He sihida, leuk om te horen dat je net zo als ik, aangestoken bent met de reiskriebels
De landen die je zoal op noemd zijn ook plaatsen waar ik oa naar toe wil, dus dat past al goed.
Volgend jaar 23-02-2012 tot 15-03-2012 wil ik graag naar scandinavie gaan, maar vreemd genoeg kan ik geen van mijn vrienden zo ver krijgen om met mij mee te gaan
De bedoeling is om met de trein te vertrekken vanuit Nederland en zo naar Porjus in Zweden te gaan waar ik een survival cursus wil gaan volgen. Vervolgens wil ik via Kiruna (om het ijshotel te bekijken) door gaan naar Kuusamo in Finland, om daar de beren route te gaan bewandelen (langlauffen).
De cursus en de beren route zullen telkens ongeveer 7 dagen in beslag nemen, de rest wil ik gebruiken om bijde landen beter te leren kennen.
Slapen ga ik doen op de trein, in de wildernis (met de cursus), in berghutjes (langs de beren route) en bij locale mensen thuis via couchsurfing.
Heb je intrese om mee te gaan, laat dan snel iets weten, ook als je nog vragen hebt of zo.
Ik heb het meeste al gepland en gedeeltelijk al geregeld, maar een extra persoon er bij is geen enkel probleem en waarschijnlijk ook gezelliger.
Ook kan ik de reisplannen lichtjes aanpassen indien nodig.