1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

bestemming gap year Australie?

Discussie in 'Australië & Nieuw-Zeeland' gestart door Guido Diana, 9 apr 2014.

1. Guido Diana

Guido Diana New Member

Haa mede-reizigers van het reisforum,

Na een tijde wikken en wegen wil ik binnenkort toch de knoop gaan doorhakken om na mijn Bachelor een gap year in te lassen voordat ik aan mijn Master ga beginnen. Tijdens dit jaar wil ik graag alleen voor ongeveer 7/8 maanden gaan reizen.

Nou ben ik geen ervaren reiziger en zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken door ervaring van anderen bij het maken van mijn keuzes; de wereld is groot, er is veel te doen en ik wil graag (te) veel doen.

Ik wil graag een reis waar ik veel verschillende plekken kan zien, culturen en mensen leer kennen. Werk lijkt mij ook echt heel tof om te doen. Bestemmingen waar ik aan zit te denken zijn Azie, Australie en Afrika.

Nou ben ik heel erg benieuwd naar jullie ervaringen in Australie en wat jullie daar gedaan hebben. Hoe kijk je er op terug? Wat zou je me adviseren? Wat voor werk heb je gedaan en wat vond je er van?

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaring van solo reizigers aangezien ik in m'n eentje ga :)

Voor alle ervaringen, hulp, tips en adviezen bij voorbaat heel veel dank :).

Groetjes,

Guido

2. Gecko

Gecko Active Member

Hi Guido

Als je tips, idees, en., kun je het boek "Hoe reis ik solo ? " door Irene Herbers gebruiken. Er zijn veel blz die je kunt gebruiken of het boek van Sara Kee ( volgens me, het maakt niet uit dat een vrouw het boek geschreven heeft;) )...het boek heet "Reis !" : "
    "Alleen op reis gaan is de ultieme beleving van vrijheid, maar ook een onvermijdelijke confrontatie met jezelf. Sara Kee heeft in haar korte volwassen leven de meest uiteenlopende reizen gemaakt. Zo ging ze mediteren in India, liften door Spanje, studeren op Cuba, werken in Kenia en feesten in Brazilië.

Onderweg is zij tot de ontdekking gekomen dat alle reizigers weliswaar een uniek avontuur meemaken, maar dat zij door dezelfde achtbaan van emoties denderen: ze moeten vreemden tot vrienden maken, hun zorgen loslaten, van zich af bijten, het nu beleven en ondertussen ook nog eens genieten."

Groetjes
    Gecko:), Igang Bay, Talisay, Nueva Valencia, Guimaras Island, Filippijnen

3. danaepaternoster

danaepaternoster New Member

Hallo,

Ik vertrek over 2 weken voor een working holiday naar Australië :)
    Ben er al 2 keer op reis geweest (roadtrip van Melbourne naar Darwin eerste keer, 2de keer Adelaide naar Broome)
    Echt een zalig land!
    Zeker doen!
    Ik heb toen georganiseerd gereisd (via internationale jongerengroep) eerste keer omdat het mijn eerste reis alleen was, 2de keer omdat er in die contreien weinig openbaar vervoer is en ik maar 5 weken had.
    Vorig jaar ben ik in 4 weken op mijn eentje naar Budapest geweest, aansluitend door Italië gereisd met Malta tussendoor.
    Alleen reizen is echt de max, ge leert uzelf op een andere manier kennen, moet niet afhangen van iemand anders zijn/haar plannen en ge blijft nooit lang alleen.
    7-8 maanden zijn lang maar niet zo lang.
    Afhankelijk van uw budget, van in welke diepgang je plaatsen wilt bezoeken of hoe traag/snel je wilt reizen, zul je moeten selecteren.
    Welke landen zijn een must see, en van daaruit stel je best een plan op.
    Of je begint ergens en gaat dan rondom. Alles is mogelijk, maar voor de hele wereld te kunnen zien heb je wel jaren nodig!
    Voor Azië, Australië en Afrika heb je wel wat meer tijd nodig vrees ik. Maar dit is just my 2 cents he! ;)

mvg,
    Danaë

4. Alien

Alien Member

Zelf ook mijn eerste en engiste reis ooit alleen gedaan naar OZ en NZ (2 maand elks). Zit nog steeds in een post-reis-dip. Amazing landen, maar toch heel verschillend. Australië was best wel duur om te leven. Ook de roadtrip/bus/treintrip gedaan van East Coast. Ik had persoonlijk 3 weken over van de 8, in Cairns blijven zitten wachten op m'n terug vlucht. Melbourne, Sydney - Byron Bay -Brisbane-Noosa ging heel snel, m'n foto's zeggen van 5april en op 21april zat ik in Noosa. Had veel regen en reisde snel op die voor te blijven. Had totaal niets gepland in OZ, wel al wat ideeën wat ik wou zien. Geen interesse in werken of surfen of drinking (there is A LOT) dus is er imo niet heel veel tijd nodig.

Dus niet te veel vastleggen, en genieten. Helemaal iemands anders was ik daar, die persoon ben en kan ik hier niet zijn :-( Afkeer van België gekregen.

Deel Deze Pagina