Eenzame road trip?

Arne44

New Member
(m, 24j)
Dag allemaal

Ik droom er al jaren van om scandinavië en haar natuurpracht te zien. Hoewel ik zelden op reis ga, hou ik van een avontuurlijke uitstap. Zo broedt ik al lang op het idee om met mijn auto naar het noorden te rijden, meerbepaald de Noordkaap (of op z'n minst tot de poolcirkel.) Dit om mijn grenzen te verleggen, de middernachtzon mee te maken, ...Ik heb een zee van tijd in juli en begin augustus waar ik geen weg mee kan. Jammer genoeg heb ik een zeer beperkte vriendenkring, en vanwege planning krijg ik niemand mee. Ik ben geen echte dare devil om alleen te gaan (ik krijg het al warm als ik eens op m'n eentje naar de bioscoop ga.) Toch heb ik dat doel keihard voor ogen en twijfel ik om toch alleen te gaan. Ik begrijp dat de afstand enorm is en dat ik dagenlang (alleen) onderweg zal zijn (zit me niet dwars), wegentol moet betalen, minstens tien keer zal moeten voltanken met een compacte auto van 14 jaar oud (maar wel in perfecte staat.) Waar ik ga slapen weet ik ook nog niet (aangezien het zomer is lijkt slapen in een tentje of youth hostel een optie), dit alles binnen een humaan budget (laten we zeggen < 1000eur.) Ik lees geweldige verhalen en wou het nu graag eens real-life van (on)ervaren reizigers horen :)

Ervaringen of tips?

Laatst bewerkt:

Arne44

New Member
Haj Frederik,
Tof dat je mensen zoekt om mee te gaan, ik kan jammer genoeg ten vroegste vanaf de nationale feestdag, en ik zie dat je tegen dan al enkele dagen terug zal zijn. Ik vind het wel supercool dat jullie met de kano gaan varen en wildkamperen, blijkbaar mag dat in Noorwegen. Kans bestaat dat ik pas zal gaan in april volgend jaar. Het zal dan bitter koud zijn in het hoge noorden met hoogstwaarschijnlijk nog sneeuw, ook is het te vroeg om de middernacht te kunnen zien. Aan de andere kant rustiger en minder toeristen, beetje meer 'Game of Trones'-ervaring :) Ik wens jullie een zalige reis, misschien laat je nog weten hoe de ervaring was? grts

Bovenaan