Cruise op de Nijl, en bezoek aan Egypte

Status
Niet open voor verdere reacties.

cookies

New Member
Wij denken hardop aan een reis naar Egypte, dit najaar. We zagen een interessante combinatie: 5 dagen cruise op de Nijl, met vertrek in Luxor en eindpunt in Aswan, om vervolgens Abou Simbel te bezoeken, gevolgd door nog twee dagen Caïro (o.a. piramides, Egyptisch museum,...).

De vlucht is met Lotus Air: zijn die te vertrouwen?

Heeft iemand ervaring met een cruise op de Nijl? Klopt het dat die schepen maar middelmatig zijn.

En wat met de hygiëne in Egypte? Ken je een 'paardenmiddel' tegen de naar het schijnt bijna onvermijdelijke buikloop?

Lotus Air heb ik nog nooit van gehoord. Deze zijn van Egypte zie ik.
De vliegtuigen hebben toch nog ramen en dueren ;)
http://www.airliners.nl/images/Lotus_air_120304_SU-LBC.jpg

Dus dat is in orde he

Dat de schepen middelmatig zijn is wel waar denk ik.
Als ik zelf in egypte ben geweest heb ik wel wat gezien.
Kan je nergens terugvinden wel schip het is? dan kan je wel ergens wat foto's vinden.

Hygiëne... ja, daar kennen ze blijkbaar niet veel val in Egypte.
Neem maar iets goed mee tegen de maag/darmen/buikloop enzo.
Als je een zwakke maag hebt toch zeker oppassen.

Mijn broer is vorig jaar ook nog in Egypte geweest en ze hebben daar een daguitstap gedaan met een boot.

dit is de boot.
http://images.reisforum.info/DSC00533.JPG

Nu zullen jullie wel een betere boot krijgen dat dit als je een cruise gaat doen. (hoop ik toch)
Maar als je weet met welke boot kan je daar wel wat info over vinden. Meestal staat de naam van de boot er toch bij.

Niet alles geloven wat ze je vertellen Fred.

Klopt het dat die schepen maar middelmatig zijn.
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af wat je eraan wil spenderen. De kwaliteit van een 3-sterren schip zal uiteraard heel wat minder zijn dan van een 5-sterren schip.
Als je naar een land als Egypte reist, zou je eigenlijk sowieso moeten stellen - zowel voor hotels als voor schepen - dat 4 sterren het absolute minimum is. De boot die wij hadden (Ninfea 4*, niet meer te boeken in België) was een klein (35 cabines) en wat ouder schip. Ik ga niet zeggen dat het grote luxe was, maar voor zijn prijs was het zeker niet slecht. De cabines hadden allemaal 2 bedden, kleine kleerkast, twee zeteltjes en een TV, badkamertje met lavablo, douche en wc. Alles was zeer proper en hygiënisch en de bemanning was vriendelijk.

En wat met de hygiëne in Egypte? Ken je een 'paardenmiddel' tegen de naar het schijnt bijna onvermijdelijke buikloop?
Onvermijdelijk? Wij zijn inmiddels een keer of zes in Egypte geweest en nog nooit ziek geweest (hout vasthouden). Eén gouden regel: cook it, peal it or leave it. M.a.w. eet geen rauwe groenten, alleen geschild fruit, drink geen kraantjeswater en neem ook geen ijsblokjes in je drankjes. En wees matig met te koude dranken. Het is dikwijls de combinatie van te koud drinken en grote hitte die maakt dat je diarree krijgt.
Ik vond dat er op het schip zeer hygiënisch omgegaan werd met voedsel. Het boordpersoneel heeft er niks aan dat heel de boot met de diarree zit!

Als je zeker wil spelen, geef dan een beetje meer geld uit aan een degelijk schip. Je gaat er zeker van genieten want zo'n cruise is de perfecte manier om de archeologische sites langs de Nijl te ontdekken.

Alvast reeds bedankt voor de paar reacties.
Het is een reis uit het programma van Marmaris (Bosphorus), en de boot noemt Voyager. Naar het schijnt vijf sterren, maar ik vind er geen foto's van.
Het is niet dat wij de supergrote luxe zoeken, maar een stevige basis aan hygiëne vinden we toch wel een noodzaak. Vandaar...

Nog reacties? Laat maar komen!

Wij hebben onze cruise destijds ook met Bosphorus gedaan!! Kan je via een reisbureau niet wat meer te weten komen over het schip?
Ik zal straks nog eens zoeken of ik niets vind.

Heb je ook de naam van de maatschappij die het schip beheert?
Ik doe straks nog wat opzoekwerk voor jou.

Ai, ik had me lichtjes vergist. De boot noemt M/S Voyageur. Een maatschappij die deze boot beheert, kan ik niet vinden.
De boot staat vermeld bij het programma 'Combinatie Nefertiti', op blz. 192 in de zomerbrochure van Marmara-Bosphorus.

Ik hoop dat dit geen 'tweede keuze' is, maar toch enigzins degelijk...

cookies zei:
Ai, ik had me lichtjes vergist. De boot noemt M/S Voyageur. Een maatschappij die deze boot beheert, kan ik niet vinden.
De boot staat vermeld bij het programma 'Combinatie Nefertiti', op blz. 192 in de zomerbrochure van Marmara-Bosphorus.

Ik hoop dat dit geen 'tweede keuze' is, maar toch enigzins degelijk...

Ik ben daar gisteren gegevens van tegen gekomen... ik zoek het effe terug op.

Nile Cruisers in Egypt

M/S Voyager
N/A
Name: M/S Voyager
Category: Not Rated
City: Cairo
Phone: +20-2-4193451
Fax: +20-2-2911182
Email [email protected]
Web Site http://www.flashtour.com

Description and Services

Flash Tour is one of the leading travel agencies in Egypt specializing in inbound tourism. This is one of the most stylish and top quality boats on the river Nile. All boats are equipped with central air conditioning, sound system, television, swimming pool, sun deck, bazaar, hair dresser, restaurant, bar and discotheque.

Facilities

Voyager is 72 m long, 13.5m wide, and has a draft of 1.40 m.

It includes 72 cabins : double cabins, large bed cabins, and suites.

Each cabin includes a private shower, telephone, TV, radio, air condition, and hair dryer.

Voyager has a collection of fine restaurants, a sun deck, a swimming pool, and several entertainment facilities.

Nijlcruise

Hallo, ik ben hier vandaag voor het eerst en denk dat ik aan dit onderwerp wel het nodige kan bijdragen. Vorig jaar ben ik met mijn man naar Egypte geweest en heb daar een week Nijlcruise gedaan en daarna lekker een weekje verder gerelaxed aan de Rode Zee. Onze ervaring staat op onze site:
www.bjusterbaarlik.nl
Hier staat ook een grote lijst met tips (24 pagina's op alfabetische volgorde) en natuurlijk veel foto's zodat je een redelijke indruk kunt krijgen van onze reis. Ook staat hier alles over het paardemiddel tegen diarree (de vloek van de farao).
Veel lees- en vakantieplezier.

Ik lees met verbijstering dat jullie, zonder ook maar enige vorm van lessen of training in het zwembad, meteen in zee zijn gaan duiken. Je mag zelf bepalen hoe diep je wilt: 10 cm of een paar meter. Ik geloof bijna mijn ogen niet! Welke ernstige duikschool/duikcentrum wil dit risico nemen? Dat van die verzekering zou dus wel eens wel eens kunnen waar zijn!
Het is mede door dit soort praktijken dat de duiksport in een slecht daglicht wordt gesteld en als een gevaarlijke sport wordt beschouwd, omdat er op sommige plaatsen nogal heel erg losjes wordt omgegaan met de regels.
Misschien niet verkeerd om dit toch eens aan onze duikschool hier in België te melden.

Laatst bewerkt:
Nijlcruise

Wij hebben vorig voorjaar ook een Nijlcruise gedaan. Voor een indruk kun je kijken op onze site www.bjusterbaarlik.nl Hier staat het reisverslag, veel foto's en een lijst met tips voor Egypte.
Heel veel plezier daar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan