Avontuurlijke duikreis - buddy gezocht

Gert217

New Member
Mijn droom is een avontuurlijke duikreis in Mozambique te doen, in Tofo duiken met manta’s en walvishaaien en in ponta do ouro duiken met vele grote haaien. Omdat zuid-afrika vlakbij is, kan enkele dagen safari in Kruger NP toegevoegd worden. Welke M/V ziet dit zitten en wil mee gaan duiken?
totale reis ca 2 weken... nog niks geboekt dus flexibel voor evt tegenvoorstelllen.

Bart RBK

Member
Hallo Gert, lijkt me wel een leuke uitdaging! Dit jaar de vakantie(s) in eigen land doorgebracht, in de hoop volgend jaar voorzichtig terug de draad te kunnen opnemen. Mozambique stond al aangestipt om "ooit" te doen, zo ook bij uitbreiding het Afrikaanse continent. Gezond avontuurlijk ingesteld, en ben ook duiker (AOWD met Nitrox, naast eigen land/buurlanden ook paar keer Malta en Egypte gedaan).

Welke periode had je in gedachten?

Gert217

New Member
Dag Bart,
Voor zover ik uitgezocht heb, zou maart een van de beste maanden zijn, weer enzee nog warm, maar al wel kalme zee (gemiddeld genomen), ook al het grote visleven is dan aanwezig, behalve de bultruggen, maar voorkeur gaat uit naar de walvishaaien en andere haaien. mijn bedoeling was dus maart 2022
wij hebben dit jaar met gezin Madeira gedaan , maar een heel gedoe met vluchten en moeten omboeken, soit, komt erop neer dat ik nog voucher van portugese vliegmaatschappij heb en qua bestemmingen die zij aanvliegen stak mozambique er natuurlijk uit als duikbestemming.
ben zelf aowd maar heb meer dan 15jr niet gedoken, vorige zomer in madeira eerste keer terug, niet veel te zien maar het gevoel was er wel terug en de microbe dus ook. Ben veel in egypte gaan duiken, malediven, australie, bahama’s...
mijn idee was wel om evt nitrox cursus te volgen in tofo, duiken zijn rond 30m diep en dan heb je met nitrox toch langere bottom time...
indien nog interesse, moet je anders mailadres eens doorgeven, dan kan ik je doormailen wat ik van reis al had uitgezocht

Bovenaan