Booking.com

Communicatie tijdens een reis

Pascal A

Member
Hallo,
Ik zou graag eind dit jaar een reis naar Canada maken (1 lokatie).
Ik gebruik momenteel een gewone gsm om af en toe te sms’en en heel soms ook te bellen in België. In het buitenland is communicatie extra belangrijk. Is het beter om met een smartphone op reis te gaan dan een gewone gsm voor een betere communicatie (internet sociale media, gps-functie...)? Of is een aankoop van een smartphone voor een verre reis meer nodeloze kosten maken?

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Het is niet noodzakelijk, Om enkel daarvoor een smartphone aan te schaffen lijkt mij een beetje overdreven.
Tenzij je voor langere tijd in Canada wil blijven.

Maar dan nog, waarschijnlijk is een Canadese prepaid simkaart een betere optie.

Persoonlijk kan ik niet zonder mijn smartphone.
Maar als het alleen voor de reis zou ik geen smartphone kopen, gewoon ginder een simkaart kopen. (y)

Pascal A

Member
Ok, maar waarom opnieuw een simkaart kopen waneer ik al één heb. Heeft dit met de provider te maken? Of vanwege extra kosten?

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
In het buitenland betaal je roaming kosten (jou provider mag het netwerk van een andere provider in het buitenland gebruiken), deze kosten lopen snel op. Daarom is het meestal interessant om een ter plaatse een simkaart te kopen.
Check de website van je provider voor de exacte roaming kosten.
Als je maar enkele weken ginder bent is het natuurlijk niet de moeite, tenzij je niets anders doet dan bellen / internetten.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan