Backpacken Oost Europa tips gevraagd

Discussie in 'Oost-Europa' gestart door leoenjoelle, 10 jan 2016.

1. leoenjoelle

leoenjoelle New Member

Hallo,

Mijn vriendin en ik willen in de zomer van 2016 backpacken door Oost-Europa. Wij zijn op zoek naar verdiepende informatie tijdens onze reis. Wij kennen de omringende stadjes en dorpen niet, waardoor we slechts door grote steden reizen. Indien er leuke dorpen/ steden op onze route liggen, dan worden we hier graag over geïnformeerde. Tevens is het voor ons onbekend of de steden die nu op onze planning liggen, wel de moeite waard zijn. De reis zal 3 a 4 weken duren. Het is afhankelijk van hoelang we in de steden willen blijven, waardoor onze planning variabel is.

De route die we nu op onze planning hebben liggen is de volgende. We zijn zeer flexibel in het veranderen van onze reis. We boeken slechts een enkele vlucht naar Thessaloníki in Griekenland. De terugvlucht boeken we pas wanneer we van plan zijn om terug te vliegen.

Dag 1 tot 3 Thessaloníki, Griekenland (heenvlucht 19 juli 2016)

Dag 4 Reizen van Thessaloníki naar Skopje, Macedonië.

Dag 5 – 6 Sightseeing Skopje

Dag 7 reizen van Skopje naar Sofia, Bulgarije

Dag 7 en 8 sightseeing Sofia

Dag 9 reizen van Sofia naar Belgrado, Servië

Dag 10 en 11 sightseeing Belgrado

Dag 12 reizen naar Timisoara, Roemenië

Dag 13 en 14 sightseeing Timisoara

Dag 15 reizen naar Boedapest, Hongarije

Dag 16 en 17 sightseeing Boedapest

Dag 18 reizen naar Bratislava, Slowakije

Dag 19 en 20 sightseeing Bratislava

Dag 21 terugreizen naar Nederland.

Graag ontvangen wij tips over plekken, steden, hostels en activiteiten. Wat mogen wij absoluut niet missen en wat raad je ons absoluut af!?

Groet, Joelle en Leo

2. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Ziet er goed uit! Zelf ben ik nog niet naar die regio gereisd. (Polen was mijn meest Oost-Europese bestemming)
    Een vriend van mij is enkele jaren geleden wel naar Roemenië geweest. En nog steeds praat hij soms over hoe onveilig sommige dorpjes waren.
    De enige tip die ik u dus kan meegeven is: wees voorzichtig, en informeer telkens goed bij de lokale mensen over uw volgende bestemming, als je echt de afgelegen dorpen opzoekt. Maar los van dit: vergeet zeker niet te genieten!

leoenjoelle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie