4 maanden Zuid-Oost Azië 2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

silke89

New Member
Dag iedereen!

Ik ben een jongedame van 26 jaar, en loop al een hele tijd met het idee om een lange, verre reis te maken naar Zuid-Oost Azië. Ondertussen heb ik zowel Thailand als Cambodja al ontdekt, maar er is nog zoveel dat op mijn verlanglijstje staat en ik wil hier misschien wel eens concreet werk van maken. Aangezien het niet evident is telkens weer verlof te krijgen en er de tijd voor te vinden, opteer ik om mijn job einde dit jaar op te geven en vanaf begin 2017 een paar maanden vrij te maken om deze droom waar te maken. Alleen... Ik doe dit liever niet op m'n eentje. De landen die ik absoluut wil doen zijn Laos, Vietnam, Indonesië, Maleisië en ... Niet-Zeeland als eventuele afsluiter. Dit is m'n all time favo bestemming die ik absoluut wil gedaan hebben in m'n leven, en het lijkt me daarom een goed idee dit aan de route vast te hangen. Ik zeg 4 maanden als richttijd, maar dit kan natuurlijk ook iets korter, of iets langer, valt ook te zien wat jouw verwachtingen en ideeën zijn omtrent de reis, dus alles is nog altijd bespreekbaar. Ook de bestemmingen. Zijn er hier toevallig mensen die ook met een soortgelijk idee rondlopen? Stuur me zeker een berichtje en ik zal sowiso antwoorden. Man of vrouw, maakt me niet zoveel uit. Zolang er een klik, welbepaald wederzijds respect en loyaliteit aanwezig is...

Hopelijk tot snel!

Groetjes,

Silke

Dag Silke

Ik zag vandaag jouw zoekertje en heb interesse. Hopelijk zal je mijn reactie zien om verder contact te nemen (indien je nog een reisgenoot zoekt).

Groetjes,

Ine

Hallo,

Zoek je nog iemand? Ik vertrek in november op wereldreis, maar als er een paar landen matchen dan kunnen we dit eens bekijken. Als je nog een reisgenoot zoekt?

Groetjes,
Lore

Hallo. Nog opzoek naar een reisgenoot. Heb je ook tegen gekomen via wegwijzer maar geen reactie terug gekregen. Groetjes tineke

Oei ik heb nooit een reactie gekregen? Ik zoek nog iemand, niet gemakkelijk zo blijkt! Héél weinig reacties. Leuk dat je reageert! Wat ga jij doen of welke plannen heb je?

Oei dat is minder dat je geen reactie door gekregen hebt. Ik ben al een eindje aan rond lopen met het gedacht om een paar maanden te gaan reizen. Maar ben niet echt een persoon om dit alleen te doen. En al een eindje aan rond kijken wat ik zou doen. Eigenlijk nog geen datum of iets in gedachten, ik zie wel wat ik vindt. Door jou advertentie heb ik verder beginnen zoeken. Eigenlijk wil ik nog heel veel landen zie. Maar vietnam en Indonesië staan er ook zeker op. Ik ben 29 jaar oud.

Dag iedereen!

Ik ben een jongedame van 26 jaar, en loop al een hele tijd met het idee om een lange, verre reis te maken naar Zuid-Oost Azië. Ondertussen heb ik zowel Thailand als Cambodja al ontdekt, maar er is nog zoveel dat op mijn verlanglijstje staat en ik wil hier misschien wel eens concreet werk van maken. Aangezien het niet evident is telkens weer verlof te krijgen en er de tijd voor te vinden, opteer ik om mijn job einde dit jaar op te geven en vanaf begin 2017 een paar maanden vrij te maken om deze droom waar te maken. Alleen... Ik doe dit liever niet op m'n eentje. De landen die ik absoluut wil doen zijn Laos, Vietnam, Indonesië, Maleisië en ... Niet-Zeeland als eventuele afsluiter. Dit is m'n all time favo bestemming die ik absoluut wil gedaan hebben in m'n leven, en het lijkt me daarom een goed idee dit aan de route vast te hangen. Ik zeg 4 maanden als richttijd, maar dit kan natuurlijk ook iets korter, of iets langer, valt ook te zien wat jouw verwachtingen en ideeën zijn omtrent de reis, dus alles is nog altijd bespreekbaar. Ook de bestemmingen. Zijn er hier toevallig mensen die ook met een soortgelijk idee rondlopen? Stuur me zeker een berichtje en ik zal sowiso antwoorden. Man of vrouw, maakt me niet zoveel uit. Zolang er een klik, welbepaald wederzijds respect en loyaliteit aanwezig is...

Hopelijk tot snel!

Groetjes,

Silke
Hej Silke!

Ik ben een jongeman van 25 jaar, en loop al een hele tijd met het idee om terug op reis te vertrekken naar God weet waar. Ondertussen heb ik zowel Frankrijk als Duitsland al stevig ontdekt, maar er ligt nog zoveel moois dat het werkelijk absurd is om nog langer in mijn comfortzone te blijven. Aangezien het vrij evident is om een contract tot het einde van dit jaar te tekenen, kan ik vanaf begin 2017 terug op verlof vertrekken. Alleen... Ik doe dit liever niet op m'n eentje. De landen die ik absoluut wil doen zijn... Om eerlijk te zijn maakt het mij niet zoveel uit. Hoewel ik toch enkele voorkeuren heb, ben ik van het principe dat elke plaats zijn eigen waarden en schoonheden heeft. Hoe verder je reist, hoe groter het cultuurverschil (vaak toch zo) en dat is nu eens iets dat ik zou willen ervaren (aangezien ik nog nooit buiten Europa heb gereisd...).

Ik zeg 4 maanden als richttijd, maar dit kan natuurlijk ook iets korter, of iets langer, valt ook te zien wat jouw verwachtingen en ideeën zijn omtrent de reis, dus alles is nog altijd bespreekbaar. -> 4 maanden is een goede richtlijn, ik ben niet van plan om een paar weekjes er op uit te trekken.. Top!

Ook de bestemmingen. -> De bestemmingen zien er fantastisch uit!

Zijn er hier toevallig mensen die ook met een soortgelijk idee rondlopen? Stuur me zeker een berichtje en ik zal sowiso antwoorden. Man of vrouw, maakt me niet zoveel uit. Zolang er een klik, welbepaald wederzijds respect en loyaliteit aanwezig is... -> I totally agree. Ik vind het enorm belangrijk om elkaar op voorhand beter te leren kennen en ik sta hier zeker en vast voor open.

Hopelijk tot snel!

Groetjes,

Xavier

PS: Kort over mezelf. Ik omschrijf mezelf als een tolerant, sociaal en sportief persoon die gemakkelijk zijn plan kan trekken. Ik heb op mijn eentje 5 maanden in Zuid-Frankrijk rondgetrokken en 3 maanden in Duitsland. Dit alles met mijn zak op de rug en mijn duim als vervoersmiddel. Het idee om terug te vertrekken op reis begint meer en meer vorm te krijgen, maar deze keer wil ik niet meer alleen rondtrekken. Moest je interesse hebben om het er eens over te hebben bij een fris pint (of fristi), laat dan maar iets weten. Hopelijk kunnen we dan van ons idee een plan maken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Silke,

Ik ben momenteel in Maleisië. Ik heb, nu ik hier ben, ook Singapore aangedaan. Mijn tips:

- als je naar Taman Negara in Maleisië (natuurpark) gaat -> neem NIET de full package want je wordt teleurgesteld. Neem bij han travel de basic en doe zeker de Canopy Walkway (de nightwalk stelt niets voor)
- als je Cameron Highlands aandoet: butterfly farm stelt niet veel voor; aanrader is wel de tour die wordt aangeboden waar je de zonsopgang kunt zien
- als je van Kuala Lumpur of Cameron Highlands naar Langkawi zou gaan of omgekeerd -> niet de boot van Penang naar Langkawi nemen want velen worden zeeziek. Beter is doorreizen met de bus naar Kuala Perlis en dan de ferry naar Langkawi. Dit is een betere en goedkopere optie.
- in Langkawi: aanrader is de kayak mangrove tour aageboden door Dev
- in Malacca: als je van Malacca sentral naar de stad wil gaan of omgekeerd; bus nummer 17 (perron) kost je bijna niets en het duurt maar 15/20 minuten

Dag iedereen!

Hopelijk tot snel!

Groetjes,

Silke
Ik zou dit ook wel graag willen doen, maar zoals je het zelf zegt, moet er een klik zijn. Ik zou eigenlijk naar Oceanië willen gaan, maar ik wil altijd een uitzondering maken voor Azië.

Hoi Silke,

Ben je nog op zoek naar een reisgenoot? Ik ben Laura, 25 jaar en wil in begin 2017 ook een verre reis maken naar Zuid-Oost Azië (zoals zovelen van ons ). De bestemmingen die je noemt lijken me perfect, en een paar maanden reizen is ook ideaal! Ik ben zelf een spontane meid en hou van een beetje avontuur. Ik wil graag zoveel mogelijk cultuur opsnuiven en leuke activiteiten ondernemen. Natuurlijk vind ik het ook gezellig af en toe een lekker een dag te relaxen of een drankje te doen. Nu wil je vast meer van me weten, en dat vertel ik je graag!

Groetjes, Laura

Hallo mijn reis staat al vast ik vertrek 12 december. Voor 6 maanden naar zuid Oost Azië met een meisje. Alvast veel succes met je zoektocht. En als je tips of iets nodig heb kan je mijn altijd email sturen naar [email protected]. Groetjes

Hey Silke,

Al een reisgenoot gevonden? Zuid Oost Azie staat ook op mijn planning voor 2017 vanaf mei kan ik vertrekken :-)
Laat maar iets weten als je interesse hebt.

Groetjes
Sofie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan