Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Centraal Afrika: ergens tussen juni en december 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

anneliesbackx

New Member
Goendag! Het kriebelt om dit jaar een aantal maanden door Centraal-Afrika te trekken (ergens vanaf juni 2012).

Ik was in 2010 heel even in Rwanda en wil dit graag verder ontdekken, gecombineerd met buurlanden als Tanzania, Kenia of Oeganda, Burundi.. . Naast rondtrekken met de rugzak, proeven van cultuur, genieten van natuur, wil ik ook graag de lokale bevolking leren kennen, (sociale) organisaties en projecten bezoeken, wat vrijwilligerswerk doen tussendoor… . Het is allemaal nog een beetje vaag in mijn hoofd en nog niets is uitgestippeld, maar de goesting is er! Ik plan weg te zijn tot eind 2012.

Het zou leuk zijn mensen te vinden die een deeltje van de trip willen aansluiten.. bv een maand naar Kenia.. Dus wie zin heeft in een Afrikaans avontuur: geef een gil!

Groet,
Annelies
(Wetteren, 27)

Hey Annelies,

Klinkt leuk. Ik kan jammer genoeg niet mee omdat ik nu zelf in Afrika zit, voor mij is het avontuur binnen twee weken alweer voorbij...

Heb je al een idee van welk soort vrijwilligerswerk je wil doen?
Ikzelf heb hier een drietal maanden als journalistiek stagiaire gewerkt bij Khaya Volunteer Projects, een Nederlandse organisatie gebaseerd in Zuid-Afrika, die verschillende projecten voor vrijwilligers aanbiedt in Z-A, Kenya, Tanzania, Uganda en Zanzibar. Mijn taak was de verschillende Z-A projecten te bezoeken, vrijwiligers te interviewen, reportages te maken,... Ik kreeg echt van iedereen te horen hoe leuk vrijwilligerswerk is.

Je kan altijd een kijkje nemen op de website www.khayavolunteer.com Ook al kies je uiteindelijk niet voor Khaya, het geeft je wel een idee van welk soort werk het is, hoeveel het kost, wat je kan verwachten, enzovoort.

Succes!

Isabelle

Ow, en dat was ik nog vergeten te zeggen: Khaya kan ook de rest van je trip helpen boeken. Ze werken samen met verschillende reisagentschappen om rondreizen door heel Afrika aan een prijsje aan te bieden.

Misschien doe je daar ook een paar ideetjes op voor je reis!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...