backpacking innsbruck met groep

benjamin gevers

New Member
Zoals sommigen onder jullie misschien al gehoord hebben, gaat er terug een nachttrein van Brussel naar Wenen en Innsbruck.
Innsbruck is een goede bestemming om te hiken met tent in de natuur.
Deze treindienst (OBB nightjet) verkoopt tickets voor 30 euro, m.a.w. voor 60 euro kan je naar inssbruck en terug, je verliest ook weinig tijd aangezien het een nachttrein is.
slapen in een tent kost ook weinig. Dit is dus een budget en eco vriendelijke reis.

Het plan van de reis is om te hiken in de omstreken van innsbruck.
Sommige dagen zal dit waarschijnlijk met rugzak zijn, op andere dagen -als we een lus kunnen maken- kan het een dag wandelen zijn zonder een grote rugzak.
Als de groep groot genoeg is, kunnen we ook de groep voor een dag opsplitsen (en s'avonds terug samenkomen), zodat een deel bv een zware wandeling kan doen en en ander deel een rustdag/sightseeing/rustige wandeling.

Zoals je al kan lezen heb ik veel enthousiasme voor deze reis, daarom dat ik deze reis graag wil doen met een groep jongeren.
Voorlopig bestaat de groep uit 1 meisje, 2 jongens en dan nog mezelf.
De datum zal de 1ste week van september zijn.

Gelukkig moet er op voorhand nog niet teveel vastgelegd worden, zodat als corona begin september reizen naar oostenrijk verbiedt (en ik geen ander plan kan vinden naar een ander land). alles vrij gemakkelijk stopgezet kan worden.

Als laatste dat ik nog wou zeggen is dat op 1 augustus we al eens samen gingen komen om met elkaar kennis te maken (mocht dit niet gaan dan kan er later nog altijd gekyped/gebelt worden.

Bovenaan