Booking.com

Advies nieuwe hiking tent

Kris86

Member
Hallo iedereen,

Ik zoek wat advies voor de eventuele aankoop van een nieuwe tent.

Even kort vertellen dat ik 6 jaar op rij hiking/kano tochten doe met de rugzak en tent in Noorwegen en Zweden. Volledig verliefd geworden op deze manier van avontuurlijk reizen.
Stilletjes aan opgebouwd van meervoudige trektochten in Hardangervidda, naar Bergslagleden trail, naar Jotunheimen, naar Tafjordfjella en Rondona. Volledige reisduur is gewoonlijke een 2 weken waarin er 200km gewandeld word, het groepje bestaat gemiddeld uit 4 tot 5 personen.

Sinds vorig jaar gaat mijn vriendin voor enkele dagen mee voor kleine minder uitdagende tochtjes.
Daar zij zelf niet zoveel kan dragen, draag ik wat extra spullen voor haar wat na een tijdje toch ook wel wat weegt.
Daarom ben ik nu eens aan het kijken waar ik grammetjes en hopelijk zelfs kilo's kan besparen zodat het voor mij weer wat aangenamer word.

De grote boosdoener in de rugzak is mijn prachtige tent die mij al al die jaren trouw heeft gediend.
Een Nordisk Norheim 3pu (de afbeelding is van internet gehaald) super toffe tent met veel plaats en ruime voortent voor de rugzakken. Voor een tent van dat formaat is hij relatief licht met zijn 3,7kg maar echt compact is hij niet, vult aardig mijn rugzak.

Technologie staat niet stil, dus na al die jaren is er vast wat nieuws, compact en lichter van gewicht op de markt dacht ik.
Na even zoeken kwam ik al vlug op de Nordisk Oppland 3LW, met een gewicht van onder de 2kg en zelfs enkele cm groter dan mijn huidige tent, maar ingepakt maar de helft van de grootte. Enige verschil dat ik lees is een verschil in waterdichtheid 2000mm tegenover mijn 3000mm nu
Verder ideaal dus, alleen is de prijs een beetje schrikken rond de 8 a 900 euro...

Heeft er verder nog iemand een suggestie voor een bij voorkeur tunneltent voor 3 personen met voortent en lichtgewicht?

Alvast bedankt

Bijlagen

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan