"Bagage ingecheckt? Nee, opgestuurd!"

Discussie in 'Reisnieuws' gestart door Gecko, 18 apr 2013.

  1. Gecko

    Gecko Active Member

    " Iedereen vindt het een vervelende klus: bagage inchecken bij vertrek, wachten tot je spullen weer de band afrollen bij aankomst. Vervolgens gepakt en gezakt op zoek gaan naar vervoer. Dan, in het hotel, ofwel zelf je spullen naar je hotelkamer slepen ofwel wachten tot de bellboy van dienst alles komt afleveren. Een omslachtig proces, waarvoor je als consument dan ook nog eens meer en meer moet betalen. Het moest ervan komen: een web-based oplossing.

    Zo’n 2,5 miljard passagiers vlogen over de aardbol in 2012. Er werd dus wat afgesleurd met koffers, trolleys en tassen, wereldwijd. Eigenlijk is dit voor niemand een pretje: voor de airlines vertraagt het hun turn around tijd, maar je mag ook de logistieke organisatie niet onderschatten. Denk maar eens aan de race tegen de tijd bij nipt berekende connecting flights. Voor de luchthavens betekent het een enorme investering in transportbanden en andere faciliteiten. De vliegtuigbouwers moeten hun vliegtuigen dan weer voorzien op grote laadruimtes en zware vracht. En de consument? Die betaalt voor dit alles. Direct of indirect.

    SendmyBag.com stichter Adam Stewart reisde enkele jaren geleden met zijn vriendin Rebecca van Oxford terug naar huis in Ierland. Beiden hadden veel bagage bij, want het was het einde van hun studieperiode. Zij verhuisden definitief van Oxford naar de “echte wereld”. Zij hadden al bijbetaald voor de extra bagage. Nadat hij nog eens 70 euro had moeten bijbetalen op de luchthaven omdat de bagage toch nog drie kg te zwaar bleek te zijn, besloot Adam een website te maken voor studenten. Doel: een UK deur-tot-deur service creëren voor studenten. Binnen de week was de website online, waren afspraken gemaakt met koeriers en aanverwante bedrijven, en meldden de eerste klanten zich aan.

    Dat was enkele jaren geleden. Vandaag is SendmyBag.com een bedrijf dat studenten, zakenlui, sport fanaten maar ook gewone toeristen toelaat om hun bagage apart te versturen naar vrijwel elke bestemming. Over het algemeen voorzien ze een periode van 3 tot 4 dagen tussen ophalen en afleveren, maar je kan ook kiezen voor een “fast delivery service” – aan een meerkost, uiteraard.

    De website is eenvoudig, aar de informatie is volledig. Het log-in proces hebben we getimed: exact 4 seconden. Naam, website en telefoonnummer, gevolgd door een inlogcode en je bent vertrokken.

    SendmyBag.com is geen revolutionaire uitvinding, het is geen rocket science, het is geen technische genialiteit. Jonge mensen hebben met een frisse blik het traditionele operationele proces bekeken dat gepaard gaat met reizen, en zijn tot het besluit gekomen: “dit kan ook anders”. Dit zijn de nieuwkomers in het toerisme die we nodig hebben. Want, laat ons eerlijk zijn: dat gesleur met die koffers, dat vond toch iedereen altijd al een “noodzakelijk kwaad”? Wel, er is een generatie van entrepreneurs aangekomen die de term “noodzakelijk kwaad” niet aanvaarden. Een “noodzakelijk kwaad” bestaat in de ogen van deze internetgeneratie niet. Geen problemen, enkel oplossingen. Can do will do. Mooie mentaliteit.

    Overigens: de stichters van SendmyBag.com werden in het populaire programma “Dragon’s Den” (waarin startende ondernemers potentiële investeerders proberen te overtuigen geld in hun onderneming te steken) met de grond gelijk gemaakt. “Niemand zit hierop te wachten” en “hebben jullie al gehoord van koerierdiensten zoals DHL?” waren maar een paar van de snerende opmerkingen die ze naar hun hoofd kregen. Vorige herfst konden ze dan toch investeerders overtuigen om “een belangrijke som” te investeren in het jonge bedrijf om internationaal te kunnen doorgroeien. Doorzetters, waar we nog veel van zullen horen! "


    Bron : Travel 360° Nieuwsbrief, 18.04.2013

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    P.S. - de site is al opgenomen in ons dossier met websites - Gecko:)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2013

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie