Duitser valt vrouw aan die ligstoel inpikt

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ik las net het volgende bericht

Duitser valt vrouw aan die ligstoel inpikt

Een Duitse gepensioneerde, nogal gehecht aan ‘zijn’ stoel naast het zwembad, was razend toen een vrouw zijn stoel had ingepikt na zijn zwembeurt. De vrouw had de handdoek, waarmee de Duitser de ligstoel reserveerde, verplaatst.

Toen de 76-jarige Duitser naar zijn stoel terugkeerde, merkte hij dat een 29-jarige vrouw zijn handdoek verplaatst had, zodat zij naast haar moeder kon liggen. De andere ligstoel was net hetzelfde, maar niet goed genoeg voor de bejaarde. De twee startten een woordenwisseling, tot de Duitser het beu werd en de stoel van de vrouw omkantelde, met de vrouw er nog op.

Duitsers ‘reserveren’ vaak een strand of ligstoel met hun handdoek. Niet lang geleden besliste een Engelse advocaat nog dat er niets wettelijks is aan het reserveren van een stoel met een handdoek, en dat andere toeristen het recht hebben de stoel in te pikken bij afwezigheid.

bron : Het Laatste Nieuws
Nu vroeg ik mij af wat jullie vinden van het "inpikken" van ligstoelen.

Persoonlijk heb vind ik het schandalig als ik s'morgens vertrek bij het hotel en aan het zwembad liggen alle bedden al vol met handdoeken.

Ik heb er zelf nooit geen last van omdat ik geen mens ben die heel de dag naast het zwembad ligt.:p Ben altijd op stap. :mrgreen:
Maar ik vind het soms wel wat overdreven.

Laatst bewerkt:

MyriamC

Active Member
Ik vind het niet kunnen dat je 's morgens al ligbedden gaat reserveren om er misschien in de namiddag even op te liggen. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik ook wel eens een handdoek heb weggenomen die al meer dan een halve dag "zomaar" op een ligbed lag, te wachten op een ligger.
In veel hotels is het toch nog wel zo dat het aantal ligbedden absoluut niet in verhouding is tot de capaciteit van het hotel. En dan krijg je natuurlijk de bekende toestanden van 's morgens voor dag en dauw uit bed om een ligbed te reserveren, vooral in hoogseizoen. Een bordje 'verboden ligbedden te reserveren' is al te gemakkelijk geplaatst, als er geen controle op is heeft het natuurlijk geen enkele zin!

MissSwiss

Member
Dit vind ik ook wel wat te ver gaan.
Tegenwoordig zie je het bijna overal :-(

Gewoon een bordje zetten zou volgens mij ook al wel een beetje kunnen helpen... Alhoewel... De toeristen van tegenwoordig trekken zich soms van niets iets aan.

Dan is het van "Ze kennen mij hier toch niet".
Ze denken dat ze baas zijn.

Ik doe zoiets niet :razz: ik ben altijd de brave toerist natuurlijk 8)

Nathalie

New Member
Knap, ik had die mof waarschijnlijk met ligbed en al in 't zwembad geflikkerd, maar ja, ik lig dan ook ni graag aan het zwembad.

Bovenaan