Diepgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

sihida

New Member
Sinds een reis naar London vorig jaar, heeft het reisvirus bij mij toegeslagen. Helaas kan ik in mijn omgeving niet een goede reispartner vinden. Daarom deze oproep.

Ik heb nog niet heel veel gereisd en ben ook nog beetje zoekende naar wat ik precies wil. Maar ik heb wel een idee: Ik wil een stad/streek/land graag helemaal ontdekken en dus verder kijken dan de toeristische hotspots. Ik ga dan ook liever twee weken (of langer) dan een paar dagen naar London (en omgeving) bijvoorbeeld; je kunt dan alles rustig bekijken. Ik houd hierbij van diepgang; ik wil graag veel weten over bezienswaardigheden, maar ik wil ook vooral een stad/land ervaren, met zijn/haar vervoer, gebruiken, cultuur.

Misschien geeft dit ook een idee: Thuis lees ik het liefst de Trotter van A t/m Z door ter voorbereiding. En als het even kan, neem ik ook nog de Rough Guide en/of de Blue Guide mee.

Ik zoek een reispartner van ongeveer mijn leeftijd, die ongeveer hetzelfde over reizen denkt als ik. Er moet ook een persoonlijke klik zijn, lijkt me. Wat betreft reisbestemmingen lijkt me heel veel leuk: dichtbij in Europa (Scandinavie bijvoorbeeld), maar ook Azie (China, Japan, Vietnam), Noord- of Zuid-Amerika; bijna iedere stad/streek/land heeft wel iets bijzonders.

Nog iets over mezelf:
Ik ben 25 en woon in Enschede. Daar studeer ik aan de UT. Karakterschets: rustig, verlegen, intelligent, humor, onconventioneel, belangstellend. Hobbies/interesses: computeren, muziek luisteren, lezen, reizen en media.

Ik hoop snel iets van je te horen!

He sihida, leuk om te horen dat je net zo als ik, aangestoken bent met de reiskriebels :good:

De landen die je zoal op noemd zijn ook plaatsen waar ik oa naar toe wil, dus dat past al goed.

Volgend jaar 23-02-2012 tot 15-03-2012 wil ik graag naar scandinavie gaan, maar vreemd genoeg kan ik geen van mijn vrienden zo ver krijgen om met mij mee te gaan :confused:

De bedoeling is om met de trein te vertrekken vanuit Nederland en zo naar Porjus in Zweden te gaan waar ik een survival cursus wil gaan volgen. Vervolgens wil ik via Kiruna (om het ijshotel te bekijken) door gaan naar Kuusamo in Finland, om daar de beren route te gaan bewandelen (langlauffen).
De cursus en de beren route zullen telkens ongeveer 7 dagen in beslag nemen, de rest wil ik gebruiken om bijde landen beter te leren kennen.
Slapen ga ik doen op de trein, in de wildernis (met de cursus), in berghutjes (langs de beren route) en bij locale mensen thuis via couchsurfing.

Heb je intrese om mee te gaan, laat dan snel iets weten, ook als je nog vragen hebt of zo.
Ik heb het meeste al gepland en gedeeltelijk al geregeld, maar een extra persoon er bij is geen enkel probleem en waarschijnlijk ook gezelliger.
Ook kan ik de reisplannen lichtjes aanpassen indien nodig.

neem je contact met me op als dit je wat lijkt? :-)

Hallo,
ik zoek medereizigers om met een (waterski)boot van België naar de Zwarte Zee te gaan, via de kanalen en rivieren van

Europa. Het zal een combinatie van roadtrip (over water) en trekking worden (slapen wil ik zoveel mogelijk in iglotentjes

doen).
Vertrek april 2012, aankomst ?.
Ik ben meer een natuur-mens dan een grote steden mens, maar het is de afwisseling die ook net zo veel goed zal doen. Ik

zoek niet noodzakelijk iemand om de hele reis mee te gaan.
Ik houd van goed eten en drinken. Ik speel graag pool in een kroegje. Als ik een berg zie, vind ik het altijd een goed idee

naar de top ervan te klimmen of wandelen. Alle sporten op en in het water houd ik van. Ik vind het heerlijk mijn omgeving

te exploreren. Net zo goed geniet ik van heerlijk niks doen ;-)
Ik heb ook een thread gestart, die je terugvind via mijn profiel
Je kan me ook bellen voor meer informatie op +32 476 37 57 51
http://www.facebook.com/pages/Captain-Sunset/199067310162721
groetjes, peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan