Corsica GR20 in juni

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eitje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eitje

New Member
Hallo,

Ik zou ergens in juni graag naar Corsica gaan om er de GR20 te stappen.
Maar natuurlijk zou het leuk zijn als ik dat samen met enkele reisgezellen zou kunnen doen. :-)
Ik ben 32 v en heb wel wat ervaring met kamperen en hiken. Toch ben ik niet super-ervaren, dus ik zou het tempo zeker niet te hoog willen opdrijven. Het liefst zou ik voor overnachtingen in hutten kiezen, zodat een tentje alvast achterwege kan worden gelaten.

Heb je interesse, laat zeker iets weten! (y)

Groetjes,

Elke

Hallo Elke,

Ik ben David een m 38j en ben ook op zoek naar een reispartner , had hier iets gepost om naar Spanje (Siera Nevada, Pyreneeen) te gaan maar Corsica lijkt mij ook wel super.
Laat maar iets weten als je nog een reispartner zoekt.

Groetjes David

Hallo David,

Ik ben inderdaad nog op zoek naar een reispartner. :)
Ik heb intussen wel een groepje van een 4-tal mensen gevonden die ook de GR20 overwegen. Maar ik heb voorlopig nog niet echt een idee of dat iets wordt.
Wat waren jouw plannen in feite?

Groetjes,

Elke

Hallo Elke

Eerst en vooral bedankt voor je reactie.
Ik had nog geen concrete plannen maar zou gewoon nog eens graag gaan wandelen in de bergen en natuur, ik had al wat opgezocht over Sierra Nevada en daar zijn inderdaad mooie wandelingen je kan er dagen aan een stuk in de bergen wandelen maar je kan er ook voor kiezen om s'avonds in een dorpje te slapen . Maar mooie wandelingen die zijn er natuurlijk op vele plaatsen !!!
Ik heb juist eens even naar GR20 gekeken in Corsica en is ook wel super mooi denk ik.
Ik ben ook niet super - ervaren net zoals jou daarom dat het mij wat aansprak dat we het op ons eigen tempo kunnen doen. Had vorige week met een jongen afgesproken om te gaan wandelen op Madeira maar dat was van om dat uur wil ik daar zijn en om dat uur daar zijn en dat is niks voor mij. Ik maak graag wat plezier onderweg en het blijft een vakantie.
Laat maar weten als je samen iets wil plannen.

ps: van waar ergens ben je?

Groetjes David

Hey David,

Dat klinkt alvast goed. Want ik ben wel een beetje bang om mensen te treffen die echt enorm prestatiegericht zijn. Ik hou wel van en uitdaging (en de GR20 staat al eventjes op mijn verlanglijstje), maar zoals je zelf ook aangeeft moet het ook nog steeds 'vakantie' blijven.
Dus eigenlijk ben ik er ook nog niet zeker van of de GR20 geen té grote uitdaging is, maar in dat geval zijn de plannen misschien nog steeds wijzigbaar. Dat heb je bij een groepsreis natuurlijk niet.

Maakt de periode voor jou eigenlijk iets uit? Ik ben daar tamelijk flexibel in omdat het met het werk niet echt een probleem vormt om vakantie te nemen (of toch niet van juni tot midden-eind juli).

Moest het jou bovendien aanspreken, ik heb ook enorm veel interesse om op de Lofoten te gaan wandelen. Iets minder warm, maar zeker ook de moeite lijkt mij. Noorwegen blijft nog altijd één van mijn mooiste vakanties ooit.

Ik woon trouwens in Affligem en ik werk in Brussel. Dus als je ergens in de buurt of tussenin eens wil afspreken is dat misschien ook wel een goed idee. Eens kijken of onze plannen op dezelfde lijn zitten en of we een vakantie samen zouden overleven. ;-)

Groetjes,

Elke

hoi Elke,

Voor mij zou het beste zijn ergens in juni dan kan ik zeker verlof nemen. Ik ben nog nooit in Noorwegen geweest maar ik heb al veel keer horen zeggen dat het er ook mooi is.
Als je denkt dat je gr20 te zwaar is dan kunnen we er ook gewoon een stuk van doen en dan zien we verder wel of we nog doorgaan of niet. Maar voor mij is het eender naar waar we gaan maar we zouden toch moeten beslissen . Misschien eens even gaan samen zitten zal geen slecht idee zijn. ik ga je een prive bericht sturen met mijn gsm nummer is makkelijker om eens aftespreken .

Groetjes

David

Hallo Elke en David,
Ik heb zowel de GR20 als de Lofoten gedaan. Beide schitterende tochten! Maar, niet te onderschatten. De GR-20 wordt de zwaarste trekking van Europa genoemd. Misschien beetje overdreven, maar een goeie fysiek en geen hoogtevrees zijn toch bepalend hoeveel je van de tocht kan genieten. De Lofoten zijn schitterend mooi, ook niet te onderschatten door de zware ondergrond ( soms heel drassig ) en het veranderlijke weer. Maar in de Lofoten kan je makkelijker van dorp naar dorp wandelen.
Indien jullie wat info wensen, altijd welkom.

Hoi Elke en David,
Ik heb het topic mee gevolgd vermits o.a Corsica en Noorwegen nog op mijn verlanglijstje staan.
hebben jullie al plannen gemaakt ?
ben namelijk ook nog op zoek naar een reispartner :)
groetjes !

Hoi Elke , David en Anita

Ik ( wij ) zijn een groepje van 10 man die volgend jaar juni een deel van de gr 20 willen lopen ( beginnen aan de noord kant ) , er natuurlijk een hoop te vinden en te lezen op het net maar het liefst zou ik iemand willen spreken die deze route of een deel hier van al gelopen heeft , de ervaring van een ander kan ons een stuk helpen .

De vraag is zijn jullie afgelopen jaar geweest en zouden jullie met mij in contact willen komen en hoe gaan we dat doen

john

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan