Canadian Rockies - September 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

sofke

Member
Hoi! Ik ben van plan in September (voor ongeveer twee weken) af te reizen naar Calgary, om van daaruit o.a. Banff en Jasper NP te bezoeken (met de bedoeling om er ook dag-wandeltochten te doen).
Georganiseerde rondreizen lijken me veel te duur, zelfs fly & drives zijn aan de prijzige kant en omvatten vaak veel meer dan de plaatsen die ik wil bezoeken. Ik speel dus met het idee om vanuit Calgary zelf een auto te huren en deze plaatsen te bezoeken. Of zelfs, indien mogelijk, met openbaar vervoer. Iemand interesse om mee te reizen? Ik ben 35, uit Leuven en redelijk avontuurlijk aangelegd. Ook ervaringen / adviezen van anderen die een gelijkaardige reis in the Rockies ondernomen hebben zijn meer dan welkom.

Groetjes,
Sofie

Hi Sofie
Probeer de Rockies te bekijken van de Amerikaanse kant...veel goedkoper. Je kunt in Seattle landen, en als je goed kunt "jagen", ben je daar voor 500-600 euro/pax.
Misschien is het niet hetzelfde, maar de Rockies en vooral de "Glacier N.P" ( wetenschappers spreken over nog 125 jaar en de gletsjer is volledig gesmolten !) zijn even mooi op het Amerikaanse grondgebied plus andere bonussen.
Ik sta ter je beschikking, als je nog met eventuele vragen zit.:smile:
Groetjes
Gecko

Hoi Gecko,
Montana is - denk ik - inderdaad ook de moeite om te gaan hiken. Glacier NP staat in ieder geval ook nog op mijn lijstje met 'ToDos', al dan niet dit jaar. Openbaar vervoer in de VS is wel een ramp, maar daar zal een auto huren wellicht goedkoper zijn dan in Canada? Ik ga alleszins in detail bekijken wat er mogelijk is ;-)

Groetjes,
Sofie

Hi Sofie,
Vergelijk, bv, een "Chrysler Sebring Cabrio" als je het huurt op het luchthaven van Seattle of in de "downtown" ; je gaat het niet geloven wat een flinke verschil is. Een Cabrio op je reisroute is een droom !
Geloof me, ik heb dezelfde auto gebruikt voor mijn vorige vakantie in VSA en ik moest wenen als ik het terug most inleveren.
ik sta nog steeds ter je beschikking:smile:
Groetjes
Gecko

Rockies

Hallo Sofie,

Ik ben 34j, uit Gent. Eind augustus/begin september moet ik naar L.A. voor mijn werk. Ik dacht om nadien een roadtrip te doen (West Coast) maar voel mij evenzeer aangetrokken tot de Rockies. Ik ben zowiezo een berg/natuurliefhebber. Helaas ligt de exacte datum van mijn werktrip nog niet vast, ik zou dit pas eind juli weten. Als ik iemand vind die die flexibiliteit kan opbrengen betaal ik graag de huur van de auto. Laat maar iets weten indien interesse!

Groeten,
Kristof

Hi Sofie,
Ik heb, juist voor je, een artikel hersteld in het forum "Noord Amerika", met als titel : "Seattle, de poort naar de Rockies"; er is ook een kleine film bij, zo kun je een idee krijgen...
Groetjes:smile:
Gecko

Bedankt Gecko!
Ga ik meteen bekijken :-)

==> inderdaad, héél veel nuttige informatie. Dankjewel!!

Laatst bewerkt:
canada calgery

Hoi! Ik ben van plan in September (voor ongeveer twee weken) af te reizen naar Calgary, om van daaruit o.a. Banff en Jasper NP te bezoeken (met de bedoeling om er ook dag-wandeltochten te doen).
Georganiseerde rondreizen lijken me veel te duur, zelfs fly & drives zijn aan de prijzige kant en omvatten vaak veel meer dan de plaatsen die ik wil bezoeken. Ik speel dus met het idee om vanuit Calgary zelf een auto te huren en deze plaatsen te bezoeken. Of zelfs, indien mogelijk, met openbaar vervoer. Iemand interesse om mee te reizen? Ik ben 35, uit Leuven en redelijk avontuurlijk aangelegd. Ook ervaringen / adviezen van anderen die een gelijkaardige reis in the Rockies ondernomen hebben zijn meer dan welkom.

Groetjes,
Sofie

hosteling international heb ik enkele dagen verbleven is dichtbij centrum van calgery ook dicht bij jasper heb je er een
athabasca glesier zeker bezoeken in jasper NP dan zie je hoe ze een glasier kapot rijden met hun voertuigen.
mvg eddy

Bedankt voor de tips Eddy! Heb die gletsjer even opgezocht (had er nog niet van gehoord). Raar idee om er met een bus op te rijden...
Ik zou denken dat je de gletsjer daar inderdaad mee kapot rijdt :-( Maar in een land als Canada waar strenge milieu-regels gelden zal dit wellicht wel 'ecologisch verantwoord' zijn?

Groetjes,
Sofie

Helaas, uiteindelijk heb ik (ondanks enkele reacties) geen reisgezellen gevonden... maar de reis naar Canada is intussen geboekt! De vlucht naar Calgary vanuit Amsterdam is zo'n 300 EUR goedkoper dan uit Brussel. Voor dat geld kan ik verschillende keren over en weer naar Schiphol ;-). Overigens was een trip naar de US Rocky Mountains ook een pak duurder (alleen de vlucht al!). Ik kijk al vast uit naar de Canadese bergen ;-)

Groetjes,
Sofie

Hi Sofie,

Ik maak de reis in juli 2013 met een groep. Mocht ik nog tips hebben, stuur ik ze zeker door.

Alvast plezier in de Rockies!

Canadian Rockies

Dag Sofie

Ben je nog op zoek naar een reisgenoot ? Welke periode gaat jou reis door ?
Ik ben ooit daar geweest maar dat was in de 2de helft van mei, toen lag er nog (te) veel sneeuw en waren de hoger gelegen meren nog volgesneeuwd.
Ik zou de streek nog wel eens graag willen terug zien.

Groetjes

Erik

Dag Sofie,

Ben je nog op zoek naar een reisgenoot ? Welke periode gaat jou reis door ?
Ik ben ooit daar geweest maar dat was in de 2de helft van mei en toen lag er nog (te) veel sneeuw en waren de hogere meren volgesneeuwd.
Ik zou graag deze streek ooit nog wel eens terug willen zien.

Groetjes

Erik

Hoi Erik,

Bedank voor je reactie, maar momenteel ben ik niet langer op zoek naar een reisgenoot...

Denk dat ik in september ook best wel eens sneeuw zou kunnen hebben, al zal het wellicht niet zo veel zijn als in mei.
Afwachten geblazen ;-)

Groetjes,
Sofie

Hey Sofie!

Ik ben een jaar geleden gaan rondtrekken in BC en Yukon, Canada. Alles zelf geregeld, heel de reis zelf gepland, met de tent en het huren van auto. Ik huurde een auto in Vancouver en betaalde (met ticket inbegrepen) 600 euro per persoon dus voor ticket en 3 weken Canada!
Wil je met tent reizen? Of motels? Want motels en hotels zijn redelijk prijzig in Canada, zeker als je weet dat met de tent reizen prachtig is en bijna gratis als je niet veel luxe nodig hebt.

Groet,
Marika

Groetjes,
Sofie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan