Booking.com

Curaçao of Aruba?

NanD

New Member
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik een vraag heb en hopelijk hier een antwoord of advies kan krijgen.

Wij (koppel 40'ers) willen in april op vakantie met onze dochter van 16 naar de ABC-eilanden. We houden van een goede basislocatie (hotel, ligging) om van daaruit voor ons volledige verblijf met een huurauto het eiland te verkennen. We bezoeken graag mooie stranden en leuke plaatsjes en gaan graag op restaurant.

Qua prijs & kwaliteit hotel hadden we gekozen voor Curaçao en deze reis geboekt. Echter, ik heb al van meerdere mensen de opmerking gekregen dat Curaçao niet meer zo veilig zou zijn... De laatste tijd zou de criminaliteit er erg gestegen zijn en Aruba zou absoluut veiliger zijn.
Wanneer ik het officiële Belgische reisadvies check, staat dit ook inderdaad beschreven voor Curaçao.

Wat wij zeker niet willen wanneer wij naar de andere kant van de wereld reizen, is ons onveilig voelen. Vandaar dat ik heb gecheckt en wij kunnen onze reis eenmalig kosteloos omboeken als wij dat willen.

Wat zouden wij best doen, moeilijk...
Om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen, had ik graag jullie (recente) reiservaringen naar Curaçao en Aruba vernomen. Welk eiland raden jullie aan? Is het effectief minder veilig op Curaçao dan op Aruba?

Dank jullie alvast! :)

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan