Eco aldeia in het groene noorden Portugal

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjippen

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar mensen die het zien zitten om deze zomer (en misschien langer) mee te werken aan de opbouw van een ecologisch dorp in het noorden van Portugal. Het initiatief gaat uit van een ouder Nederlands koppel: http://www.fortunaverde.eu/ Neem je tijd om dit eens aandachtig te lezen, er staan veel leuke ideeën en aspecten van zo'n dorp op.

Ik vind het alvasteen schitterend idee. Op een zo ecologisch mogelijke manier, samen met anderen, een groen dorp proberen uit de grond te stampen. Werken krijgt hierdoor een heel andere dimensie: geen nutteloze jobs zonder uitdaging op kantoor meer, maar iets waar je zelf voldoening, profijt en arbeidsvreugde in kan scheppen. Het is ook niet de bedoeling om terug in de tijd te gaan, integendeel, zo modern (doch ambachtelijk) en duurzaam mogelijk leven en dat in een omgeving waar je mensen echt leert kennen.

Ik heb de initiefnemers reeds gecontacteerd en zij ontvangen veel mails van geïnteresseerden maar niemand die voorlopig de daad bij het woord heeft gevoegd. Ze hebben momenteel een stuk grond van 1ha met een oud huis op het oog in Mondim de Basto. Ik zou deze mensen graag hulp gaan bieden en dit enkele maanden in de zomer (vanaf 10 juni). Het lijkt me bijzonder boeiend en leerrijk, zowel op technisch als menselijk vlak. Of een vast verblijf er daarna inzit, zien we dan wel weer, dat hangt af van hoe zeer het me bevalt.

Natuurlijk zou het veel leuker zijn, als er nog mensen zouden meedoen. Het zou niet alleen bijzonder gezellig kunnen worden, bovendien zouden we ook meer kunnen realiseren.
Dus beste avonturiers, trek jullie stoute schoenen aan, ga mee kijken of het jullie bevalt!

Groeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan