expeditie Ijsland

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis2

New Member
Hej,

Deze zomer zou ik een avontuurlijke groepsreis willen maken doorheen Ijsland.
Ik zoek +- 6 personen die mee willen. Een beetje de formule/ programma van reizen Joker overnemen.
Met het vliegtuig aankomen in Reykjavik. Het avontuur de eerste dag starten op een camping. Vervolgens rijden we richting Pingvellir met de bus. Een natuurgebied met lavalandschap.

Enkele dagen later:
Een trektocht van +- 6 dagen stappen van Landmanualaugar naar Vik. Lavavelden, warmwaterbronnen en kolkende rivieren wisselen elkaar af.

Vanuit Vik de bus nemen richting de kust om ginder te kamperen op het zwarte strand. Er zijn mogelijkheden genoeg aan de kust. Je kan in Skogar namelijk raften of rivierkajakken.

In Skaftafell heb je een nationaal park met de grootste gletsjer van Europa. Onder leiding van plaatselijke gidsen kan je een gletsjertocht maken.

Je kan er voor een geldbedrag de Hvannadalshnjúkur beklimmen. Met zijn 2117 m hoogte de hoogste berg in Ijsland.
Ten slotte reizen we terug naar Reykjavik. Alvorens terug naar huis te vertrekken, eerst even uitrusten in het bekende kuuroord Blaa Lonid.

Deze reis zou een 3-tal weken duren.
Vertrek in de maand juli of augustus.
Het lijkt me leuk om deze 'expeditie' met een groep avontuurlijke en sportieve mensen te kunnen doen.

Dennis Moonen ,26 j, Antwerpen
[email protected]

Hallo,

ik heb wel interesse. Maar wat zou de kostprijs zijn? Dan kan ik nadenken of het ook haalbaar zal zijn.

Groeten,
Adriaan

mail

Hey Dennis,

Ik heb een paar dagen geleden een mail hierover verzonden naar je e-mailadres.
Ik dacht dat je misschien al reisgenoten gevonden had (doordat je niet antwoordde), maar nu zie ik dat je een nieuw bericht verstuurd hebt.
Kan je misschien eens replyen op mijn mail aub?

Alvast bedankt en groetjes!
Anneleen

Ahoi !

Effe heel snel reageren, heb je reisplan nog niet in detail bekeken, zit zelf met het concept "twee weken, ottotootje huren, de ring af", wss zal het wel iets analoogs zijn, want enigste alternatief is t binnenland in :p In juli kan k niet, maar mocht je opteren voor eind augustus (of evt juni), pm me gerust als jullie bijeenkomen :)

Groetjes !
Stof

Hello

Hey leuk om te horen dat er meer mensen naar IJsland willen.

Ik heb nog niets geboekt maar zou dat wel in feb/mrt willen doen.

Wat voor een vakantieganger ben ik, relaxed, houd van mooi natuur, avondje in de kroeg, contact met lokale bevolking en avondtuur.

Ik heb een goeie baan waardoor ik neit echt op de kleintjes let dat kan voor sommige een nadeel zijn.

Hebje serieuze intresse om met een gezellig gozer van 26 een auto te huren en door ijsland te reizen stuur me dan een mail of laat hier een berichtje achter....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan