Avontuurlijke vakantie Slovenië

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneBichallert

New Member
Hey,

Ik ben Anne en op zoek naar reisgezelschap dat van actie houdt!

Vorige zomer ben ik op mijn eentje naar Slovenië getrokken met het doel te gaan canyoningen en heb daar toen kennisgemaakt met hydrospeed, een relatief onbekende sport die onmiddellijk mijn passie werd. Dit jaar zou ik dat graag opnieuw doen, maar omdat een ervaren gids erbij wel zo veilig is en die niet uitvaart voor 1 persoon... zoek ik dus een (of meerdere) travelbuddy(s) die ook graag in het water spartelt :)

Mijn verlof is van 18 juli t.e.m. 4 augustus, dus daar tussenin zou ik graag 10-14 dagen met de auto weer naar het Triglav National Park trekken. Google "hydrospeed" en "triglav" gerust eens, je kan je ogen niet geloven! Zalige sport, Nederlandse gids, zalige omgeving, zalige andere adrenaline-activiteiten voor de afwisseling en relatief goedkoop t.o.v. buurlanden Italië en Oostenrijk!

't Ligt net zuid-oosten van de Alpen, opvallend vaak mooi weer, en ik wissel extreme sporten graag af met een dagje (gratis) wandelen, luieren met een boek en eens een folklore-avond meepikken. Ik ben niet iemand die constant 24/24 samen moet blijven op vakantie, maar samen enkele dagen adrenaline sports doen en niet 3x/dag alleen eten zijn wel een vereiste ;)

Ben je van hetzelfde hout gesneden? Stuur gerust een mailtje, leeftijd niet van belang!

Laatst bewerkt:
hey anne.dat lijkt me wel eens iets om te doen en de natuur is daar zo wie zo prachtig. hoe verblijf je dan daar?hotel,tent,camping?dat is bij bovec als ik goed gelezen heb :-)
ik ben danny 36 uit limburg.groetjes

Inderdaad, mijn favoriete watersportcenter (met een NL gids en kortingen te bedingen bij meerdere activiteiten) is in Bovec gelegen! Maar ook het meer van Bohinj en Kranjska Gora zijn prachtig en vlakbij het Triglav park gelegen, net zoals de campings in het park zelf die vlak naast de Soca (grootste rivier) liggen... Voor een impressie van mijn belevenissen vorige zomer (lifters meegenomen op heenweg en ook een dagje Ljubljana bezocht), klik hier!
Zelf ben ik niet zo van de dure hotels, ik geef mijn centjes liever ergens anders aan uit. Ik wissel een beetje af tussen campings (€8-€12p.p.) en hostels (vanaf €12p.p. op slaapzaal). Ik blijf niet 10 dagen op dezelfde locatie en trek een beetje rond, maar het blijft wel in dezelfde regio en elke dag opnieuw mijn tent afbreken en verhuizen is ook wat teveel van het goede.
'k Zie dat je ook uit Limburg bent, van waar ergens?

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben Anne en op zoek naar reisgezelschap dat van actie houdt!

Vorige zomer ben ik op mijn eentje naar Slovenië getrokken met het doel te gaan canyoningen en heb daar toen kennisgemaakt met hydrospeed, een relatief onbekende sport die onmiddellijk mijn passie werd. Dit jaar zou ik dat graag opnieuw doen, maar omdat een ervaren gids erbij wel zo veilig is en die niet uitvaart voor 1 persoon... zoek ik dus een (of meerdere) travelbuddy(s) die ook graag in het water spartelt :)

Mijn verlof is van 18 juli t.e.m. 4 augustus, dus daar tussenin zou ik graag 10-14 dagen met de auto weer naar het Triglav National Park trekken. Google "hydrospeed" en "triglav" gerust eens, je kan je ogen niet geloven! Zalige sport, Nederlandse gids, zalige omgeving, zalige andere adrenaline-activiteiten voor de afwisseling en relatief goedkoop t.o.v. buurlanden Italië en Oostenrijk!

't Ligt net zuid-oosten van de Alpen, opvallend vaak mooi weer, en ik wissel extreme sporten graag af met een dagje (gratis) wandelen, luieren met een boek en eens een folklore-avond meepikken. Ik ben niet iemand die constant 24/24 samen moet blijven op vakantie, maar samen enkele dagen adrenaline sports doen en niet 3x/dag alleen eten zijn wel een vereiste ;)

Ben je van hetzelfde hout gesneden? Stuur gerust een mailtje, leeftijd niet van belang!

Heey klinkt leuk , ben ongeveer zo , hoe oud ben je eigenlijk ??
En waf is het budget ongeveer grtj

Goh, vorig jaar heb ik op mijn eentje zo'n 500 euro uitgegeven op 10 dagen, had mezelf een max. budget gesteld van €50/dag.
Benzine voor heen- en terugreis zat daar niet bijgeteld, wel:
- al mijn overnachtingen (helft hostels/helft campings),
- het eten (best vaak uit eten geweest ipv zelf te koken),
- en 4 activiteiten (paardrijden, canyoning, hydrospeed, caving).
Ohja en stafkaart en toeristische reisgids e.d. heb ik ook gekocht van dat budget, maar die heb ik nu dus daar moet 'k al geen geld meer aan besteden. En als ik het me een beetje goed herinner had ik zelfs nog centjes over voor in mijn spaarpot :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan