1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cuba als minderjarige binnenmogen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door lotte2001, 18 aug 2017.

Tags:
  1. lotte2001

lotte2001 New Member

Hoi,

Volgend jaar ben ik er 17 en dan wil ik heel graag naar Cuba op reis gaan.
    Men ouders staan dit toe, kan ik dat land binnengaan met enkel de toelating van mijn ouders?

Mvg

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Ga je op je eentje of in het gezelschap van een meerderjarige?
    In het gezelschap van een meerderjarige zal er geen probleem zijn denk ik.
    Maar als je op je eentje reist kan dat wel een probleem zijn, sommige airlines staan dat niet toe. (Alaska Airlines bijvoorbeeld)
    Ik kan er ook geen definitief antwoord op vinden dus best even informeren bij de airline en touroperator. Dan ben je zeker.

3. LaViajera

LaViajera Member

Ik kan geen concreet antwoord geven op je vraag, maar wilde toch ook even checken of je toch niet van plan was om helemaal alleen naar Cuba te gaan???
    Ik ken de Cubaanse regels niet, maar ik weet wel dat de immigratie in Cuba wel eens lastig kan doen als ze willen. Als je daar dan helemaal alleen staat, is dat niet zo leuk. Bovendien wordt er over het algemeen in Cuba weinig Engels gesproken. Het is wel een veilig land, maar ze proberen toeristen te bedotten waar ze kunnen (logisch ook, die mensen hebben niks en proberen alles om toch maar aan geld te komen). Dus tenzij je Cuba goed kent en goed Spaans spreekt, zou ik persoonlijk toch aanraden dat je een reisgenoot zoekt...

Fred. vindt dit leuk.

4. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Ik ben zelf ook in Cuba geweest en ga ook volledig ééns met wat @LaViajera zegt.

Deel Deze Pagina