Alleen Backpacken Bali/Lombok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dpe

New Member
Hallo,

Ik ga in juli 2,5 weken alleen rondtrekken in Bali en Lombok.

Ben al wel eens met 4 vrienden 2 weken gaan rondtrekken in Cambodja, niet in piek seizoen, en dat ging vlotjes.

Maar dit is mijn eerste keer alleen, dus nog niet zoveel ervaring en heb al een paar vraagjes waar jullie me misschien kunnen over adviseren ;-).

Dus ik ga in juli, het piek seizoen daar. Het liefst van al zou ik niet te veel slaapplaatsen op voorhand willen vastleggen. Maar ginder ter plaatsen op het moment een slaapplaats zoeken.
Is dit mogelijk in het piek seizoen of toch best op voorhand de nodige vast leggen?

Ben nog maar net aan het voorbereiden, trotter gekocht en wat aan het googlen. Maar als je routes hebt die je best kan volgen of welke steden het best zijn om te verblijven, mag je ze me zekers als gerust doorgeven.

Andere tips of aanraders zijn ook zekers welkom.

Alvast bedankt,

Hi Dpe

Absoluut te vermijden ten alle tijden en ten kosten van alles : zuid Bali, namelijk Kuta, Legian, Seminyak, Nusa Dua en co. Het is zeer zeer druk, even zeer zeer duur en even zeer zeer toeristisch. Ik vermoed dat je de echte Bali wilt zien en geen massa's blanke...;)

Alle toeristische plaatsen zijn duurder dan buiten de plat gelopen straatjes. Ik ben in Bali zeker 3 keer geweest...als je denkt dat ik je van hulp kan zijn...zeer graag, zelfs. :)

Groetjes uit Brno ( Tsjechië )
Gecko :)

ahaha, oké, zal dat al mee in het achterhoofd houden ;)
Wil inderdaad ook het echte bali zien, wat natuurlijk toegankelijk is. Daarom dat ik ook naar Lombok wil, dat zou iets minder toeristisch zijn dat ik tot hier toe al heb gelezen ;-).
Maar zo eens een dagje op toeristisch plekje mag er ook wel bij zitten.
En wat is je ervaring voor overnachtingen? In de toeriste steden en de minder toeristische dorpjes, valt dat ginder op het moment zelf ter plaatse te regelen?
Gedurende mijn voorbereiding zal je me de komende weken hier waarschijnlijk nog regelmatig horen ;-) .
Is voor mij een spannend nieuw avontuur waar nog wel wat vragen zullen opkomen. (n)
Bedankt voor je reactie en geniet nog van je verblijf in Brno
grtz
Dries

Hi Dries

Bedankt ! Brno is de 2e stopplaats van mijn Balkanreis...aankomst voorzien misschien ergens in november.

Je kunt bv., op je reis naar het noorden van Bali, Ubud bezoeken. Het is zeer toeristisch geworden, maar het is toch een stop waard. Lovina is de hoofdstad van noord Bali en van de backpackers. Het chique volk komt niet naar het noorden omdat de stranden zwart zijn (zand afkomstig van vulkanische lava):rolleyes: - ik ben geen chique volk. Daar vindt je alle soorten accommodaties, voor veel minder geld.

Van daar kun je oost en west Bali verkennen, de Nationale Park Bali Barat ( in feite, een dik begroeide jungle, waar zonder gids kun je max. 3 dagen overleven, zeggen ze...;)).
Alle vragen zijn meer dan welkom :) EN het is trouwens mijn werk....;)

Groetjes
Gecko :)

Hi Dpe,

Bali heeft zoveel mogelijkheden om te slapen dat je echt niets vooraf moet boeken.
Ongeacht het seizoen er zijn zoveel mogelijkheden zelfs meer dan bezoekers, geen nood dus.
Bovendien is de vraag waar wil je verblijven in Bali, druk, rustig of tussen in ?
Wat wil je gaan ondernemen op Bali , surfen, duiken of gewoon chillen ?

Ik woon al enige tijd op Bali en weet dus waar ik over praat.
Mocht je nog vragen hebben feel free to ask.

groet Fons

Dag Fons,
Alvast bedankt voor jou reactie.
Ik wil rondtrekken (Backpacken) en vanalles zien en ervaren. Kortweg gezegd in het zuiden eens proberen te surfen en stapje zetten, Ubud cultuur en landschap, noorden (lovina of die regio) plaatselijke cultuur en natuur ontdekken, naar lombok rust en stranden en naar Gilli om oa te snorkelen en chillen. Dat zijn mijn eerste ideeën.
Als ik tijdens mijn voorbereiding nog vragen heb zal ik ze zeker stellen!
mvg,
Dries

Hey Dpe

Hoe is de reis meegevallen? In december vertoef ik ook ongeveer een week in Bali.
Ik ben wel benieuwd met uw ervaringen daar!

hey Wyffels,
Was een super reis. Bali was redelijk druk, maar zeker een Eiland dat je gezien moet hebben. Het leven, cultuur daar op zich is al een belevenis. En in december is het wss iets rustiger.
Ben ook naar Lombok en Gili Trawangan geweest. Doe je nog iets anders als Bali?
Als je wil deel ik nog wel mee wat ik er gedaan heb met mijn mening ;-)
stuur mss dan even privébericht.
grtz

Eigenlijk vertrek ik voor 3 maanden naar Zuidoost Azië. Toekomen in Bangkok, om in dezelfde volgorde, in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië (Java en Bali) rond te reizen. Enerzijds voel ik me erg aangetrokken tot Bali, maar anderzijds lees ik overal dat er veel van zijn charmes verloren gaat door het overvloedig toerisme.
Na 3 maanden rond te reizen heb ik niet bepaald zin om mijn avontuur af te sluiten in een veel te toeristisch eiland.

Wat heb je precies allemaal bezocht? Ikzelf zat te denken om in Ubud te verblijven, en eventueel een scooter te huren. Maar ik heb me nog niet echt verdiept, aangezien het mijn laatste halte wordt.

Ubud is ideaal als uitvalsbasis om de rest ven het eiland ook te verkennen. Is ook een heel tof stadje en heeft ook nog wel iets authentieks. Maar op den duur heb ik het daar wel gehad door de drukte. In bali heb ik wat tempels bezocht (uluwatu, thana lot, nog die beroemde aan het meer naam even kwijt), allemaal wel knap maar soms wel druk. Bij thana lot had ik het gevoel dat ik voor het hoofdpudim van Tomorrowland stond :p. Wat nog gedaan, de rijstvelden bezocht, echt de moeite, koffie proeven aan koffieplantage, ook aanrader, paar mooie stranden bezocht, zonsopgang baturvulkaan, ah die balinese dansen was ook knap!! Bali is best wel de moeite om te doen hoor, zeker dat je ook andere landen bezoekt. alleen bali zou ik niet aanraden, toch ook nood aan iets rustiger;-)
Als je langer als een week in bali verblijft zou ik ook nog ergens anders dan alleen in ubud verblijven.

Amai, zalige reis. jaloers op. Cambodja en Laos heb ik ook eens gedaan (was nog wel met vrienden, was ook bangelijk!!

Oei oei ... Tomorrowland is niet echt mijn ding. :eek:
Ondertussen heb ik mijn hostels/hotels/guesthouses reeds geboekt. Althans deze die vast staan door mijn reeds geboekte vluchten ... Ik wil ook bewust niet alles op voorhand plannen en vastleggen. Maar het kriebelt toch een beetje om alles uit te pluizen op booking.com.

Voor bali heb ik 4 nachten geboekt in Ubud, en 1 nacht in Kuta (op 1km van de luchthaven). Mijn vlucht richting Bangkok heb ik s'morgens om 8u. En omdat deze net op mijn verjaardag valt, heb ik geen zin om rond 5u te moeten opstaan en mij op te jagen richting de luchthaven. Ik denk wel een deeltje van Bali te hebben gezien in 5 dagen.

Sowieso staan de 3 vernoemde tempels van jou, en een wandeling door de plantages op mijn to do lijstje. De rest zie ik daar ter plaatse wel... Na Bromo en Ijen op Java zal ik waarschijnlijk ook niet echt iets missen als ik geen vulkaan op Bali beklim. Zijn er anders nog toffe dingen die je mij kan aanraden, die niet overal op internet staat? Wat vond jij het mooiste strand (lees: ook minst toeristisch)?

Hoe hebben jullie zich verplaatst op het eiland zelf? Zijn bussen een optie? Persoonlijk had ik misschien een scooter in gedachten, indien ik goedkoop eentje kan huren. Maar zijn de afstanden niet net iets te groot?

Thx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan