Booking.com

Backpacken met honden

Evz87

New Member
Hallo allemaal,

Net nieuw aangemeld hier dus korte voorstel ronde is op z'n plaats..
Esther 29 jaar, in bezit van 3 beaucerons (Franse herders) waardoor ik genoodzaakt actief ben ;) lange wandelingen zijn heerlijk, met regelmaat in de Ardennen te vinden en doen elk jaar mee met de cunos dogtrail (2 daagse tocht ergens in NL waar je van te voren de route niet weet, dmv compas, windrichtingen, puzzels etc krijg je steeds korte stukjes van een volgende route. Deze tocht loop je samen met een team en hond en is Ong 20 km per dag)

Aankomend jaar wil ik naast de Ardennen vakantie heel graag in de zomer op pad met tentje en honden, niet vanaf 1 plek aan de wandel maar wel met rugzak een aantal dagen rondtrekken. De Franse Alpen lijken me geweldig om te doen, maar waar ik tegen aan loop is uiteraard.. is het te doen met 3 honden. Ze luisteren perfect, slapen buiten en zijn zeker niet tot last, maar stalen ladders, paadjes die niet te doen zijn/bergen beklimmen die niet te doen zijn wil ik niet tegen komen uiteraard.
Verder kunnen ze een hoop aan, smallere paadjes zijn geen probleem

Is bijv de tour du mont blanc te doen?

Ik hoop dat jullie wat meer info hebben :)

Wyffels

Reisadviseur
Travel Advisor
Tour du mont blanc met honden...
Ik denk het niet echt. De tocht is fysiek al een redelijke doorbijter, laat staan met nog drie honden erbij!
In de hutten kan je volgens mij niet blijven met honden. Dus moet je met de tent gaan, wat ook mijn voorkeur heeft. Maar waar slapen de handen dan?
Als je uw volledige hebben en houden (tent, slaapzak, matje, ehbo, kleren, handdoek, ...) samen met voeding voor 3 dagen in een rugzak krijgt, en onder de 18kg blijft. Dan is het mogelijk als je vrij sterk en getraint bent. Maar met hondeneten, extra tent, ... Zal je er verzeker niet komen.

Vergeet dan los van het praktische dat je dagelijks serieuze inspanningen moet doen, en je volgens mij geen energie meer zal hebben om de honden te onderhouden enzo. Vergelijken met een tocht in de ardennen is dus imo volledig verkeerd :)

Persoonlijk zou ik dus aanraden om gewoon ergens ter plaatse in de Alpen uw tentje te zetten, dicht bij wat accomodaties. En van daaruit enkele dagtrips te doen. Chamonix, Zermatt, Courmayeur, ... Zijn wel leuke en al serieuze steden in de buurt.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan