Denk jij eraan om thuis te blijven uit vrees voor een aanslag?

• Ja, ik heb mijn vakantie geanuleerd en blijf thuis.

Stemmen: 0 0.0%
  • Ja, ik denk er aan. Maar we gaan dan toch maar.

Stemmen: 3 37.5%
  • Ik heb gekozen voor een andere vakantiebestemming.

Stemmen: 1 12.5%
  • Nee, ik heb geen schrik voor aanslagen.

Stemmen: 4 50.0%

• Totaal aantal stemmers
    8
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor

Ik heb gestemd voor "ik heb geen schrik voor aanslagen" maar wil dit wel even nuanceren. Op dit ogenblik zou ik liever niet naar Sharm El Sheikh willen vertrekken. Maar aanslagen kunnen overal plaatsvinden, ook hier in ons land. Dus zou ik om dat allemaal te vermijden moeten binnen blijven, en dat weiger ik. Ik wil me niet laten leiden door angst voor iets wat eventueel zou kunnen gebeuren.

Ja, ik heb ook een weekend Londen geboekt voor augustus.

Ik denk er voorlopig ook nog niet aan deze te anuleren, maar ik zal toch wel een beetje oppassen waar ik kom moet ik toegeven.

Lijkt me logisch Fred. Dat zou ik ook doen! Net zoals er wel meer mensen zijn die vroeger voor alles de metro namen en nu wat meer kilometers stappen.

Een "dicht-bij-huis"-bestemming zoals Londen kan je makkelijk een andere keer doen.
Het ligt een beetje anders met andere bestemmingen. Zo heb ik me er niet van laten weerhouden naar Nepal te gaan terwijl de "vrijheidsstrijders" daar erg actief zijn (ik heb daar trouwens een bomaanslag meegemaakt, en in een mum van tijd was Pokhara in staat van beleg). In Sulawesi heb ik rondgereisd terwijl daar een burgeroorlog woedde. Toen die toeristen gegijzeld en onthoofd werden op het eiland Sipidan in Borneo, bevond ik me in dezelfde provincie. En een keertje in Mexico werden er zo'n 40 personen vermoord in een dorp (ben de naam vergeten) toen ik me op zo'n 40 km daarvan bevond, in San Cristobal de las Casas.
De kans is trouwens klein dat net JIJ onder de slachtoffers gerekend zal worden. Verkeerde plaats op het verkeerde moment ...
Maar het is niet altijd even plezant om de miserie rondom je te zien.

je gaat nu toch niet terugkrabbelen he

ben bijna klaar met ons weekeindje zo een beetje te plannen :shake:

Nathalie zei:
je gaat nu toch niet terugkrabbelen he

ben bijna klaar met ons weekeindje zo een beetje te plannen :shake:

Neenee we gaan zeker :D
Ik vond het wel een topic waard omdat de laatste tijd nogal wat aanslagen zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan