6m - 1 jaar Australië, Nieuw-Zeeland - eind 2013/begin 2014

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elli

New Member
Hoi,

Ik ben een 24j meisje uit Leuven en ik zou eind dit jaar - begin volgend jaar graag naar Australië / Nieuw-Zeeland vertrekken, dit om rond te trekken (en ook wat te werken als het geld op is). Ik ben hier al eventjes over aan't nadenken en gewoon op avontuur vertrekken lijkt mij echt megacool :cool:. Zelf heb ik nog niet heel veel ervaring met langere reizen (3 weken max), maar het plan is dus om daar verandering in te brengen :good:. Ik zoek nog een tof reisgenootje om mij te vergezellen, vooral omdat het mij leuker lijkt om met 2 (of meer) te zijn om zo'n ervaring te delen. Ik heb wel vrienden die dit ook zien zitten, maar niet voor een langere periode.. .

Het duurt nog wel een tijdje voor vertrek, maar ik moet nog wat sparen en dan heb je ook voldoende tijd om eens af te spreken voor vertrek om te zien of het klikt :wink:. Geen idee of ik hier eensgezinden tegenkom, maar wie niet waagt niet wint zeker :smile:.

Groetjes!

australië

hey! Ik ben 25 jaar en van de kempen. Ben van plan om ook naar Australië te vertrekken, weet nog niet juist wanneer, was van plan om in juli te gaan maar misschien dat ik pas september vertrek voor ongeveer 3 maanden. Wanneer ben jij van plan te vertrekken? Al concrete plannen? Grtjs

Hey!

Ik ben in juni afgestudeerd en zou daarom graag een 'grote reis' maken. Dit ofwel naar Zuid-Amerika of naar Australië. Ik zou dan ook graag 6-12 maanden gaan en vertrekken rond ongeveer september, afhankelijk van goedkopere periodes met vliegtickets. Het liefst zou ik zoveel mogelijk zien en natuurlijk ook wat werken als de centen op zijn. Maar ik ga voor een low-budget vakantie!
Ik ben 22 jaar en afkomstig van Limburg. Maar ik zit dus met hetzelfde probleem als jou. Mijn vrienden vinden het allemaal een leuk idee, maar om echt zo lang te gaan willen ze niet of ze hebben er het geld niet voor. Maar dit is echt een grote droom en iets dat ik zeker wil doen!

Groetjes

Hallo, ik ben Katrien en ben 27 jaar. Ik zou heel graag in september naar Australie gaan. Ook heb ik geen enkele ervaring met lange reizen noch met backpacking maar lijkt me super cool :-)
Natuurlijk is het als meisje altijd een groter risico om solo te reizen vandaar ben ik ook op zoek naar een toffe reisgezel !
Ik heb net mijn huis verkocht in Zoutleeuw, woon terug bij mijn ouders in Goetsenhoven en ben toe aan een nieuwe episode in mijn leven... En hoe kan je dat beter beginnen dan met zo'n avontuur :-)

Hi,

Net zoals jullie wil ik Australië, met een eventuele uitbreiding Nieuw Zeeland en Thailand, bezoeken.
Er zijn enkele vrienden die me wel willen vergezellen maar zij zijn zeer vaag in hun interesses. Daarom mijn zoektocht naar een reisgenoot die er volledig voor gaat!

Momenteel ben ik 26 jaar, werkzaam te Leuven en woonachtig te Limburg. Het is voor mij nu het ideale moment om op verkenning te gaan in de wereld en het werk wil me met plezier loopbaanonderbreking geven. Backpacking is voor mij wel nieuw.

Ik plan rond oktober 2013 te vertrekken, dit voor ten minste 6m tot 1j en met een work/holiday visum. Hoe of wat ben ik nog niet echt aantoe, maar de bedoeling is om te vliegen op omgeving Sydney en grotendeels Australië en zijn outback te verkennen. Op m'n eentje zal dit per bus of liften zijn. Is er iemand die grote tijd met me doortrekt, kan er best een auto aangeschaft worden.
Het spaargeld laat toe om enkel te reizen maar dit is mijn bedoeling niet. Nu en dan werken om vervolgens door te trekken lijkt me veel leuker en hierdoor is er ook een nauwer contact met de plaatselijke bevolking.

Lijkt jullie dit iets? Desnoods om enkel de eerste weken door te brengen of een grotere periode...

Groeten,

Philippe

Hi,

Fijn om al enkele reacties te lezen!
Sorry voor mijn late reactie, ik ben er zelf eventjes tss uit geweest. Ben 3 weken naar Costa Rica geweest en heb de smaak nu helemaal te pakken :wink:. Ook daar rondgetrokken en dat was echt super, zeker de moeite!

Ik kan wel pas tegen het einde van het jaar vertrekken, oktober moet miss nog wel lukken.
Waar en wat ik allemaal wil doen/zien ginder moet ik nog wat uitdokteren. Wat wel vast staat is dat ik ook zeker naar Nieuw-Zeeland wil reizen. Hoelang ik wil reizen hangt er een beetje vanaf hoe het mij ginder bevalt, maar zal tss de 6m-1j zijn.

Miss kunnen we binnenkort eens afspreken met diegenen die rond dezelfde periode willen vertrekken? Stuur mij dan maar een privébericht en dan geef ik mijn e-mail :smile:.

Groetjes

Eind 2013 AZIE/ NIEUW ZEELAND

Hallo!

Ik lees hier jullie berichten en ik dacht ik gooi die van mij er ook maar even tussen!
Ik ben steffie, 23 jaar en kom uit Eindhoven (NL)
Mijn bedoeling is om rond oktober/november een rondreis te maken richting nieuw zeeland en azie!
Ik ken iemand die dat nu aan het doen is en ik wil als hij terug is zijn plannetje en informatie misschien wel overnemen. Ik zoek alleen wel iemand (of meerdere) om mee samen te reizen!
Ik wil echt rondtrekken en ga niet voor te werken. Ik wil ook maar tot begin januari gaan.
Ik ben niet ervaren met reizen maar wil het graag gaan doen, ik ben ook niet ervaren met backpacken maar vind dat wel oke. ik wil veel zien en doen, maar relaxdagen moeten er ook tussen zitten! en in azie mogen de full moonpartys niet ontbreken natuurlijk!

Mocht dit bericht je aanspreken, wil je deze reis met me doen (en zelf misschien daarna verder reizen?)
Laat me dan iets weten!

Groetjes!

hey

ik wou eens horen of hier al concrete plannen gemaakt zijn?
ik speel namelijk zelf met het idee om voor langere periode naar australie te gaan en waarom niet met 1 of meerdere personen die het zelfde idee hebben. want alleen is maar alleen!

ik ben 28 jaar en ben van leuven.

Working holiday Australië

Ook ik vertrek in september of oktober richting Australië en heb wel zin om eventueel samen met iemand te reizen. Mijn visum is net goedgekeurd maar nu ben ik aan het kijken voor een vliegticket. Het zal van de kostprijs afhangen wanneer ik precies vertrek. Gaat er hier iemand met een organisatie?

Ik heb nog niet echt concrete plannen maar ben wel benieuwd naar jullie verhalen! Eventueel zit er hier iemand die ik kan meeten aan de andere kant van de wereldbol?

Ik kom trouwens uit Brugge en ben 20 jaar :)

Hi Musiixxx

Als ik iets mag "zeggen" : begin meteen op vliegtuigticket te "jagen"; "you never know your luck" en vergeet niet te vergelijken met de prijzen van je collega's in het sub-forum "Australië" of "Backpackers", en de tarieven die op de markt zijn... het kan in honderden euro's verschillen.. Als je tijd hebt en flexibel bent, het kan zijn dat je volgende vakantie al betaald is...

Groetjes:smile:
Gecko

Hoi,

Ik heb plannen om rond december naar Australië te gaan. Dit liefst om deels te werken en deels rond te trekken.
Concrete plannen heb ik nog niet, maar hoop hier zo rap mogelijk verandering in te krijgen.

Het zou leuk zijn om met anderen samen te reizen ipv alleen..
Dus mochten er mensen zijn die rond dezelfde periode vertrekken enzo.. Contacteer me gerust.

Liefs Jolien

australie

Hoi,

Ikzelf zoek ook een nieuwe uitdaging in mijn leven, zit namelijk met een kleine burn- out en denk al geruime
tijd om een wereldreis te maken. Nog 1 obstakel te overwinnen en dat is mijn zelfstandige activiteit stopzetten, dus
dit jaar zal de reis er niet meer komen. Indien er geïnteresseerden zijn om begin volgend jaar te vertrekken laat iets
weten maakt mij eigenlijk niet zoveel uit waar ik begin maar zou toch zeker ook Australie willen doen.
Ik ben 28 jaar en ben van West-Vlaanderen te Roeselare.

Greetz Tim

Reismaatje gezocht

Goedenavond Iris.

Mijn naam is Kris Arentsen woon in Harderwijk en ben 20 jaar. En doe de opleiding tot leidinggevende in beveiliging en daar ben ik bijna mee klaar.
Heel toevallig heb ik de zelfde planning als jou. Ik wil rond oktober/november graag backpacken in Australië.
Mijn officiële planning was om ongeveer een jaar te gaan maar dan kan ook minder.
Het is wel moeilijk om een reis maatje te vinden.
Ik twijfel daarom ook om met een organisatie te gaan of niet. Enige voordeel is dat ze met wat dingen helpen te regelen in Australië en dat
je op ze kan terug vallen mochten er problemen zijn. Gelukkig heb ik familie wonen in Australië zodat mocht er iets met mij of me reismaatje iets overkomen
word er goed er voor ons goed verzorgt. Zelf ben ik nog aan regelen om de eerste week onderdak te regelen in Sydney om rustig alles te leren kennen daaro en te regelen.
Daarna wil ik gaan trekken langs de oost kust. Omdat ik het liefst alles ook wel beetje goedkoop hou ga ik er ook werken. Dus gewoon lekker werken en reizen en vooral genieten van de stranden
en het landschap.
Het zou mij leuk lijken om met je in contact te komen om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen en om eventueel aftespreken om deze reis samen te maken.

hopelijk hoor ik snel van je.

Groetjes kris
[email protected]

Hi Musiixxx

Als ik iets mag "zeggen" : begin meteen op vliegtuigticket te "jagen"; "you never know your luck" en vergeet niet te vergelijken met de prijzen van je collega's in het sub-forum "Australië" of "Backpackers", en de tarieven die op de markt zijn... het kan in honderden euro's verschillen.. Als je tijd hebt en flexibel bent, het kan zijn dat je volgende vakantie al betaald is...

Groetjes:smile:
Gecko

Ik heb dit inderdaad direct gedaan en zie, gisteren een goedkoop enkeltje Sydney met stopover in Singapore kunnen boeken!
Ik vertrek dus 11 september en ik kom toe op 15 september 2013 in Sydney!

Groetjes

Liza

Down Under

Dag iedereen,

Ik ben een bijna 24-jarige meid uit Limburg en vertrek in juli naar Australië voor een periode van maximaal 9maanden.
Hoewel ik een vriendin heb die momenteel ook "Down Under" verblijft en waar ik waarschijnlijk ook enkele weken mee ga rondtrekken, lijkt het me toch leuk om ook via deze weg mensen (op voorhand?!) te leren kennen om samen in Australië een geweldige tijd te beleven!

Bij interesse mag je me altijd contacteren via facebook -> Aline Gijbels :)

Hopelijk tot snel -hier in België of in het machtige Australië
x

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan