Mja, als ik die site bekijk, dan begin ik het zo stilaan te begrijpen. Als een luchtvaartmaatschappij haar eigen personeel niet echt respecteert, wat kan je dan als 'simpele toerist' gaan verwachten?
Je verwacht natuurlijk niet dat men je naar een vakantiebestemming brengt, en dat - van het minste probleem dat zich voordoet - men het cliënteel ginder in de kou (of in ons geval: in de zon) laat staan.
Vroeg of laat krijgt Ryanair serieus last met de nieuwe Europese regelgeving van 17 februari 2005, waarin o.a. staat dat een luchtvaartmaatschappij zijn passagiers naar zijn eindbestemming moet brengen. (Die regelgeving heb ik natuurlijk ook pas ontdekt nà onze negatieve ervaring.)
Het is in ieder geval geen pretje als je op een buitenlandse luchthaven te horen krijgt dat jouw vlucht naar huis geschrapt is.
Wij zagen een vrouw die in tranen uitbarstte, omdat haar kleine kinderen lastig en oververmoeid raakten.
Voor ons was het de eerste vlucht met Ryanair. We hoorden van een andere passagier dat Ryanair graag een mooi imago behoudt, door op hun website een leuk plaatje te tonen van een hoog percentage in punctualiteit. Indien ze onze vlucht met vertraging hadden geplaatst, zou dat hun percentage naar omlaag gehaald hebben. Maar ze hebben onze vlucht gewoon geschrapt, dus geen lager cijfer wat betreft 'zogenaamde vertraging', en dus naar buiten toe een even onaangeroerd imago.
De passagiers, waaronder wij, die ginder op het grasplein vóór het luchthavengebouw zaten te wachten, hadden daar maar al te duidelijk geen boodschap aan.
Wij hebben al heel veel gevlogen, want zowat drie keer per jaar op vakantie, met telkens andere maatschappijen, en dat al gedurende jaren. Maar dít hadden we nog nooit meegemaakt.
Foei, Ryanair!!!!