Hallo allemaal,
Ik ben de laatste tijd op allerlei manieren op zoek geweest om een goed alternatief te vormen. Een eigen forum enkel voor daguitstappen, weekendjes, activiteiten,… een mailgroep, een facebookgroep. Maar het is allemaal niet zo eenvoudig. Zeker omdat je moet zien dat er makkelijk mensen kunnen toegevoegd worden en dat ze de weg ernaar toe vinden, zo dat de “gemeenschap” niet beperkt blijft tot 20 personen bijvoorbeeld.
Ik kreeg hier in de oproep melding van iemand dat er ook reeds een facebookgroep bestaat, onder “reisforum”. Ik heb dit eens bekeken. Er zitten momenteel 127 leden in. Deze groep is destijds ontstaan onder hetzelfde initiatief. De beheerster ken ik zelf nog van destijds. Daar ik toen contact had en met haar nog een tijdje in de groep gekomen ben.
Ik ben er toen echter terug uitgegaan, gezien dit niet bij mijn doelen aansloot.
Ik denk echter dat dit voor het grote aantal van jullie die reageerde een goed alternatief is. dit is namelijk een groep dat ‘destijds althans ‘ regelmatig wandel of fietstochten plande, of gezelschapsspelavonden,… dus denk ik dat deze groep voor velen onder jullie een idee is, je kan er eens kijken door te zoeken onder “reisforum” en dan “lid worden” aanduiden. Het is de groep van Veronique Treinen en Stefaan Plets.
Voor mij persoonlijk zoek ik nog verder naar een oplossing gezien ik meer naar ander soort activiteiten op zoek ben. Het is moeilijk om er een echte benaming aan te geven. Meer de dingen als eens pretpark, een dagje naar de zee, naar een festivalleke, voor de leeftijdsgenoten naar een 90’s evenement, gaan bowlen, is …
Voortgaand op de reacties uit de vele mails en posts, kon ik afleiden dat vele op zoek zijn naar wandel- fietscompagnons, cultuurtrips, … weekends… jullie gaan elkaar zeker kunnen terugvinden op dat forum om dingen samen te doen. Als jullie dit nu al niet onderling gedaan hebben…
Gezien ik las dat het wel wat stilgevallen was, zou ik wel zelf initiatief nemen en activiteiten voorstellen…
Ik wens jullie alvast veel plezier en leren kennen van nieuwe mensen…
Voor degene dat toch expliciet ook zoekende waren naar lotgenoten voor de zaken die ik hierboven voor mezelf vermeldde, laat nog iets weten, dan hou ik die nog wel ergens apart.
Iedereen veel succes en geniet nog van de zomer.