Bulgarije - juli 2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

LookOut

New Member
Hallo allemaal!

Ik had een reis naar Bulgarije geboekt met mijn toenmalige vriendin van 9 t.e.m. 19 juli 2017. Wegens het einde van de relatie gaat zij nu niet meer mee, dus heb ik nog een vliegtuigticket over. Het zou een backpacking rondreis zijn doorheen gans Bulgarije (vooral geconcentreerd op het centrale gedeelte), maar met overnachtingen in ho(s)tels en verplaatsing met openbaar vervoer / taxi. Bedoeling van de reis is een mengeling van cultuur en natuurwandelingen (in heuvelachtig terrein). Voorlopig ziet het reisplan er als volgt uit: Sofia (2 dagen, 2de dag de Vitosha beklimmen), Rila klooster (met overnachting), Plovdiv, Burgas, Nessebar, Varna, Veliko Tarnovo, Kazanluk en dan terug naar Sofia voor de terugreis.

Ik ben dus op zoek naar iemand die deze reis samen zou willen ondernemen, en eventueel ook mee plannen. M/V, maakt niet uit.

Hoi

Goed idee van Reskamrat om groepje van bv 4 samen te stellen. Dan toon ik zeker mijn interesse. Ik plan ook wel graag een reis, steeds in overleg met de medereizigers uiteraard. Bulgarije heb ik nog nooit aangedaan dus het zou nieuw zijn. Oorspronkelijk zomerplan was kanotocht en hiking in Zweden, maar er wil niemand behalve mijn vaste reispartner toehappen heb ik de indruk.

Laat maar wat horen!

Groeten Donald

Dag Reskamrat en Donald!

Groepje vormen voor de trip is zeker een goed idee! Had ik zelf eigenlijk niet aan gedacht :) De tickets zijn via Ryanair zonder genummerde zetels, dus extra groepsleden zou geen probleem mogen zijn. De reis plannen op voorhand is inderdaad wel handig, dan is dat meteen ook een eerste kennismaking. Ik heb alvast 2 boekjes (1 ervan van Trotter) die ons kunnen helpen hiermee.

Spijtig om te horen dat je kano/hiking-tocht in Zweden niet lijkt door te gaan, Donald. Hopelijk kunnen we er in Bulgarije dan iets moois van maken! Zweden misschien volgend jaar dan, wie weet ;)

Nu nog wachten op een vierde lid? Dit is de eerste keer dat ik online een reisgenoot zoek, dus ik ken de procedure nog niet zo goed ...

Hoi hoi

Bedankt voor je snelle reactie! Zweden was de eerste gedachte yup maar de wereld is groot en mooi genoeg om elders super-vakanties te maken hé!
Zou je met kaart / gps werken? Overnachtingen in hostels en jeugdherbergen of ook campings en met tent? Ik weet niet of je daar wild mag kamperen in Bulgarije... eens uitzoeken. Had je een budget in gedachten?

Het is wel handig om met alle geïnteresseerden samen af te spreken, dan merk je vrij snel met wie het klikt en op dezelfde golflengte wat zit qua reisverwachtingen. En van wie je achteraf nog wat hoort, kun je op tellen dat die wel mee op reis wilt ;-)
Vanwaar ben jij?

Hoi, Bulgarije was ik in september laatstleden (2,5 e week : combinatie bergen /rondreizen/lowbudg/Off the beaten tr ) . Superaangename ontdekking. Moest vragen of dergelijke info nodig hebben, stuur me gerust pm ! Grts

Ik ben van Beernem, maar verhuis in juli toevallig naar Aalter (wordt dus een beetje hectisch die maand).

Overnachtingen zou ik liefst in hostels en jeugdherbergen doen (ik bezit geen tent). Ik zou het wel graag lowbudget houden, maar niet toch met enig comfort. Gelukkig is Bulgarije ideaal daarvoor :) Ik zou ook met kaart werken, of eventueel GPS (maar de mijne werkt niet voor wandelaars voor zover ik weet).

Bedankt dat je informatie wilt geven, Bellie. De reis die jij gemaakt hebt lijkt wel wat op die dat ik voor ogen had, dus ik stuur je wellicht binnenkort eens een pm ;)

Hoi

GPS is tegenwoordig geen probleem meer hoor: je kunt google maps offline (thuis via wifi) downloaden. Maar ik lees op fora dat de wandelwegen daar vrij goed zijn aangeduid dat verloren lopen al moeite moet kosten, dus dat komt wel goed. Voorgaande jaren gebruikte is GPS op gsm enkel om eens te checken bij twijfels of als de andere groepsgenoten in paniek waren qua afstand, verloren lopen en zo.
Zodra we wat gebieden vastgelegd hebben, wil ik wel eens kijken voor een kaart ook hoor. Niks zo tof als papier openplooien!

Bulgarije lijkt me wel wat goedkoper te zijn dan België, en zeker dan Noorwegen, dus duur zullen de hostels en berghutten niet zijn denk ik, hoewel als je afgezonderd rekent op die enige logies, kunnen ze toeristisch gezien de prijs wel wat opdrijven. Zelf heb ik wel een tent (3 personen maar als je bagage in de tent wilt, wat bij regen best wel handig is, is2 personen max) - er kan afgewisseld worden tussen hutjes, b&b, dormitorios en eens tent, of gewoon zonder tent en 4kg bagage uitsparen ;-)

Nog nieuws van andere geïnteresseerden? Ik heb eens gehoord bij mijn reismaat voor Zweden, maar hij loopt niet zo warm voor Bulgarije, dus momenteel kan ik niemand extra toevoegen.

Ik woon in Tienen, werk Leuven, maar met de trein raak ik overal wel hoor als we eens afspreken. Hoeven ook niet elke week af te spreken om de reis te regelen denk ik... leve het internet en whatsapp ;-) dus komt wel goed.

Welke reistickets had jij al geboekt trouwens? Ben eens aan het kijken en zit momenteel aan 210 euro via Ryanair en een 145 via een onbekend vliegtuigje.. heb google Flight prijsalarm ingesteld om de prijs dagelijks eens te krijgen voor vluchten.

Groeten en fijn weekend!

Nu de roamingkosten verdwijnen, zal Maps wel ideaal zijn denk ik. Of kaart, da's misschien nog het tofste van al (levensduur batterij enzo).

Inderdaad, Bulgarije is nogal goedkoop, maar wel met een munteenheid dat ze hier bij de banken niet voorhanden hebben, de lev. Dat wordt dus waarschijnlijk Western Union ofzo. Of ter plaatse misschien wisselen. Ik ben altijd wel te vinden voor variatie/afwisseling, maar die 4 kg van de tent bespaar ik je toch liever ;) Zeker omdat ik graag de rugzak zou meenemen op trektocht. Mocht je dat niet zien zitten, dan kan er wel nog iets op gevonden worden.

Ik probeer mensen te ronselen op andere plaatsen, maar het lukt mij niet echt. Ofwel geen budget, ofwel reeds reis gepland. Er is misschien iemand die zou meegaan, maar dat hangt ervanaf of haar huidige job van 1 maand verlengd wordt of niet. Ik vraag me af of Reskamrat ook nog steeds geinteresseerd is, aangezien ze niet echt meer antwoordt :)

Ik heb 2 reistickets geboekt met Ryanair. De prijs was indertijd een stuk lager moet ik wel zeggen, 193 euro voor de 2! Maar ik wil eventueel wel een deel van jullie kosten meebetalen zodat we op dezelfde prijs uitkomen voor alle tickets. Kwestie van het wat eerlijk te houden.

Mvg

Ik was wat aan het kijken of er iets concreter kwam...
Het plan lijkt me, mits een groepje, nog steeds leuk. Ik weet alleen niet of we op dezelfde lijn zitten qua programma.
Ik vind het niet fijn om met al mijn spullen een hele dag rond te wandelen (toch al snel 10kg?), daar pas ik voor. Of dacht je meer aan van plaats naar plaats gaan, daar dan iets ondernemen (natuur of cultuur) met de dagrugzak en daarna weer doortrekken?

Ik had zo'n vermoeden dat je eerder aan het afwachten was :) Sorry als dat ongeduldig overkwam o.i.d.!

Ik stel me altijd graag flexibel op in groep, dus van plaats naar plaats gaan en dan een dagrugzak gebruiken om iets te ondernemen is zeker geen probleem voor mij. Ik had wel speciaal een bergrugzak gekocht voor de reis, dus ik zou die graag ook gebruiken (maar wederom geen must). Natuurlijk is het niet omdat ik zo'n grote rugzak aan het versleuren ben, dat jullie dat ook moeten doen ;) Alles is sowieso bespreekbaar. Ik ben al blij dat de reis kan doorgaan!

Gegroet daar!

Ik heb ook een trekkingsrugzak (65 liter + 10) waar ik alles probeer in te stoppen en waarmee ik reis. (op de profielfoto zie je dat ik hem aan heb om er de hoogste bergtop van Noorwegen mee te 'beklimmen') Vorige jaren laadde ik de rugzak tot 15kg (en nog een kg handbagage op vliegtuig om alles mee te krijgen maar die moest uiteindelijk toch de grote rugzak in ter plaatse want met twee rugzakken wandelen is een beetje moeilijk)
Mij lijkt het wel fun om van A naar B te wandelen en dan van B naar C enz.. Er gaat wel eens trein moeten aan te pas komen denk ik, want Varna wat je voorstelt, ligt aan de Zwarte Zee dacht ik en andere plaatjes eerder centrum en rond Sofia. Wikipedia adviseert wel bussen ipv treinen omdat de frequentie nogal laag ligt maar dat kunnen we nog wel opzoeken als we wat concreter worden van wat we precies daar gaan doen.

Echter: Als je elke verplaatsing naar een andere locatie met bus/trein wilt doen en dan enkel ter plaatse een wandeling gaat maken, ga je denk ik veel tijd verliezen met transport en onderweg-zijn: wachten tot tijdstip van transport, dan transport zelf, dan richting overnachtingsplaats wandelen, inchecken daar en dan pas starten met wandelen.. dan loop je niet ver die dag; dag nadien kun je dan wel grote wandeling doen; derde dag dan weer naar andere plaats met transport: dan ben je drie dagen van de reis al weg en heb je maar eentje tegoei gewandeld. Onderweg zie je wel wat, maar ik wil er in staan en het beleven, eerder dan vanuit een treinraam te zien.

Het is een beetje wat we op voorhand samen afspreken en de neuzen in dezelfde richting krijgen/zetten zodat het voor iedereen die meegaat natuurlijk haalbaar en leuk wordt! Misschien dat concretiseren van wat je in je inleiding schreef over de locaties die je wilt aandoen, kan helpen over hoe we het zullen aanpakken: wil je vooral stadjes bezoeken die je opsomde of eerder de bergen, de Balkan eens in en daar de hele dag wandelen met dan halte op een berghut?

Prijs zit met Ryanair voorlopig op 201euro (zal zonder bagage zijn dus nog eens 60 erbij peins ik) we wachten geduldig verder af ;-)

Hoi, jullie hebben degelijk echt zelfde manier van reizen zoals mij he :D. Leuk wat te volgen. Ik wou enkel es meegeven dat ik 2 aparte enkeltjes geboekt had. Aankomst in Sofia en vertrek uit Burgas. Vind niet meteen terug hoeveel ik betaald had maar alles inclusief was zeker niet meer dan 200 EUR ook. Ene maatschappij was Condor en andere was Wizzair bij mij. Beide vluchturen werden nog es gewijzigd nadien ook. Liften gaat er supereasy om te verplaatsen, maar ik was ook er wel solo. Grtjs en succes !

Goed nieuws mensen, het lijkt erop dat de 4de persoon gevonden is! Ik heb een reactie gekregen van een dame van 52 uit Peer die graag mee zou gaan. Sturen jullie anders een pb naar mij met jullie mailadres? Dan kan er een mailgesprek gestart worden :)

Wat de reis zelf betreft: ik begrijp je opmerking betreffende de reistijd tussen onze bestemmingen Donald, dus ik heb een idee om eventueel dit wat in te perken. Namelijk, zoals Bellie al aangekaart heeft, terugkeren vanuit Varnas of Burgas met een andere reismaatschappij (aangezien Ryanair enkel gelinkt is aan Sofia). Ik contacteer dan Ryanair om de reservatie te wijzigen naar 4 enkele tickets ipv 2 tickets heen en terug.

Ziet iedereen dit zitten?

Hey dat klinkt goed!
Ik stuur je meteen mijn mailadres en whatsapp.. dan kan er gestart worden met regelen.
Terugvliegen van andere luchthaven klinkt dan zeker goed, en handig om minder tijd te verliezen om terug tot Sofia te gaan. Eindigen met een duik in de Dode Zee! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan