Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Colombia 14/11-9/12

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaViajera

Well-Known Member
Na lang twijfelen is de knoop nu doorgehakt: wij (2 v, allebei 31) gaan dit najaar naar Colombia!

Wanneer? Van 14/11 tot 9/12 (vertrek op 8/12, op 9/12 terug thuis) (wij vliegen met KLM/Air France)
Wat? Rondreis, combinatie van (deels koloniale) steden, natuur, archeologische sites en tropische eilanden. Wij overnachten in geen super deluxe, maar wel degelijke hotels/guesthouses (waarschijnlijk boeken we enkel het eerste en het laatste op voorhand). We maken er geen luxereis van, maar geven gewoonlijk wel iets meer uit dan de typische backpacker.
Hoe? Waarschijnlijk combinatie van huurauto/taxi/bus/binnenlandse vluchten
Hoeveel? Totale prijs geschat op 2300 € per persoon, op basis van 4 personen en de huidige vluchtprijs. Let wel: dit is een ruwe schatting, geen garantie! In deze prijs zitten alle vluchten, 10 dagen huurauto, eten en overnachtingen. Zit niet in deze prijs: entrees, bussen en taxis, benzine en tol voor de auto.

Ik ben al eerder in Colombia geweest (weliswaar niet als toerist) en spreek goed Spaans .

We gaan sowieso, maar liefst zouden we met een groepje van 4 personen vertrekken. Wie voelt zich geroepen om mee te gaan ?

Hallo,

Colombia is één van de landen die hoog op mijn lijstje staat, en dit lijkt me best wel tof concept.
Ik ben 32, V uit Mechelen en kan mijn plannen trekken in 't Spaans .
Nog nooit in Colombia geweest, maar wel al paar keer in Latijns-Amerika.

Hadden jullie al reisroute in gedachten?

Groetjes

Hey Fie,

Ja, wij hebben al iets in gedachten ; in ruwe lijnen: Bogota - Tierradientro/San Augustin - Popayan - Cali - Pereira/Armenia of iets anders in de regio - Medellin - Santa Marta - Cartagena - San Andres - Providencia - Bogota.

Het "voordeel" van Colombia is dat dat weinig toeristisch is omdat de meeste mensen denken dat het nog steeds gevaarlijk is . En het is ook 1 van de goedkopere landen in de regio.

Wij hebben pas onze tickets geboekt: 670 € (de goedkoopste was toen 600 €), maar intussen zijn ze ca. 100 € duurder.

Een tip, de regio Pereira/Armenia, zoek eens op: Salento en de Valle de cocora! En iets verder dan Tayrona ligt Palomino, heel mooi strand en rustiger dan Tayrona.

Hey Bart,

Sorry voor het late antwoord, maar ja, je kan nog steeds mee. Ik heb je mijn emailadres gestuurd in een privé-bericht.

Chili ligt wel een heel eind van Colombia...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...