Booking.com

Eerste vakantie; Groot-Britannië

LoudRex

New Member
Beste reizigers,

Ik ben een jonge man van 26 jr met autisme en hoogbegaafdheid, ik functioneer verder prima als volwassene.
Ook heb ik een angststoornis, en is reizen voor mij (denk ik) vrij lastig.
Echter ben ik wel eens op vakantie geweest in München, maar dat was bij familie...
Ik woon in een dorp, en ben niet echt gewend aan grote steden.

Nu wil ik graag eens alleen op vakantie, een combi van een citytrip dan wel relax-vakantie.
Dus niet te gehaast maar wel alles kunnen zien.

Mijn grootste droom is om naar de VS te vliegen, desnoods met een vriend of vriendin, maar dat lijkt me wel een brug te ver op het moment.
Dus ik dacht, misschien is Groot-Britannië wel een leuke bestemming.
Echter, nu komt het, wat is een plek zodat je rustig kan bijkomen na een drukke dag, maar niet de dicht van een stad zoals Londen of Glasgow af zit (zodat je die 2 of 3 keer kan bezoeken.

Ook zit ik met medicatie, voor wat betreft de douane.
Ik slik het volgende:

-Lyrica/Pregabaline
-Metoprololsuccinaat
-Clomipramine
-Quetiapine
-Pantoprazol

Verder heb ik wel een rijbewijs B (beperking automaat).
Wat moet ik daarvoor regelen?

Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
-- LoudRex

Jo123

New Member
Ik zou eens kijken op de kaart welke middelgrote steden er dicht bij de stad liggen die je wenst te bezoeken en een goeie verbinding hebben naar open baar vervoer toe. Universiteitssteden kunnen misschien ook wel leuk zijn? Zo heb je ook geen last van druk verkeer. Ik heb hetzelfde gedaan maar dan in Frankrijk.

LoudRex

New Member
Ik zou eens kijken op de kaart welke middelgrote steden er dicht bij de stad liggen die je wenst te bezoeken en een goeie verbinding hebben naar open baar vervoer toe. Universiteitssteden kunnen misschien ook wel leuk zijn? Zo heb je ook geen last van druk verkeer. Ik heb hetzelfde gedaan maar dan in Frankrijk.
Beste Jo,

Ik zou het liefste naar Londen gaan, maar ik denk dat dat een té drukke stad is.
Maar ik ga eens kijken naar steden die wat noordelijker dan Londen.
Wat valt er te doen in Universiteitssteden?
Is daar een en ander te doen, maar ook tijd om rustig aan te doen?

Bedankt in ieder geval voor je antwoord.
Misschien dat ik qua medicijnen, de ambassade van Groot Britannië eens berichten?
Voordat ze me zien als drugs-importeur/verspreider... :cry:

Jo123

New Member
In universiteitssteden ben je zeker dat er wel iets te beleven valt denk ik toch. Het hangt er allemaal van af wat je in omtrek wilt doen, bezichtigen,... Een beetje je trip voorbereiden is wel aanbevolen.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan