Costa Rica in het kort

Discussie in 'Midden-Amerika' gestart door Gecko, 7 apr 2012.

1. Gecko

Gecko Active Member

Hi Dimitri

Alles goed en wel, maar L.P. is niet meer wat het ooit was... voor backpackers. In Sri Lanka, heb ik een Schot ontmoet en hij vertelde hoe de nieuwe editie van L.P. over Schotland vernieuwd is geweest : de gast kwam bij hem logeren, hij schreef op alle tips die hij kon krijgen en de rest van z'n verblijf hield hij ongestoord vakantie. :(

Wat ik uit mijn ervaring met L.P. kan uitmaken : bedrag van accommodaties en eten kloppen niet, geldig voor alle landen. Je beste gids... veeel goedkoper, zijn de locals. Of booking.com , als je ruim op tijd reserveert ; hun prijzen zijn lager dan die van de hostels + de nodige comfort + de locals, met hun tips en adviezen.

De rest van mijn reis ( tot 26 augustus - Roemenië ) - de accommodaties, bedoel ik - is uitsluitend verleden jaar op booking.com geboekt. Geen ontgoocheling, tot nu toe, ik zit 20 km voorbij Split, op 13.05 vertrek ik naar Bosnië & Hercegovina, namelijk, naar Mostar )

Tot mails, vanuit Duce - Omis ( Kroatië )
    Gecko :):)

2. Gecko

Gecko Active Member

En... wat ik wou nog 'zeggen' is dat, zoals alle geschreven gidsen, L.P. is ook op een subjectieve manier geschreven. In feite, in de reiswereld, alles is subjectief :), wat het niet noodzakelijk slecht is...;)

3. Dimitri25

Dimitri25 Member

4. Gecko

Gecko Active Member

5. Dimitri25

Dimitri25 Member

Toch blijf ik de L.P. Boeken gebruiken :-D

6. Gecko

Gecko Active Member

Ik ook, maar alleen voor wat voor mij interessant is :whistle:

7. Gecko

Gecko Active Member

Kijk wat op mij te wachten staat :

Misschien is het gedaan als ik Macedonië binnen ga...;)

8. Dimitri25

Dimitri25 Member

Ik hoop voor u dat zal gedaan zijn, :-o

9. Gecko

Gecko Active Member

We'll see...de duivel is nooit pikzwart ;):) In Kroatië zijn nog veldmijnen...ik heb bewijzen ervan : foto's...die komen op het forum te staan, beschotten en kapotte huizen... en zo van dit soort 'amusement' ;)...veel gezien...wat ga ik verder nog zien ? :confused:

10. Gecko

Gecko Active Member

Einde juni 'land' ik in Macedonië..;)...tijd zat...:)

11. Dimitri25

Dimitri25 Member

De Balkan, toch iets speciaal denk ik.... staat nie in mijn reislijst (tenzij men mij kan overtuigen)

12. Gecko

Gecko Active Member

Ja, je hebt gelijk. Balkan is iets speciaal. In Slovenië was alles rustig en fijn, sfeer ontspannen. Eens in Kroatië, vanaf Zadar, alles is verandert. De nationalisme steekt z'n kop op, bv., bij de buren hangt de nationale Kroatische vlag ; vandaag kwam de bazin even binnen en toen ik 'zei' dat ik ook naar Macedonië ga, heeft ze, met een wijd gebaar, laten verstaan dat Kroatië is groot en dat ik in Kroatië zou moeten blijven.:LOL:

Een ding staat vast : de spanningen zijn er, tussen Kroaten en Montenegro en andersom, tussen de Serviërs en wie dan ook van hun buurlanden...persoonlijk, ik denk dat is een kwestie van tijd tot weer iets gebeurt... Balkan 'pruttelt', op kleine vuur. Ben ik nog hier ? Ik weet het niet... aankomst in België is voorzien voor november - december. In elke geval, ik maak me geen zorgen en ik trek foto's...in geval van iets, Reisforum gaat foto's hebben die men op geen andere forum gaat vinden.(y):)

Hey, Dimitri, kom mee, jong...neem de vliegtuig... ik kom je halen :)

13. tom costa rica

tom costa rica New Member

mag je vrij kamperen in midden-amerika ? ik zou graag van costa rica naar mexico trekken. In costa rica, nicaragua, honduras en guatemala zou ik graag kamperen. Is dit vrij toegestaan ? Is dit veilig ?

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie