Algemeen reisgenoten backpacking / trekking

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rahx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rahx

Member
Ik zie dat niet heel mensen zich hier voorstellen. Maar ik ga toch proberen om hopelijk in contact te komen met mensen om eens mee op reis te gaan.
Onder mijn profiel vind ja al wat info over mij dus ik vul hier enkel aan.
Voor mij is er niets leuker en ontspannender om door de mooiste en soms ongerepte stukjes natuur te trekken. Daarom dat ik het liefst vrij kampeer/bivak en zorg dat ik alles bij me heb. Het survival type zit wel een beetje in mij.
Regen, wind, zon, sneeuw, vlak, bergen, winter of zomer, speelt mij allemaal geen rol. Alles heeft zijn charmes. Meestal zoek ik een bestemming binnen Europa, er zijn genoeg mooie plaatsen dicht bij huis.
De 2 belangrijkste dingen voor een goede reis: alles kan niets moet en er is altijd tijd.

Als persoon ben ik vrij rustig, probeer makkelijk te zijn in omgang en geniet ik van kleine dingen. Het moet niet altijd groter en meer zijn. Al hou ik wel eens van een kick en onnozeliteiten.

Werken doe ik ook maar met periodes. Ik en werk, het is nooit een goed huwelijk geweest.

Mijn grootste hobby is een land op zich: Japan. Daar kruipt best wat veel tijd in. Dus het spreekt voor zich dat ik daar wel eens voor een lange tijd heen wil.

Als er geïnteresseerden zijn om op een dergelijke manier er eens op uit te trekken mag je me altijd iets laten weten.
Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat mijn post verhuist is, al past het hier beter want dat was vrij algemeen (misschien terug hier zetten?). Voor dit jaar zoek ik ook nog specifiek, kan zijn dat ik dan bij zoeken iets plaats.

Als je graag mensen van het reisforum leert kennen: we hebben een facebookgroep waar regelmatig activiteiten gepland worden om samen te doen. Mocht het je interesseren, bekijk dan zeker es dit topic https://reisforum.net/zoek-een-reis...tiviteiten-belgi-ikzelf-gent-9.html#post15069 en lees vooral V3RO haar post. Zij beheert de facebookgroep.

Wel ik heb me lang aan FB geërgerd en nu dat ik eindelijk FB-free ben ga ik daar nimeer mee beginnen.
Ik plaatste hier voor korte omschrijving van wat ik graag doe. Misschien dat er hier nog zo mensen rondhangen. Geef mij een bos en een zakmes en ik noem het vakantie :biggrin:, alleen denken de meeste daar anders over.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je post is inderdaad weg want ik heb dit topic helemaal niet geopend. :confused:

In ieder geval, je kan ook altijd mailen naar V3RO, er zijn denk ik nog wel mensen die geen FB hebben en die ze toch op de hoogte houdt. Of we moeten gewoon een topic maken waar we de activiteiten zetten die zeker door gaan.

Algemene voorstelling

Hey Rahx
Ik heb je post verplaatst omdat, waar het nu staat, maak je meer kansen om gelezen te worden en reacties te krijgen.
Meeste leden, als ze een reisgenoot/reisgenote zoeken, kijken niet verder.
Kortom, mijn bedoeling is om je kansen te vergroten (gisteren avond, na verplaatsing, had je direct 2 bezoekers en kijk, nu zijn er 23 of zoiets.
Nog geen reacties maar je bent niet de enige zonder onmiddellijke resultaten. Een beetje geduld...het komt goed.:smile:
Groetjes
Gecko

Heb ik ook al gemerkt dat dit onderdeel van het forum het populairst is. Ik was gewoon op zoek naar mensen die houden van backpacking/trekking/hiking in combinatie met wildkamperen/bivak. Ben nog niet veel mensen tegen gekomen die dat weken aan een stuk willen doen, zo 99% natuur (af en toe even opfrissen mag wel). Heb tijd en kan paar keer per jaar weg dus zou handig zijn als ik zo wat mensen kende.
Dus zo maar hier terecht gekomen :smile:

Hello Rahx

Ben zelf fervent reiziger/trekking liefhebber.... ga dit najaar, eind september om precies te zijn, een trek doen in Nepal.
Maar ook Japan staat op mijn verlanglijstje, de oude Takaido volgen, tempels van Nara, tuinen van Kyoto,... wil ik allemaal wel zien. Ik ben echter een beetje beperkt qua verlof, maar voor een goeie 3 weken kan ik alijtd wel iets regelen.
Enfin, laat maar weten,

Groeten

He rahx,

Ik weet hoe moeilijk het is om mensen te vinden met de zelfde interesses.

Ik zelf wil het ook wel zo alleen in de natuur overleven zonder luxe, echter heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen omdat ik nooit echt wist hoe ik het voor elkaar moest krijgen. Daarom heb ik deze winter een survival cursus gedaan waar ik een aantal dingen heb geleerd zoals een "all natural shelter", vuur, water, ... helaas hebben ze me niet echt iets geleerd om eten mee te vangen. Ik zie het wel zitten om dit in de praktijk te gebruiken. Zelf kamp maken, eten vangen en overleven met wat we hebben en alleen een mes, een bijl en een firesteel mee pakken. Wel wil ik dan een backup (eten en zeil) mee nemen voor als het toch moest mislukken.

Had jij het ook zo gezien of had je liever wat meer comfort gehad en dus een tent mee en eten mee?

Welke ervaringen heb jij zoal?

Je hebt gelijk dat je niet ver hoeft te gaan om dit te doen, maar het moet wel toegelaten zijn op die locaties.

Hello Rahx

Ben zelf fervent reiziger/trekking liefhebber.... ga dit najaar, eind september om precies te zijn, een trek doen in Nepal.
Maar ook Japan staat op mijn verlanglijstje, de oude Takaido volgen, tempels van Nara, tuinen van Kyoto,... wil ik allemaal wel zien. Ik ben echter een beetje beperkt qua verlof, maar voor een goeie 3 weken kan ik alijtd wel iets regelen.
Enfin, laat maar weten,

Groeten

Je hebt misschien mijn ander post voor Japan gezien. Japan is eigenlijk een beetje speciaal en daarom dat ik tussen nu en 5 jaar eens een echte grote rondreis wil maken.
Maar tussendoor, een reisje van 3 weken is ook mogelijk. Het grote probleem is dat Japan duur kan zijn, maar ook zeer goedkoop. Hoe langer je daar blijft hoe goedkoper u verblijf word, of toch op mijn manier. Dus 3 weken kost veel geld van mijn budget van 3 maand.
Al wat jij wilt doen, wil ik daar ook doen. Maar toeristen spreken nooit over de prachtige natuur dat Japan te bieden heeft. Japan heeft 26.000 km aan "Nature Trails", vergelijkbaar met GR paden, 80% is natuur in feite. En ik ben natuurwandelaar...
Ten laatste, nog dingen die op mijn todo lijstje staat, thema park bezoeken, aquapark, optreden in shinjuku the loft, film gaan, karaoke, pachinko spelen, Yoyogi park, Onsen, het gewone leven en alles wat daar beetje raar is. Ik wil er veel te veel doen eigenlijk, en eens je daar bent kunde even gaat langer blijven is mijn redenering.
Mar we zien wel hoe het loopt.

Mvg

He rahx,

Ik weet hoe moeilijk het is om mensen te vinden met de zelfde interesses.

Ik zelf wil het ook wel zo alleen in de natuur overleven zonder luxe, echter heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen omdat ik nooit echt wist hoe ik het voor elkaar moest krijgen. Daarom heb ik deze winter een survival cursus gedaan waar ik een aantal dingen heb geleerd zoals een "all natural shelter", vuur, water, ... helaas hebben ze me niet echt iets geleerd om eten mee te vangen. Ik zie het wel zitten om dit in de praktijk te gebruiken. Zelf kamp maken, eten vangen en overleven met wat we hebben en alleen een mes, een bijl en een firesteel mee pakken. Wel wil ik dan een backup (eten en zeil) mee nemen voor als het toch moest mislukken.

Had jij het ook zo gezien of had je liever wat meer comfort gehad en dus een tent mee en eten mee?

Welke ervaringen heb jij zoal?

Je hebt gelijk dat je niet ver hoeft te gaan om dit te doen, maar het moet wel toegelaten zijn op die locaties.

Och, ik snap wat je wilt zeggen. Maar ga u mailtje sturen daarover want ik zie al verschillende strafbare feiten in je post :tongue:

Ja ik weet het, 3 weken vind ik ook veel te weinig voor Japan, maar voor mij zit er voorlopig niet meer in, of ik moest loopbaanonderbreking nemen. Shinjuku the loft, kore wa nan desu ka? Dan toch liever de natuur.

Het hoeft natuurlijk niet meteen de andere kant van de wereld te zijn, dichterbij vind ik ook goed. zoals het via egnatia trail, ook iets dat ik altijd al heb willen volgen, uiteindelijk zolang de weggetjes maar rustig zijn en prachtige landschappen opleveren.

Ik hoor het dan wel
Mvg

Ja loopbaanonderbreking is de enigste manier. Kon ik onmogelijk op mijn vorig werk hebben. Dus daar werk ik niet meer.
Momenteel goedkope vakanties, niet te ver huis, om een langer verblijf in Japan te kunnen bekostigen.

The Loft is een zaaltje bij shinjuku waar indie bandjes optreden. Origineel dacht ik een na het rondreizen voor een paar weken iets te huren en uitstapjes te doen, zoals een optredentje. Meestal als mensen terug van vakantie komen vraagt men je gedaan hebt. En ik antwoord niet graag: Wat alle andere miljoenen mensen gedaan hebben.

Het is een doel om tussen nu en 5 jaar dit te kunnen doen. Met 2 leek me gewoon leuker voor langere tijd aangezien de taalkloof.

In de tussentijd zien we wel, ik heb altijd wel een oor te luister om ergens heen te gaan.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan