoon is afwezig wegens....verschillende redenen ) en je moet wachten...pijn of geen pijn, accommodatie onnodig verlengen en betalen...en.

Nu, je moet beslissen...maar bekijk het ook niet door een zwarte lens. Je bent een reiziger, dus je neemt risico's...het bestaat geen reis zonder risico's ( zelfs de georganiseerde reizen niet - zie Tunesië van 2 dagen geleden ). Leven betekent ook risico's, overal ter wereld en ook bij je thuis ( inbrekers, en ).

Cheer up, friend ! De wereld is aan je voeten (y)

Groetjes uit Leunovo ( Mavrovo N.P. ) - Macedonië
Gecko :)

N09041991

Member
@Wyffels
Wat tof dat je daar heen gaat. Ik twijfel ngo, maar wil de stap begin november wellicht gaan zetten.
Houd je een blog bij? Ben erg benieuwd

Wel ben ik drie weken in Maleisie geweest en kan je daar wat tips over geven.
Cameron Highlands zijn wij 2 nachten geweest. Dit was voor ons voldoende.
We hebben dag van aankomst (namiddag) een kleine trekking gedaan, de dag erna hebben we met een gids (106RM p.p. TJ lodge) een tour gedaan en daarna nog een kleine trekking. Bij TJ kunnen ze je veel informatie geven over de trekkings en zeggen ze ook eerlijk of je ze beter alleen kunt doen of niet.
Zelf vonden wij de gids van TJ echt geweldig, gaf heel veel uitleg.
Kuala Lumpur vonden wij verschrikkelijk. Enkel winkelcentra. Wij zijn er dan ook maar 1 dag geweest en de tweede dag richting de batu caves en de tempel in het zuiden gegaan. Ik kan je de tour naar de vuurvliegjes, Kuala Selangor, wel aanraden. Wij vonden dat een leuke ervaring.
Er schijnen ook maar 3 plekken in de wereld vuurvliegjes te hebben en die plek in Maleisie is er dus één van.

Wij hebben alles met de huurauto gedaan, weet niet hoe het qua openbaar vervoer is.

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
Dag Natasja,
Bedankt voor de tips! Ik twijfel nog om al dan niet een blog bij te houden.
Heel waarschijnlijk wél, maar met slechts een minimum aan tekst. Ik zie het eerder als een kans om dagelijks mbv fotos mijn reis voor te stellen aan het thuisfront. Wat ik precies allemaal beleef, welke bus ik genomen heb, ... Daar heeft niemand interesse in denk ik dan. Voor de geïnterreseerde: wyffelst.tumblr.com
Je ziet wel als ik vanaf donderdag dingen post hé :-D

Waar twijfel jij nog over? Ikzelf zeg ook al jaren, bij het horen van andermans avonturen: waauw! Moest ik dit kunnen, dan doe ik dit ook direct!
Eigenlijk betrapte ik mezelf na verloop van tijd dat ik gewoon een flauw excuus had om de wereld niet te leren kennen.

Daarom heb ik gewoon besloten om te vertrekken! Volgende week donderdag is het al zo ver. Mijn lieftallige vriendin, en mijn fantastische job voor 12 weken achterlaten. Hopelijk is het dit allamaal waard :-D

Dimitri25

Well-Known Member
Een blog bijhouden .....kost veel moeite, elke dag opnieuw in het boekje krabbelen...Pff ;-). Anyway amuseer u

N09041991

Member
Wellicht dat Instagram een optie is? Daar zat ik namelijk aan te denken, mocht ik op pad gaan ;)
Beelden zeggen vaak meer dan woorden en kost niet veel moeite om bij te houden. En je kunt er ook een tekst bijschrijven.
Via twitter en facebook is het daarnaast ook weer makkelijk te delen.

Groot deel heeft met 'lef' en de stap durven zetten te maken. En het feit dat ik 'als vrouw' alleen moet doen.
Mijn vriend is er van overtuigd dat ik bij de start van mijn reis het beste al een reis maatje kan hebben, puur ook al ter gewenning.

Ik ga zeker je blog volgen en wellicht kom ik je nog wel tegen.
Want als ik ga wil ik het liefst binnen een maand gaan.
(Hoewel ik dan wel nog alles moet regelen :whistle:)

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
Op facebook post ik wel het één en ander. Maar ik heb geen zin om met iedereen mijn volledige gaan en staan te delen.
Tumblr en instagram zijn ook wel beiden een openbaar medium. Toch heb ik hier meer het gevoel dat dit onpersoonlijker is.
+ Niemand weet iets hiervan af. Ik deel deze maar met de personen die ik wil, eenmaal ik vertrokken ben.

In een maand is alles wel te regelen. Enkel voor uw vaccinaties van hondsdolheid kan het krap worden. (duren 3 weken)
Maar aaah.... Zo noodzakelijk zijn deze nu ook weer niet. :whistle:

N09041991

Member
Haha,
Waar ben jij rond de kerst/nieuwjaar te vinden Wyffels?
Toevallig iets gehoord over leuke plekken in Vietnam?

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
Op 19 december vlieg ik terug van Bali naar Bangkok om mijn verjaardag te vieren met enkele Thaise vrienden. 23 december vlieg ik dan terug naar België, om met kerstavond thuis te zijn.

En leuke plekken genoeg in Vietnam denk ik dan... Ik ben van plan naar Hanoi, Sapa, Bac Ha, Cat Ba, Ninh Binh, Dong Hoi (grotten bezoeken), Hué, Hoi An, Ho chi minh, Can Tho en Chau Doc te bezoeken,

Dimitri25

Well-Known Member
Aanrader: ga naar Dalat en doe vanaf ginder een rit met de easy riders ;-)
Dan is er idd nog hcmc en Hanoi , als je in Hanoi bent, huur een fiets en ga uncle ho bezoeken (aanrader) gevolgd door een fietsritje doorheen deze bruisende stad :p als je dan toch in cat ba bent.....regel een bootje naar halong bay, doe daar een Tour doorheen de gekke rotsen En bezoek een vissersdorp?

Nog ? ;-)

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
Thx! Eenmaal ik daar ben hou ik zeker uw tips in gedachten. Eventueel als ik nog iets hoef te weten, stel ik ze wel!

Momenteel zit ik in het noorden van Thailand. Alles loopt fantastisch.
Vanaf de eerste minuut had ik een gevoel van thuiskomen.
Ik realiseerde me vandaag hoe vreemd het eigenlijk is mijn kont af te kuisen met een sproeier ipv wc papier. Misschien zit er toch een stuk "Thai" in mij blijven hangen door mijn vorige bezoeken, en goeie kennisen.
Vreemd ... Haha

ellen claus

New Member
Hey

Ik wou graag eens weten hoe jouw reis je is bevallen.
Ik plan met mijn vriend een gelijkaardige reis en vroeg me af of je eventueel tips had voor ons.
Je vindt hieronder ons geplande tijdschema.
Lijkt jou dit wat realistisch?

We zouden ook vliegen van Luang Prabanag naar Hanoi en van Hoi An naar Ho Chi Minh city.
Had jij jouw vliegtuigtickets goed op voorhand geboekt of is het doenbaar/goedkoop om zeg maar de dag voor vertrek nog een ticket te boeken?
We zitten ook met een "gat" in onze planning aangezien we oorspronkelijk de Gibbon Experience in Laos wilden doen, maar hebben besloten dit te laten vallen.
Dit geeft ons wat extra speelruimte maar maakt het ons ook moeilijk om te beslissen op welke dag we het vliegtuig zouden nemen.

Alleszins al bedankt voor tips!

1 juli vertrek
2 juli aankomst Bangkok 9.35
Bangkok bezoeken + slapen
3 juli Bangkok bezoeken
nachttrein naar Chiang Mai (12 uur)
4 juli Chiang Mai bezoeken + slapen
5 juli Chiang Mai bezoeken + slapen
6 juli brommer naar Pai (4 uur)
Pai bezoeken + slapen
7 juli Pai bezoeken + slapen
8 juli Pai ’s ochtends nog "bezoeken"
brommer naar Chiang Mai
bus naar Chiang Rai (3u) + slapen
9 juli Chiang Rai bezoeken
naar Chiang Kong
boot naar Huay Xai
Huay Xai slapen
10 juli slowboat
Pak Beng slapen
11 juli slowboat
Luang Prabang slapen
12 juli Luang Prabang bezoeken + slapen
13 juli Luang Prabang bezoeken of 13 juli Luang Prabang bezoeken + slapen
vliegen naar Hanoi (19:55) of 14 juli Luang Prabang bezoeken en vliegen naar Hanoi
/// what to do?? ///
15 juli vliegen naar Hanoi
Hanoi bezoeken + slapen
16 juli Hanoi bezoeken
nachtbus/-trein naar Sapa
17 juli Sapa bezoeken + slapen
18 juli Sapa bezoeken
nachtbus/-trein naar Hanoi
19 juli bus + boot naar Ha Long Bay / Cat Ba
Ha Long Bay bezoeken + slapen
20 juli Ha Long Bay bezoeken + slapen
21 juli Ha Long Bay bezoeken +
met boot en bus naar Ninh Binh (6 uur)
Ninh Binh slapen
22 juli Ninh Binh/Tam Coc/Trang An bezoeken + slapen
23 juli Ninh Binh/Tam Coc/Trang An bezoeken
nachttrein naar Hué
24 juli Hué bezoeken + slapen
25 juli bus naar Hoi An (6 uur)
Hoi An bezoeken + slapen
26 juli Hoi An bezoeken + slapen
27 juli Hoi An bezoeken + slapen
28 juli vliegen naar Ho Chi Minh
Ho Chi Minh bezoeken + slapen
29 juli Ho Chi Minh bezoeken + slapen
30 juli met bus naar Can Tho (4 uur)
Mekongdelta bezoeken
slapen in Can Tho (Green Village)
31 juli Can Tho
met bus naar Chau Doc (5 uur)
Chau Doc slapen
1 aug Chau Doc bezoeken + slapen
2 aug ferry naar Phnomh Penh
Phnomh Penh bezoeken + slapen
3 aug Phnomh Penh bezoeken + slapen
4 aug boot naar Siem Reap (5 uur)
Siem Reap bezoeken + slapen
5 aug Siem Reap bezoeken + slapen
6 aug Siem Reap bezoeken
bus trein taxi naar Khao Yai National Park + slapen
7 aug Khao Yai National Park bezoeken + slapen
8 aug Khao Yai National Park + slapen
9 aug Khao Yai National Park bezoeken
bus naar Bangkok (2u50)
slapen in Bangkok
10 aug Bangkok bezoeken
11 aug vliegen naar Peking 01:45 (= 4 uur vliegen)
aankomst Peking 6:45 plaatselijke tijd
Peking bezoeken
12 aug vliegen naar Brussel 01:20
aankomst in Brussel 5:55 (= 10 uur 35 vliegen)

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan