Bali, pakketreis of alles los boeken? 1ste maal verre reis!

Discussie in 'Zuid-Oost Azië' gestart door Natv2106, 24 jul 2018.

Tags:
  1. Natv2106

Natv2106 New Member

Hallo iedereen

Ik zou graag volgende zomervakantie op reis gaan naar Bali samen met mijn man en onze dochter van 11.
    Onze voorgaande reizen bestonden uit meestal all-in vakanties in luxe resorts in Turkije, Egypte,...
    Nu onze dochter al een beetje ouder is zouden we graag eens naar een verdere bestemming op reis gaan.
    Aangezien we gebonden zijn aan de schoolvakanties (juli en augustus) gaat onze voorkeur uit naar Bali.
    We willen graag een zonzekere vakantie en mijn man en dochter wensen een bestemming waar ze kunnen snorkelen en duiken. Natuurlijk zouden we ook graag iets gezien hebben van de omgeving! :)
    In het verleden hebben we altijd al pakketreizen geboekt via TUI, maar nu vraag ik mij af of dit ook interessant is voor verre reizen?
    Via de website van TUI zou een reis naar Bali (Sanur)voor 12 dagen vlucht + hotel met ontbijt voor ons drietjes op €3300 komen.
    Je verblijft dan wel de hele periode op dezelfde plaats, is het haalbaar om vanuit Sanur de 'highlights' van Bali te ontdekken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :)

2. LaViajera

LaViajera Member

Ik zou het gewoon zelf boeken (al ben ik niet zeker dat je dan goedkoper af bent).
    Voor de vlucht: er zijn rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam naar Jakarta met KLM en Garuda (je kan dat evt. boeken met Thalys vanuit België erbij). Alternatief kan je ook met KLM naar Kuala Lumpur vliegen en van daar naar Denpasar op Bali met AirAsia (dit heb ik gedaan). De vlucht van KLM maakt immers een tussenlanding in Kuala Lumpur, dus je bent een paar uur extra onderweg om in Jakarta aan te komen en daar moet je ook niet zijn :). Ik heb toen 560 € betaald voor retourvlucht Kuala Lumpur met KLM met Thalys vanuit België erbij (was wel een paar jaar geleden).
    Voor het hotel: keuze genoeg op booking of andere websites :). Bali is op zich een vrij klein eiland dus het is niet echt nodig om te verhuizen. Langs de andere kant zou ik persoonlijk precies liefst niet 12 dagen op dezelfde plek zitten, maar da's persoonlijk natuurlijk :). Er zijn 3 hoofdlocaties voor een hotel op Bali:
    - De noordkust (regio rond Pemuteran): een paar mooie hotels (kleinschalig) aan het water en geen groot massatoerisme (wel ook niet veel restaurants ofzo dichtbij)
    - Ubud in het centrum: dit is zowat het culturele middelpunt; wel hotels met zwembad te vinden, maar het ligt natuurlijk niet aan zee. Behoorlijk toeristisch, maar geen grote resorts.
    - De zuidkust (regio rond Kota, waar ook Sanur ligt): hier zit het echte massatoerisme, grote resorthotels tegen een spotprijs. Ik ben daar persoonlijk niet zo'n voorstander van, maar jij misschien wel :).

Mijn persoonlijke suggestie voor jou zou zijn om een hotel aan de noordkust te nemen, gecombineerd met een paar dagen Ubud; al heb je in Pemuteran dan wel het nadeel dat er niet veel restaurants of andere activiteiten zijn 's avonds. Wij hebben geslapen in het Pondok Sari hotel in Pemutaran. Ik vond dat wel een aanrader, maar hangt er vanaf wat je zelf wilt natuurlijk.

Wat je ook nog kan doen is een paar dagen naar 1 van de Gili eilanden gaan. Er gaan moderne, snelle ferry's vanuit Amed, Padangbai en Sanur naar de eilanden en de overtocht duurt ca. 2 uur.

Voor uitstapjes: er zijn denk ik genoeg reisburo's ter plekke die excursies aanbieden, maar je kan ook gewoon aan de receptie van je hotel vragen of ze een auto met chauffeur voor je kunnen regelen. Dat is over het algemeen niet zo duur en dan ben je volledig vrij waar en hoe lang je ergens stopt. In het hotel in Pondok Sari heeft een klusjesman ons de rit naar Ubud aangeboden voor een lagere prijs dan het hotel zelf (maar ze mochten dat dan wel niet weten in het hotel ;) ) en hij heeft ook gezorgd voor de huur van snorkelmateriaal voor ons.

3. Natv2106

Natv2106 New Member

Hey, bedankt voor je antwoord!
    Ondertussen al de vlucht apart geboekt met Emirates met een tussenlanding in Dubai voor € 700.
    Hotels heb ik ook al vastgelegd via booking.com.
    We verblijven in Sanur, Ubud, Sidemen, Nusa Lembongan en Seminyak.
    In Sanur zullen mijn man en dochter een duikcursus volgen bij een Nederlandstalige duikschool.
    De noordkust zullen we overslaan, lijkt me een beetje te afgezonderd.
    Anders nog tips voor uitstapjes? :)

Groetjes!

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie