Backpackers reisverzekering

Discussie in 'Backpackers Forum' gestart door YvanB, 23 jan 2017.

Tags:
?

Backpackers: Extra reisverzekering buiten de standaard verzekering van de CM of de voorzorg?

1. Ja

3 stem(men)
    100,0%
  2. Nee

0 stem(men)
    0,0%
  1. YvanB

YvanB New Member

Hey allen,

Ik vertrek in maart op wereldreis.
    Volgende route staat op de planning:
    - Dubai (1 week)
    - Sri-Lanka (3 weken)
    - Indonesië (3 weken)
    - Australië (8 weken)

Mijn vraag, raden jullie een reisverzekering aan voor onvoorzien omstandigheden?
    - Momenteel heb ik een Mutas verzekering van de ziekenkas de Voorzorg (gratis), maar zij wisten mij te vertellen dat dit niet voldoende dekkend is voor mijn plannen.
    - Van het werk uit heb ik ook nog een hospitalisatie verzekering lopen, ... ook dit zou niet voldoende zijn.

Wat doen jullie? Ik hoor het graag!

Ik denk aan;
    - Noodhulp (medische kosten + repatriëring + je komen zoeken als je verdwaald bent? + ...)
    - Bagage verzekering (ingeval van diefstal of verlies? - op luchthaven?)
    - Annulatie verzekering?
    - Aansprakelijkheid, ...

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Hey Ivan,

Ik heb problemen gehad met die verzekering van Mutas / De voorzorg
    Dat is maar 3 maanden geldig en ze doen moeilijk als er iets mis gaat.

Daarom gebruik ik al jaren World Nomads (y) Deze is ideaal voor backpackers.
    Kost wel wat maar je bent voor zoveel dingen gedekt. (Zelfs Skydiving e.d in de Explorer versie) En je kan gewoon alles online regelen. En als je beslist langer te blijven kan je ook gewoon online verlengen. :)

3. budbaroud

budbaroud New Member

hey Ivan en Fred,

misschien een beetje laat voor jou Ivan, pas de post gelezen.
    hierbij het antwoord van dvv op de vraag die ik hun stelde ivm een 1 a 2j durende reis die ik wil aanvangen in aug 2017:
    "Jullie DVV assistance is inderdaad geldig over de hele wereld maar dekt slechts tot 25.000€ medische kosten.
    Wij raden voor grote en verre reizen altijd aan om een aparte reisbijstandsverzekering te nemen waardoor je voor hogere bedragen gedekt bent.

Er zijn 2 mogelijkheden:
    - Tijdelijke verzekering (enkel geldig gedurende de periode van de reis), dit omvat:
    · Dekking medische kosten tot 250 000€
    · Repatriëring van het slachtoffer bij ongeval, ziekte samen met verzekerde medereiziger
    · Opsporings- en reddingskosten
    · Bij overlijden of opname van één van uw familieleden in België dan wordt je terugkeer geregeld
    · Tolk
    · Bijstand in geval van gerechtelijke vervolging
    · Bijstand in geval van verlies van reisdocumenten…
    · …
    Premie hiervoor 114€ voor 2 personen (reisperiode)

- Jaarlijkse verzekering (geldig voor alle reizen naar het buitenland)
    · Dekking medische kosten tot 1 250 000€
    · Repatriëring van het slachtoffer bij ongeval, ziekte samen met verzekerde medereiziger
    · Opsporings- en reddingskosten
    · Bij overlijden of opname van één van uw familieleden in België dan wordt je terugkeer geregeld
    · Tolk
    · Bijstand in geval van gerechtelijke vervolging
    · Bijstand in geval van verlies van reisdocumenten…
    · …
    Premie hiervoor 150€ voor 2 personen (per jaar)

hopelijk heeft iemand hier iets aan!

prettige reis, j-l.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie