Booking.com

Backpacken door Thailand, Cambodja en Vietnam

DriesVdV

New Member
Hallo iedereen

Ik en mijn vriendin gaan deze zomer een maand gaan backpacken door Thailand, Cambodja en Vietnam.
Bij deze wil ik aan iedereen vragen wat we zeker moeten doen als we daar zijn. Wat zijn de "must see" plekjes in elk van deze 3 landen?
En als je eventueel nuttige tips hebt, mag je het zeker ook laten weten!

Groeten
Dries

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
Volgens mij zijn er honderden/duizenden must see's en must do's.
Toch worden aanvankelijk enkel deze die in de reisgidsen en/of internet worden voorgesteld bezocht door het grootste deel backpackers. Enerzijds omdat deze het gemakkelijkst te bezoeken zijn, door praktische overwegingen. Anderzijds omdat ze het meest de moeite zijn. Het is belangrijk om verschillende blogs te lezen, of met mensen te praten die erheen zijn geweest. Vooral om een idee te hebben hoelang je in elk land wilt vertoeven, aangezien je slechts een maand hebt.

Thailand:
Toch minimum één eiland moet je bezocht hebben volgens mij.
Bangkok
Ayuthaya
Chiang Mai
Chiang Rai
Ergens jungle bezoeken (eventueel Khao Yai, bij ayuthaya, ofwel rond Chiang Mai)
...

Cambodja:
Phnom Penh
Siem reap (Angkor wat)
Battambang
Eventueel de kust Sihanouville (persoonlijk heb ik deze geskipt, omdat de Thaise stranden mooier zijn)

Vietnam:
Hanoi
Sapa (of zoek iets minder toeristisch rond sapa!!!)
Bac ha (zondagmarkt)
Halong bay (bezoek cat ba island naast halong bay om vele toerisme te vermijden)
Ninh Binh
Phong Nha
Hué
Hoi An
Ho chi minh city
Mekong Delta

Dit zijn zo ongeveer de plekken die me direct opkomen.

reisbloggers

New Member
In Vietnam zijn verschillende bezienswaardigheden die je moet zien zoals Hoi An en Hué, rijstvelden etc.
Wij hebben ook alternatieve bezienswaardigheden beschreven die net zo mooi zijn als de gehypet bezienswaardigheden maar met minder toeristen.
In Cambodja is Ankor een must! Wij hebben hier 3 dagen voor uitgetrokken.

Voor meer informatie over deze 2 landen neem een kijkje op onze blog.
Hierin staat wat je moet zien en wat je moet doen om het te kunnen zien.

Succes en heel veel plezier met de voorbereidingen.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan