entreegeld Auswitz

linda

Member
Hallo

Kan iemand mij zeggen hoeveel het kost om Auswitz te bezoeken?
Ik heb al op Google gezocht maar krijg alleen maar vanalles over de oorlog.
Entreegelden kan ik niet vinden.

Alvast bedankt
Linda

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ik kan er ook niets over vinden.
Ben je zeker dat er inkom moet betaald worden?

Ik heb wel wat foto's gevonden...
[DLMURL]http://home.hccnet.nl/groot.4/reis/indexaus.htm[/DLMURL]

Misschien is er wel iemand die er al geweest is en hier meer over weet?

Laatst bewerkt:

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Gevonden :D

auschwitz wordt anders geschreven dus we zaten op een verkeerd spoor. :roll:

maar op de officiele website staat alles http://www.auschwitz.org.pl

Tours in languages other than Polish
- Individuals -
Standard visits - Individual tours with groups - in languages other than Polish

26.00 PLN
for a person
General tours (up to three-and-a-half hours)

English speaking individuals may join a standard Museum visit, accompanied by an English-speaking guide, under our program for individual tours with groups. Visits of this kind begin daily at 11:00 AM.

Individual tours with groups, for speakers of other languages (Polish, German, or French) are organized in response to demand, on various days and at various times. Information is available at the Museum.

PLEASE NOTE!

* Tickets for individual tours with groups are not subject to reservations. Prior reservation through the WWW, by fax, or by telephone is required only for the services of a private guide.
The fee for the services of a guide in Polish is the same as the fee for a guide for a group (see above, Tours in Polish - Groups - Standard visits).

* In season, from April 15 to October 31, the price of the ticket for the shuttle bus to and from the Birkenau site is included in the fee for the individual tour with group.

http://www.auschwitz.org.pl/html/eng/zwiedzanie/cennik.php

en om om te rekenen naar euro

http://finance.yahoo.com/currency

dat komt dan op € 6,2078

linda

Member
Hallo

Ik ben ondertussen naar Krakau geweest. Het was de moeite.
We hebben ook Auschwitz bezocht. Dat was wel wat akelig, een heel rare ervaring als je in de gaskamers rondloopt of als je naast de ovens staat.
Ik ken het alleen maar vanop tv of in boeken, maar het doet je toch wat als je er bent.
Ik raad iedereen aan die naar Polen gaat om een ommetje te maken en Auschwitz te gaan bezoeken.
Je moet er geen entreegeld betalen, alleen parking. 7 Zlotty. En de bus naar Birkenau is ook gratis.

Groetjes
Linda

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Kan ik best geloven dat het een rare ervaring is om daar door de gaskamers te lopen waar men zoveel mensen heeft afgeslacht. :eek:

Ik heb overlaatst wel iemand horen vertellen dat is Polen alles duurder is voor de toerist dan de lokale bevolking?
(is over het algemeen wel op meerdere plaatsen denk ik)

Heb jij daar ook iets van gemerkt?

linda

Member
Volgens mij ben je verkeerd ingelicht.

Wij zijn in de lokale supermarkten gaan winkelen en betaalden alles hetzelfde als de bevolking.
En aan mij kan je van mijlen ver zien dat ik een toerist ben, ik loop altijd met een fotoapparaat op mijnen buik :LOL:
En de grote toeristische trekpleisters worden niet bezocht door een arme Pool, want voor hem zijn de entreegelden hetzelfde als voor ons. Ik kan je wel zeggen dat er zeer grote prijsverschillen zijn. Je kan er spotgoedkoop eten maar ook peperduur als je wil.
Wij zijn in een grootwarenhuis ( Tesco ) gaan eten voor 65 Bef voor ons beiden. En we hadden een bord overvol en het was nog lekker ook. Een pizzeria en Krakau zelf is dan weer duur.

Groetjes
Linda

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
linda zei:
Volgens mij ben je verkeerd ingelicht.

Wij zijn in de lokale supermarkten gaan winkelen en betaalden alles hetzelfde als de bevolking.
En aan mij kan je van mijlen ver zien dat ik een toerist ben, ik loop altijd met een fotoapparaat op mijnen buik :LOL:
Ok, Bedankt

hehe :LOL:
Fotoaparaat heb ik ook altijd bij loveit (als het niet gestolen is teminste :roll: )

adje

New Member
Hallo

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, echt een aanrader. Je moet enteee betalen, bij mij was dat inclusief een rondleiding van een halve dag. Dit was zo weinig dat ik het bijna genant vond. Trek er wel voldoende tijd voor uit, het is erg groot, en er is veel te zien.

Auswitz is het bekendste kamp, maar er zijn nog veel indrukwekkende kampen in europa, en zelf nederland. Nabij Den Bosch heb je nu Nationaal Monument Kamp Vught, zeker aan te raden om een keer langs te gaan. Verder is Mauthausen nabij wenen ook een aanrader.

Groeten

Hallo

Kan iemand mij zeggen hoeveel het kost om Auswitz te bezoeken?
Ik heb al op Google gezocht maar krijg alleen maar vanalles over de oorlog.
Entreegelden kan ik niet vinden.

Alvast bedankt
Linda

linda

Member
Hoi Adje

Bedankt voor uw antwoord, maar het is ondertussen al drie jaar geleden dat ik er geweest ben.

Linda

Bovenaan