1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

alleen de vlucht

Discussie in 'Algemeen' gestart door oswald, 29 okt 2004.

1. oswald

oswald New Member

als je nu alleen maar een vlucht wil boeken, hoe en waar doe je dit dan het best en het goedkoopst ? dus enkel en alleen het vliegtuig heen en terug

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Ik heb een paar keer een enkele vlucht genomen naar Frankrijk (Nice) en daarvoor heb ik bij Virgin express gaan kijken.

http://www.virgin-express.com

maar je zou even goeg Met SN Brussels Airlines kunnen vliegen of een andere maatschappij.

http://www.flysn.com

Op de site kun je dan wat formulieren invullen en een prijs berekenen, en meestal moet je dit met een creditcard betalen dacht ik.
    Je kan kiezen voor een enkele vlucht of heen en terug.

En als bewijs moet je een papier afprinten, dat laat je dan zien aan de balie van van de maatschappij op Zaventem en dan krijg je je tickets.
    Is vrij simpel en snel.

Als je alleen de vlucht moet hebben kan je meestal wel terecht op de site van de maatschappij zelf.

Laatst bewerkt: 14 jun 2016

3. MissSwiss

MissSwiss New Member

inderdaad, op de site van de luchtvaartmaatschappij kan je meestal terecht voor een vlucht te boeken.

Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee.

4. oswald

oswald New Member

maar waar te boeken voor een vlucht naar de Canarische eilanden ?

5. MyriamC

MyriamC New Member

Naar de Can. Eilanden kan je met een charter van vb. Thomas Cook of TUI (Jetair). Kijk even op http://www.jetonly.com, daar kan je je terecht voor uitsluitend vluchten. Ook bij ieder reisbureau uiteraard.

6. cookies

cookies New Member

Oppassen met Ryanair!!!
    Goedkoop, maar... als alles op wieltjes loopt!

Wij zijn onlangs met Ryanair naar Italië geweest.
    Wegens een staking van luchtcontroleleiders (gedurende 4 uren) vond Ryanair er niks beter op dan onze terugvlucht gewoon te cancellen. Vluchten van andere luchtvaartmaatschappijen hadden vertraging, maar Ryanair liet ons gewoon in de steek, en 130 andere passagiers samen met ons. Er waren slechts enkele vrije seats voor 2 dagen later naar Charleroi te vliegen. Dus hebben we zelfs gezocht om thuis te geraken -> via London Stansted. Maar wat een ellende en een hoop kosten: bustickets naar Londen centrum, hotelovernachting, transfer naar Brussel, enzovoort. Allemaal op onze eigen kosten. En er 2 dagen over gedaan om thuis te geraken.
    Ik wil maar zeggen: neem je voorzorgen indien er zich een probleem voordoet... Goedkoop werd voor ons zeer duurkoop!!!!

Virgin Express: ook al goede ervaringen mee. En geen toestanden zoals met Ryanair!

7. Fred.

Ja, persoonlijk vind ik ook dat ze bij ryanair een beetje overdrijven met alles.

Als het voor hun goed is is het allemaal goed. maar de klant... :cry:

Maar ja... de mensen willen goedkoop...
    Dat zal meestal meevallen maar als je pech hebt is het duurkoop.

En als ik dan leest hoe de werknemers daar worden behandeld en wat zij allemaal zelf moeten betalen. :roll:
    Maar ja...

8. cookies

cookies New Member

Hallo Fred! Prettige kennismaking! (Ik leerde dit forum nu pas kennen.)

Ja, ginder op de luchthaven in Pisa liet het ondeskundig personeel van Ryanair ons gewoon in ons vel laten zweten. Niemand van Ryanair kwam aan de (lange) check-in rij om uitleg te verschaffen. Aan hun kantoortje was het huilen met de pet op.

Via onze omzwerving naar London Stansted, vroeg ik aan de infobalie van Ryanair of we onze extra kosten zouden kunnen terugkrijgen. Ze lachten ons gewoon weg.
    Toch heb ik een brief naar Ryanair geschreven. Markant: er bestaat geen klantendienst in België. Zoek maar op hun site: je kan niets vinden. Er zat dus niks anders op dan een brief naar hun hoofdkantoor in Dublin te sturen. In het Engels natuurlijk. Wat ook niet echt normaal is. Na 3 weken heb ik nog steeds geen antwoord...

9. Fred.

Welkom cookies :)

Ja, het personeel moet natuurlijk doen wet er van hen gevraagd word. en zij kunnen natuurlijk ook geen vlucht bijmaken als deze er niet is.
    Maar ze zouden wel alternatieve middelen kunnen voorstellen om zo toch nog alle teleurgestelde mensen te helpen.

Een beetje uitleg moet er toch altijd wel afkunnen vind ik.
    En als ze dan zelf ook niets weten, dat ze dat dan ook tegen de mensen zeggen.

10. MissSwiss

MissSwiss New Member

11. cookies

cookies New Member

Mja, als ik die site bekijk, dan begin ik het zo stilaan te begrijpen. Als een luchtvaartmaatschappij haar eigen personeel niet echt respecteert, wat kan je dan als 'simpele toerist' gaan verwachten?
    Je verwacht natuurlijk niet dat men je naar een vakantiebestemming brengt, en dat - van het minste probleem dat zich voordoet - men het cliënteel ginder in de kou (of in ons geval: in de zon) laat staan.

Vroeg of laat krijgt Ryanair serieus last met de nieuwe Europese regelgeving van 17 februari 2005, waarin o.a. staat dat een luchtvaartmaatschappij zijn passagiers naar zijn eindbestemming moet brengen. (Die regelgeving heb ik natuurlijk ook pas ontdekt nà onze negatieve ervaring.)

Het is in ieder geval geen pretje als je op een buitenlandse luchthaven te horen krijgt dat jouw vlucht naar huis geschrapt is.
    Wij zagen een vrouw die in tranen uitbarstte, omdat haar kleine kinderen lastig en oververmoeid raakten.
    Voor ons was het de eerste vlucht met Ryanair. We hoorden van een andere passagier dat Ryanair graag een mooi imago behoudt, door op hun website een leuk plaatje te tonen van een hoog percentage in punctualiteit. Indien ze onze vlucht met vertraging hadden geplaatst, zou dat hun percentage naar omlaag gehaald hebben. Maar ze hebben onze vlucht gewoon geschrapt, dus geen lager cijfer wat betreft 'zogenaamde vertraging', en dus naar buiten toe een even onaangeroerd imago.
    De passagiers, waaronder wij, die ginder op het grasplein vóór het luchthavengebouw zaten te wachten, hadden daar maar al te duidelijk geen boodschap aan.

Wij hebben al heel veel gevlogen, want zowat drie keer per jaar op vakantie, met telkens andere maatschappijen, en dat al gedurende jaren. Maar dít hadden we nog nooit meegemaakt.
    Foei, Ryanair!!!!

12. MyriamC

MyriamC New Member

Wij hebben nog maar één keer met Ryanair gevlogen (op Venetië) en dat was een zeer goede ervaring. Vluchten zeer punctueel (zelfs te vroeg vertrokken, omdat toch iedereen aan boord was!). Natuurlijk hoor ik ook andere verhalen! Maar eerlijk gezegd toch meer goede dan slechte.
    Eerlijk gezegd wil ik alleen Ryanair boeken als de prijs echt een koopje is - zoals in ons geval meen ik 80 euro voor 2 pers. heen en terug, taksen inbegrepen. Gaat er dan iets mis zoals bij cookies, dan hoef ik me over dat verloren geld toch al geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina