Beste Bank voor Wereldreis

Discussie in 'Wereldreis Forum' gestart door Yves, 30 nov 2015.

Tags:
  1. Yves

Yves New Member

Ik ben op zoek naar een bank voor mijn 2de wereldreis.

Tijdens mijn eerste wereldreis (2 jaar lang, Azië en Centraal Amerika) heb ik mijn locale bank gewoon gehouden. Dit heeft me uiteindelijk veel problemen en kosten opgeleverd.

De bank was niet goed bereikbaar en de ATM fees zijn gedurende de 2 jaren opgelopen tot 1000-2000 euro.

Nu hoorde ik van Amerikaanse vrienden dat de bank Charles Schwab elke maand de kosten voor geldafhaling terugbetaalt. Echter, dit is enkel mogelijk voor US citizens.

Nu vraag ik me af, is er een gelijkaardig alternatief voor Europese reizigers?

Dus een bank die geen of zeer lage kosten aanrekent om geld af te halen internationaal. Hoe doen jullie andere wereldreizigers dit?

Alvast bedankt!

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Ik doe de internationale overschrijvingen met ING, voor de betalingen gebruik ik gewoon mijn gratis Argenta Mastercard. Als je ergens langer blijft kan je gewoonlijk ook (al dan niet tijdelijk) een bank account openen in dat land.

Ik betwijfel of je in Europa hetzelfde gaat vinden.

3. Yves

Yves New Member

Bedankt voor een snelle reactie!

Voor de betalingen is het geen probleem, maar het is niet aangeraden overal met kaart te betalen, ik zal toch steeds een deel in cash moeten betalen.

Ik ga weg voor 2 tot 3 jaar en zal steeds enkele maanden in een verschillend land wonen. Voor sommige landen is het echter niet aangeraden om grote sommen geld op handen te hebben dus onvermijdelijk dat ik frequent geld zal moeten afhalen.

De kosten van ING om geld af te halen zijn best duur op buitenlandse ATM's.

Weet er iemand misschien een bank die, indien niet volledig gratis, lagere fees aanrekent?

4. Fred.

5. Yves

Yves New Member

Wow, bedankt... dit is het soort informatie wat ik zocht.

Er staat aangegeven dat de Argenta Maestro kaart geen kosten zou geven voor het afhalen tot 200 euro in het buitenland.

Ik zal hen contacteren en vragen of dit nog actueel is. Indien dit klopt zou dit de perfecte oplossing zijn.

In elk geval zal ik hier terug rapporteren voor andere reizigers met dezelfde vraag!

Fred. vindt dit leuk.

6. Fred.

Geen probleem, hou ons op de hoogte. (y)

7. Fred.

@Yves Heb je al geïnformeerd? Was dat nog actueel?

8. LaViajera

LaViajera Member

Ik gebruik ook altijd mijn Argenta bankkaart in het buitenland en dat is inderdaad gratis :) . Let wel op: Argenta rekent geen kosten aan, maar sommige buitenlandse banken doen dat wel (meestal krijg je dan een melding op de bankautomaat dat ze je kosten gaan aanrekenen). Vaak loont het de moeite om meerdere bankautomaten te testen.
    Je moet bij Argenta wel je bankkaart laten deblokkeren om ze wereldwijd te gebruiken, maar je kan vragen om ze definitief te deblokkeren als je langsgaat op kantoor om een papier te tekenen

Fred. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie