1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brazilië of Ecuador/Galapagos ?

Discussie in 'Zuid-Amerika' gestart door icenymph, 3 mrt 2010.

1. icenymph

icenymph New Member

Hallo medereizigers,

Is er iemand die al naar beide landen geweest is? (is voor een trip van 3 weken rond eind juli, begin augustus)

Wij (twee twintigers) zijn enorm aan het twijfelen. We hebben wel al offertes gekregen voor individuele rondreizen op maat voor Brazilië, maar nog niet voor Ecuador en de Galapagos-eilanden. Misschien zal de keuze dan snel gemaakt zijn ;) want de vluchten naar Ecuador en de cruise rond de Galapagos zijn DUUR [​IMG] In Brazilië spreekt ons vooral Iguaçu en de Pantanal aan, en in Ecuador vooral de Amazone en Galapagos. In de Amazone zie je wel niet zoveel mooie dieren als in de Pantanal in Brazilië denken we, maar de Galapagos is dan wellicht weer schitterend. Kortom, we weten het niet meer :confused:

Anyway, heb hieronder even de programma's gepost die we in gedachten hadden. Ervaringen of tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!

Brazilië
    - dag 1: aankomst in Rio
    - dag 2: Rio
    - dag 3: Rio
    - dag 4: Rio -> Foz do Iguaçu
    - dag 5-6-7: Foz do Iguaçu
    - dag 8: Foz do Iguaçu -> Pantanal/Bonito
    - dag 9-10-11-12-13-14: Pantanal/Bonito
    - dag 15: Pantanal/Bonito -> Salvador
    - dag 16: even Salvador -> Lençois (Chapada Diamantina)
    - dag 17-18: Chapada Diamantina
    - dag 19: Lençois - > Salvador -> Morro de Sao Paolo
    - dag 20-21: Morro de Sao Paolo
    - dag 22: transfer van Morro de Sao Paolo en vertrek uit Salvador
    - dag 23: terug thuis

Ecuador/Galapagos

1. Brussel - Quito
    2. aankomst in Quito
    3. Quito
    4. vertrek naar Cuyabeno
    5-6-7. Cuyabeno
    8-8. Cotopaxi
    10. Quilotoa kratermeer
    11-12. Baños
    13. Cuenca
    14. Guayaguil
    15-16-17-18-19. Galapagos eilanden
    20-21. Puerto Lopez ( of verder vliegen naar Bonaire)
    22. Guayaguil - Brussel
    23. terug thuis

2. topie

topie New Member

Hey,
    ik ben vorige zomer naar Ecuador geweest en heb er 29 dagen rondgetrokken met backpack mijn reisschema zag er ongeveer hetzelfde uit als dat van jullie, met als extra nog enkele andere dorpjes en o/a een 5-daagse trekking in de jungle , als je back to basics wilt en van de natuur houdt een must! Verder ben ik langs Puerto lopez naar Isla de la plata geweest ( galapagos voor arme mensen), ik heb de reis volledig zelf uitgestippeld en gereisd met bussen via de pan american highway piece of cake.
    Waarom stippel je de reis niet zelf uit? je zal het veel goedkoper kunnen doen dan met een reisbureau , ikzelf betaalde voor 29 dagen +/- 2000€ en dat voor alles! (cadeau's incl.)

Brazil lijkt mij ook een heel leuke bestemming, maar denk dat je daar eerder een communicatie moeilijkheid bij hebt als je de taal niet kent, als de reis georganiseerd is zal dat dan weer geen probleem zijn,
    veel succes met jullie beslissing en als je vragen hebt, laat maar komen :)

Mvg Topie

Laatst bewerkt: 9 mrt 2010

3. Brabahx

Brabahx New Member

Vlaming in Bahia - Brazilië

Oi,
    Ik (Vlaming) woon al jaren in Bahia en hou me er lokaal bezig met reisbegeleiding ! Specifieke vragen of informatie mogen altijd gesteld worden via de website : http://bahia.basix.cc
    Tropische groet uit Salvador da Bahia
    Ixke

4. Belle

Belle New Member

hallo,
    we zijn van plan om volgende zomer naar ecuador te gaan en er een maand rond te trekken. via welke maatschappij boekte u de vliegtickets? Wij zijn wel van plan de galapagos erbij te doen, maar ze zeggen dat we het beter last minute boeken. Heeft u de jungletrekking ter plaatse geboekt?
    bedankt voor uw reactie
    Isabelle

5. Sandra f

Sandra f New Member

Hallo,

Ik ben in beide landen geweest. Beiden niet te vergelijken en uniek. Ik zal opsommen wat mij aansprak
    Ecuador:
    de korte reisafstanden wat het reizen plezant houdt
    diversiteit in klein land: jungle, bergen(trektocht cotopaxie), zee
    de mensen zijn zeer zacht en behulpzaam, er wordt ook Engels gesproken
    Jammer, ben niet naar de galapagos geweest omdat je een keuze moet maken in 3 weken, dus nog een reden om terug te gaan

Brazilië:
    Enorm groot lang, grote reisafstanden, in 3 weken kan je slechts hoogtepunten doen
    Heb nog nooit zoveel en mooie stranden gezien met veel groen op de stranden, eilanden...
    de mensen zijn zo open en vrolijk maar er wordt weinig Engels gesproken
    chapada diamantina is echt super, prachtige wandelingen gemaakt in een zeer groene omgeving
    Ik ben niet in de panatal geweest, Salvador voor de openlucht live muziek, op dinsdag geloof ik.
    Het beste is om inlandse vlucht te nemen, anders reis je makkelijk 30 uren in een bus van rio naar Salvador.
    We hadden beiden reizen zelf gepland en ter plaatsen bekeken wat haalbaar was te doen. Je moet ook nog genieten van je vakantie

grts
    Sandra

Deel Deze Pagina