Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Ervaringen solo reizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biebs72

New Member
Hallo allemaal,

Door omstandigheden heb ik, vrouw/50 jr. dit jaar nog geen invulling en geen reisgeno(o)t(en) voor mijn vakantie in de eerste helft van september. Hoewel ik nog twijfel, neig ik ernaar om alleen te gaan reizen naar bijv. Griekenland (regio Epirus) of Italië (Apulië). (In mijn omgeving is er niemand die in de eerste helft van september mee zou kunnen/willen. Tweemaal een groepsreis gemaakt, maar o.a. het gebrek aan vrijheid maakt dat ik dit niet een derde keer wil proberen). Alleen op reis gaan vind ik spannend, omdat ik nog nooit een soloreis heb gemaakt. Enerzijds lijkt het me een waardevolle ervaring om eens volledig op mezelf te zijn, anderzijds gaan er af en toe wat minder rooskleurige scenario's door mijn hoofd (zal ik me niet voornamelijk alleen voelen?, ook als er iets misgaat sta ik er helemaal alleen voor etc.).

Hoewel ik tijdens mijn reis vooral veel wil gaan zien door te wandelen en fotograferen (zowel natuur als cultuur), na een drukke periode tot rust wil komen, en dit natuurlijk prima kan in m'n eentje, ben ik toch wat huiverig. Ik las op diverse websites het advies om in hostels te verblijven, om op een laagdrempelige manier andere reizigers te ontmoeten. Ik ben hierin wellicht bevooroordeeld, maar ik had/heb het idee dat hostels toch meer zijn gericht op (backpackende) jongeren en daartoe reken ik mezelf toch echt niet meer.

Ik ben op zoek naar tips/adviezen van soloreizigers, maar ook reacties van mensen die in de eerste helft van september een reisgenoot zoeken zijn van harte welkom

Hartelijke groet,

B.

Laatst bewerkt:
Hallo Biebs, ik ben een vrouw van 56 en zoek ook een reisgenoot omdat ik eerder alleen op vakantie ben gegaan naar Zakynthos en tegen mijn verwachting in, het helemaal niet leuk vond. İk kan mezelf goed vermaken met lezen en muziek luisteren. İk ben supersociaal dus klets ook met iedereen als ik zin heb maar het alleen eten en reizen vond ik gewoon echt niet leuk. Graag wil ik in sept een weekje naar Lara/Turkije naar een all incl hotel voor een zon, zee strand vakantie. Lekker relaxt van de sfeer genieten en tot rust komen. Verder kunnen we onze eigen gang gaan natuurlijk als jij een dagje wil wandelen oid. Meer dan een boottour zal voor mij echter niet hoeven.
Graag hoor ik van je terug. We kunnen er dan eventueel nog verder op doorborduren.
Groet, Es

Hoi B, kan ik ook een privé conversatie sturen? Heb wel paar tips voor je. Groet, K.

Hoi, ik ben een man van 57 en wil graag gaan reizen, maar niet alleen. Ik ben niet op zoek naar een relatie, maar samen reizen en dingen delen vind ik fijn. Maar dan moet er wel een klik zijn natuurlijk. Wie weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...