Backpacken in de Dolomieten

Discussie in 'Backpackers Forum' gestart door ErwinH, 19 sep 2016.

1. ErwinH

ErwinH New Member

Hallo daar,

Ik zit er aan te denken te gaan backpacken in de Dolomieten vanaf begin oktober voor zeg een weekje. Dit ga ik solo doen. Ik heb me hier en daar al wat ingelezen over de omgeving en eventuele huisvesting. Ik heb geen attributen om langer dan 1 dag zonder accommodatie te zitten dus ben afhankelijk van berghutten of refugios zoals ze dat in Italië noemen.
    Nu is mijn vraag of iemand wel eens een soortgelijke reis heeft gedaan en mij wat tips kan geven waar ik het beste naartoe kan gaan en of een reis zoals ik die in gedachte heb überhaupt wel realistisch is. Ik kan namelijk niet echt informatie vinden over wandel tochten van berghut naar berghut.

Alle informatie is welkom of tips voor informatieve websites en dergelijke.

Mijn dank zal groot zijn! :)

2. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Veel praktische vragen :-D zelf heb ik al meerdere trektochten achter de rug. Maar telkens nam ik tent en slaapzak/matje mee. De echte vraag die je u moet stellen is of je voldoende fit bent voor zo'n wandeltochten... Zo ja, dan kan je uw reis beginnen plannen. Het eenvoudigste is om een lange afstandsroute te volgen. Dan ben je zeker dat je om de zoveel km een hut ofzo hebt.
    Alle GR routes zijn bijvoorbeeld goed voorzien....

3. ErwinH

ErwinH New Member

Dank voor de reactie! :) Of ik fit genoeg ben... ja das een lastige maar wel belangrijke vraag inderdaad, ik kan mezelf geen ervaren bergbeklimmer noemen maar heb al verschillende vakantie in de bergen doorgebracht en daar kwam ik altijd goed vanaf. Fit ben ik wel ja maar het is toch moeilijk in te schatten hoe moeilijk zoiets is.\
    Ik zit eens te internetten voor lange afstand routes en lees het een en ander over verschillende routes genaamd, Alte Via Delle, Ik lees dat dit een bekende lange afstand route is die verschillende routes heeft. Er zijn inderdaad veel berghutten langs deze route maar volgens de website zijn die uitgerekend tot vandaag geopend... Dus ik hoop niet dat dat voor alle berghutten hetzelfde is aangezien ik echt pas vanaf oktober kan beginnen.

4. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Vanaf oktober ...
    Doe goeie research ivm sneeuwval enzo. In de bergen trekken doe je best tussen mei-oktober afhankelijk van jaar tot jaar. Logisch dus ook dat sommige hutten gesloten zijn.
    Goeie tip is misschien de cicerone gidsen. Kijk zeker ofdat hier een bestaat voor uw route. Ik neem altijd het boekje meer van de route ipv alle kaarten. Er staat ook telkens voldoende info over de route, trajecten, ...

5. Kees Bond

Kees Bond New Member

Beste ErwinH, ik ben benieuwd hoe jouw reis is afgelopen! Ik ben zelf geïnteresseerd om door de Dolomieten te wandelen : Seceda gebied.
    Ik loop waarschijnlijk met een goede vriend van mij en wij hebben zelf overnachting spullen mee en proviand. Een georganiseerde trip wordt het dus niet.
    Nu is het plan om dit binnen een maand uit te voeren, duurtijd 8/9 dagen. Hoe was het weer tijdens eind september begin oktober? Heel wisselvallig? Sneeuw? Aangezien het midden november wordt ben ik wat voorzichtig.
    En bovenal : Was het het waard! Kan haast niet anders haha!
    Ik hoor graag van je.

Kees

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie