Augustus - Van Turkije naar Azerbeidjan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan41

Member
Hoi! Johan hier!
Komende zomervakantie overweeg ik om een week of 2 de bergen rondom en ten zuiden van Lake Van in Turkije in te trekken en daarna over land via Iran naar Azerbeidjan te reizen. Ik ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die van dit soort "ontspoorde" reisideeën houden.
Ik ben docent, 42 jaar oud (maar gedraag me daar volgens m'n leerlingen nog lang niet naar), makkelijk in de omgang en heb vanaf 23 juli tot 3 september zomervakantie. We hoeven niet 6 weken samen te reizen. Korter kan natuurlijk ook.

En als je een ander "ontspoord" reisidee ergens anders hebt, dan zie ik dat vast ook wel zitten :-)

Dag Johan. Toevallig ben ik daar precies nu sinds een maand zelf aan begonnen. Via enige tussenstops met andere bezoekers. Ben inmiddels al in Oost Griekenland. Helaas komen onze periodes niet overeen want ik moet eerste week Aug terug zijn. Anders had je aan mogen haken. Ik reis in een Landcruiser met daktent (44 jaar, man) groet Klaas-Jan

Hai Klaas-Jan! Wat tof, met een Landcruiser op stap! Welke route door Turkije heb je in gedachten?
Afgelopen meivakantie ben ik ook in het zuidoosten van Turkije geweest, maar voor de bergen was het toen nog net te vroeg.

Hi Johan. Ah je bent er al geweest! Ik denk aan de noordkust Turkije naar t Oosten toe (en zuidkust terug). Maar dat maakt me bar weinig uit. Dan 2-3 Kaukasus landen en hopelijk lukt t en heb ik nog zin en tijd om alleen t Noorden van Iran in te gaan voor max 2 weken. Op de terugweg denk ik aan Albanië en die hele kuststrook richting Oostenrijk naar t Noorden terug

Klinkt als een schitterend plan! Mocht je via Tatvan reizen: volgens mij kan je inmiddels weer over de weg naar het meer in Nemrut Crater. Dat lijkt me een waanzinnig mooie plek om te kamperen! En de weg van Hakkari naar Cizre was ontzettend mooi om te rijden. Van de zomer wil ik dus terug om dan de bergen in te kunnen. Die zullen dan zo goed als toegankelijk moeten zijn omdat de sneeuw dan wel gesmolten zal zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan