Booking.com

Eerste keer alleen, oostenrijk en buurlanden

ElowynBo

New Member
Hallo!
Ik zou in september graag wat rondreizen. Aangezien dit de eerste keer is dat ik alleen (en als vrouw) op vakantie ga en bovendien graag wil backpacken, vraag ik om jullie advies!

Ik dacht met de trein (vanuit Brussel) naar Oostenrijk te gaan en vandaar uit vertrekken! Ik dacht eventueel Wenen - Innsbruck - Salzburg zeker te doen! Maar ik zie dat je vanuit Oostenrijk ook gemakkelijk naar Slovenië, Polen, Boedapest,... enzo kan gaan.. Dus misschien iemand nog aanraders? :D zou ik enkel in oostenrijk blijven, of ook andere landen. Hoeveel dagen per stad? Hostels op voorhand boeken? Tips ? Welke reisgids zou ik eventueel het beste aanschaffen? ,...

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen !

Groetjes !

Gecko

Well-Known Member
Hi Elowyn

Sorry voor mijn late reactie ( daar boven in de bergen - 1 630m - hebben de slimmeriken, door grafwerken, de kabel van internet kapot getrokken:rolleyes: ).
Ik zou Slovenië aanraden, ik ben zelf daar geweest, 3 weken in april 2015. Ik ben in Budapest ook geweest. In Oostenrijk ook. In Polen nog niet.

Wat reisgidsen betreft : Lonely Planet is niet meer wat het was. Bv, ze geven een minimum budget per dag per persoon = 80€. Voor Montenegro. Ik kan je verzekeren dat het klopt helemaal niet! Je moet serieus je moeite doen om de 80 € te spenderen. Per persoon. Lonely Planet is voor de midden klasse. Geen budgetreizigers, geen 'on shoestring' ( erger dan budget reizen)...:(

Ik baseer me meer op reiservaringen, lezen over het land zelf en een goede kaart. Als je van een kaart je 'vriend' maakt, de kaart gaat je alles 'vertellen'.
Dagen per stad...het hangt af van je interesses en budget. Een stad is duurder dan een andere. Bv., Wenen is veel duurder dan Innsbruck of Salzburg. Hoofdseizoen of niet. Maar, in de winter zijn steden als Innsbruck en Salzburg, de 'poorten' naar en terug van skigebieden. Dus timing is ook belangrijk.

En alleen op reis bestaat niet...je komt altijd andere reizigers tegen, vooral in de hostels.;)
Als ik je nog verder kan helpen... zeer graag :)(y)

Groetjes uit Bar ( Montenegro )
Gecko :)

ElowynBo

New Member
Hey Gecko,

Bedankt voor uw antwoord! Ik heb ondertussen al wat verder opgezocht en Slovenië sprak me inderdaad enorm aan. Nu ben ik dus aan het twijfelen om Oostenrijk en Slovenië te combineren of niet.. Ik heb ongeveer 3 weken tijd. Zou dit voldoende tijd zijn? Voor naar Slovenië te reizen, moet ik sowieso wel langs Wenen passeren... Maar ik kan ook eerst Innsbruck en Salzburg passeren.

Hoe was het daar (zowel Slovenië als Oostenrijk) om daar te backpacken? Is het veilig? Zou ik mijn hostels op voorhand moeten boeken? Hoe is het openbaar vervoer? Hoe zou vind ik de beste hostels zonder reisgids? Wat moet ik zeker doen/zien? :p

Groetjes uit België ;)
Elowyn :D

Gecko

Well-Known Member
Hi Elowyn

Lees mijn verslag en bekijk de foto's... en dan kun je nog altijd beslissen wat je wilt doen. Slovenië is zeker veilig. Als je buiten hoogseizoen gaat, nee, niet nodig. Openbaar vervoer is prima, trein of bus.
Als je weet wat doen, gaan we samen je reis plannen. Wat denk je ?

Groetjes
Gecko :):)

Gecko

Well-Known Member
Ja, natuurlijk...ik ben iets vergeten : de prijzen van Oostenrijk zijn vergelijkbaar met die van Slovenië of andersom.;):)
Over hostels : kijk in de directory, daar vindt je wat sites...genoeg, denk ik..of andere budgetaccommodaties..:)

Groetjes uit dezelfde plaats :)

Gecko

Well-Known Member
En nog iets : soms vindt je op booking.com goedkopere accommodaties dan in de hostels en dergelijke...en een andere comfort, natuurlijk ;)

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan