1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste Wereldreis

Discussie in 'Wereldreis Forum' gestart door Shari, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shari

Shari New Member

Hi Iedereen,

In januari ben ik net 25 en vertrek ik op mijn eerste wereldreis Jeeej [​IMG]
    ik vind dit heel spannend allemaal maar ik heb dus ook nog heel veel vragen.

Mijn route heb ik ongeveer al uitgestippeld :

Brussel -Thailand ( eventueel combineren met Laos of dergelijke)- australie- Nieuw zeeland - zuid amerika - canada - Brussel

Ik wil dus echt een reis rond de wereld maken !
    Ik heb nu beetje problemen met wat wel wat niet en de logische routes

in thailand weet ik niet goed of ik dit zou combineren met de buurlanden en wat hiervoor de logische route is

voor australie had ik gedacht in Melbourne te vertrekken naar Cairns ( wss met hop on hop off bus, of zouden jullie eerder een camperauto of dergelijke huren ?

Nieuw zeeland zou ik de kiwi experience doen ( heel NZ) dit lijkt me wel leuk en makkelijk.

Dan zuid amerika had ik gedacht Peru en ev combineren met buurlanden , wat denken jullie hiervan alsook de logische route ?

Canada zou ik in vancouver vertrekken daar eventueel wat rondcirkelen en dan richting toronto ( daar ken ik mensen )
    wat zouden jullie hier doen ivm vervoer/verblijf?

Ik wil overal ongeveer een maand verblijven denk ik en in totaal zo een 5- 6 maand wegblijven
    ik wil graag een combi Natuur , Cultuur en Avontuur hebben ( een feestje kan ook nooit kwaad [​IMG] )
    alsook wil ik zoveel mogelijk zien van de highlights maar het hoeft zeker niet alleen de platgereden paden zijn.
    Met de routes rekening houdend dat ik alleen ( vrienden komen af en toe langs maar merendeel zal ik alleen zijn) ben en blond dus ik denk dat dit in sommige landen meer opvalt [​IMG]

qua vliegtickets zat ik altijd rond de 3000 euro

Alvast bedankt !!!

Shari

2. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Er zijn redelijk wat mensen die vanuit Bangkok letterlijk reizen tot Australië.
    Bangkok -Zuid-Thailand - Maleisië - Singapore - Java - Bali - (eventueel verder naar Lombok en gili's) - Australië ...
    Vanaf Bali is Australië niet zo ver meer, en de vliegroute is populair onder de Australiërs

3. Shari

Shari New Member

Ik vertrek volgende week op reis naar Bali dus die regio ga ik dan skippen :)
    Ik heb nu ongeveer de route al, wel ben ik over Peru er nog niet volledig uit of ik enkel dit land zou doen of combineren ...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina