Booking.com

Ardèche, Frankrijk: Reiscompagnon(e) met zoon/dochtertje 7-9 gezocht

Kristof Z

New Member
Wij, Kristof (40 voel me 30) en mijn zoontje (7), zoeken een reiscompagnon(e) en speelkameraadje om van 1 juli t.e.m. 13 juli mee op vakantie te nemen naar Ardeche in Frankrijk.
We gaan kamperen, eerste week op eenzelfde locatie, camping met meerdere zwembaden. Tweede week sporadisch enkele rustige campings afhankelijk van waar we uitkomen. Komt ons die avond een chambres d’hotes beter uit, doen we dat.
Wat gaan we doen? Zwemmen, wandelen, kanoen, ezeltje rijden, markt bezoeken,…maar ook luieren en veel ijsjes eten. Beetje chillen, beetje actief, beetje sightseeing.
Eerste en laatste dag is autorit met Trafic, dubbele cabine (5 plaatsen) en gigantische laadkoffer. Comfortabel rijden en makkelijk in- en uitladen. Kids kijken paar films en daartegen zijn we op de bestemming.
Ik deed als backpacker (telkens een maand) Egypte (o.a. los door de Western desert), Indonesie (Java en Bali), Maleisie (eiland hopping met o.a. skinny dipping in Tioman), Thailand (standaard stuff), Cambodja (o.a. enkele dagen op een onbewoond eiland). Maar evengoed binnen Europa zijn er mooie plaatsen te ontdekken. En vooral is het zalig om weken aan een stuk buiten te leven. Het tentje is dus enkel om in te slapen.
Ik rij gerust het grootste deel. Drie jaar lang reden we naar Spanje voor telkens een maand. Vorig jaar Macedonie. Nu, voor 2 weken, rijden we minder ver.
Ik heb redelijk wat kampeermateriaal. Dus ook iemand met weinig of geen kampeeruren kan mee. Koken op twee gasvuurtjes is voor mij geen probleem. Evengoed gaan we ergens eten als het ons beter uitkomt. Om flexibel te zijn zal ik me zo’n 2 seconds werptentje aanschaffen waar ik met mijn zoontje in zal slapen ipv de grote tent mee te nemen. Als je dit zelf nog niet hebt, stel ik voor om hetzelfde te doen.
Ideaal is iemand met zoon/dochter van 7, 8 of 9 jaar. Een mama met een dochtertje is zeker oke, kwestie van het gewicht man-vrouw in evenwicht houden. Mijn zoontje heeft trouwens meer vriendinnetjes die komen spelen merk ik, dan vriendjes.
Rijbewijs en verantwoord rijgedrag is een must. Tweede chauffeur bleek handig te zijn tijdens de laatste sneeuwvakantie want een scheurtje of breuk kan iedereen al eens overkomen :)
We hoeven ook niet 2 weken constant dingen samen te doen he. Open mind en flexibiliteit zijn key voor een geslaagde vakantie.
We delen de gemeenschappelijke kosten evenredig. Om u ongeveer een idee te geven. Naft H&T 250€, peage H&T 120€, eerste week 5* camping kost 195€ staanplaats voor tent en auto + 2 personen, extra persoon 85€, overige dagen kosten tussen de 25 en 50€/dag. Eten…moet je thuis ook, dus tellen we niet mee. Blijven we ergens enkele dagen, dan huren we een frigo. Dus enkel nog wat uitstapjes bij te tellen. Al het bovenstaande dus delen door 2. Dat is low budget en toch niets te kort gekomen.
We kijken uit naar leuke berichtjes (kristofzemst@telenet.be)
Vele groetjes

Bijlagen

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan