Booking.com

Australië zomervakantie 2020

donaldje

Active Member
Dag reisgenoten!

Ik droomde als kind om ooit eens tot Australië te gaan, het land waar de hele wereld is, van stad en platteland, bos tot woestijn en kust tot berg. Het liefst zou ik dus alles eens aandoen!
Het avontuur en delen van de trip plannen is voor mij minstens even leuk als de effectieve bestemming. Intussen 38 hier. Woon in centrum België. Vrienden zijn intussen gezinnetjes die zo'n verre lange reis minder zien zitten.

Even polsen hier of er nog lotgenoten zijn die mee op avontuur willen. Misschien dat de zomer van 2020 te kort is voor zo'n reis? Dat kan ik niet goed inschatten. Onderwijs werkend hier dus gebonden aan schoolvakanties tenzij het avontuur de max gaat worden, dan zou ik voor de kinderdroom wel eens verlof zonder wedde durven nemen.

Ik heb nog niks ondernomen. Geen visums, bestemmingen, vliegtickets. Weet eigenlijk niet goed waar concreet te starten en heb liever het gevoel om samen een reis te beginnen plannen dan alles op men eentje te regelen en dan iemand mee te krijgen.

Hopelijk ben ik niet te vaag hier. Alleszins bedankt om te lezen en fijne feestdagen!

Donald

Kurt1971

Member
Beste Donald,

Ook werkend in onderwijs en fervente reiziger.
Vooral Azië liefhebber. Heb zelf oproep gedaan voor medereizigers Japan of zuid korea. Australië spreekt mij zeker ook aan...
Ben zelf ook van Leuven.
48 J M.
Groeten Kurt

donaldje

Active Member
Dag Kurt

Bedankt voor je reactie. Leuven is vlakbij hier dus zeker handig om concreet te beginnen regelen 😄

Azië zegt mij op het eerste zicht minder dan Oceanië. Misschien eens om er een hiking doorheen de jungle te doen in Thailand of Vietnam. Ben je er al geweest? Japan zou me meer kunnen overtuigen dan Korea.

Vooral natuurliefhebber hier dus ik zou zeker in Australië daarop willen focussen, maar het lijkt me logisch om ook de grotere steden eens aan te doen eens je daar bent. Once in a lifetime he! En de outback dat hoort er zeker bij.

Welk soort timing heb jij voor ogen?

Donald

Kurt1971

Member
Beste Donald,

Alvast bedankt voor de reactie terug!

Ik ben ook natuurliefhebber. Dit staat ook altijd centraal in mijn reizen. Goede mix tussen natuur, cultuur, steden. Wat timing betreft is dit voor mij juli / augustus 2020. Vorige zomer nog maand door Cambodja getrokken.( 2 e keer). Er zijn nog zoveel opties , Australië is er 1 van, Ethiopië, Japan ( kan ook in Paasvakantie), Zuid Korea, Amerika
Misschien moeten we gewoon een afspreken. Ik woon in Kessel- Lo aan Hal 5 .
Je kan mij bereiken via kurt.accou@gmail.com
Groeten Kurt

donaldje

Active Member
@Kurt1971 net jou een mail gestuurd.
Lijkt me zeker een goed idee om eens iets te gaan drinken en af te toetsen of we eenzelfde soort reis voor ogen hebben.

Kurt1971

Member
Hey Donald,
Zag juist je bericht via Reisforum. Maar ik zie geen mail tussen mijn berichten. Misschien is deze nog onderweg. Voor alle duidelijkheid nog eens mijn mailadres.
kurt.accou@gmail.com
Fijne feesten,

Groeten Kurt

donaldje

Active Member
Hoi allemaal.

@Kurt1971 is een toffe vooral ervaren reiziger; bleek dat we toch niet hetzelfde voor ogen hadden van de reis vooral omdat ik toch wel vaag gebleven was in mijn eerste bericht, bij deze blijft mijn zoekertje dus nog gelden :)

Enkele verfijningen na een weekje opzoekingen doen op internet:

Ik denk dat de oostkust meer mijn ding gaat zijn: drukker voor sociaal contact, goedkoper omdat er meer accomodatie- en transportmogelijkheden zullen zijn, en Cairns heeft al meteen twee toppers die ik zeker wil doen: Great Barrier Reef en Dentree Rainforest oudste tropische regenwoud van de wereld.
Dat zal wellicht met een georganiseerde dagexcursie moeten gebeuren, kost beetje geld, maar zal wel ongelofelijke ervaring worden!

Verder merk ik dat er aan de kusten vaak al-dan-niet-kunstmatige lagunes zijn om veilig in het water te plonsen en er geen kwallen of krokodillen zijn. Ik wil die beesten wel eens gezien hebben, maar niet tijdens het zonnebaden.
Dus bij deze zeker ook een Aquarium bezoeken en zo'n krokodillentocht op een rivier tijdens de reis.
Begrijp me niet verkeerd: het hoeft geen strand-en-zee-vakantie te worden, maar af en toe wat relaxen en niks doen behalve zonnen, zwemmen, snorkelen moet er ook inzitten! Dus de actieve vakantie af en toe pauzeren!

Beetje zuidelijker dan Cairns heb ik in Townsville al wel wat natuurgebieden gevonden om dagwandelingen te maken, zeer dicht bij het stadje zelf, dus dat kan gratis gebeuren. En er is daar ook een lagune voor de afwisseling ;-)

Meer zuidwaarts heb ik nog niet tegoei onderzocht. Ik zou wel ergens eens een zijsprong willen maken naar het binnenland (niet helemaal want da's 2000 km maar toch efkes om een ander Australië-gevoel te krijgen) en dat misschien met een auto als dat makkelijker is.
De rest van de reis zou ik grotendeels met openbaar vervoer willen doen: geen stress van waar auto kwijt te raken, genoeg benzine, diefstal, ongelukken enz.. Maar zoals ik voor de outback aangeef: ik wil zeker een compromis zoeken en een stukje met de auto doen als dat voor een onderdeel het makkelijker maakt.

That's all for now. Nu Nieuwjaar vieren en in januari verder wat opzoekwerk doen.
Reageer gerust als je interesse zou hebben of via een privé-berichtje!

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan