Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Fietsmaatje rondje Schotland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonja Mertens

New Member
Hey, ik ben Son, een vlijtige vijftiger uit Kasterlee, maar al bijna 10 jaar woonachtig in Antwerpen.
Naarstig op zoek naar een fietscompagnon (m/v) om in juli 2017 een rondje Schotland te fietsen. Ik ben geen coureur (meer), en trek er dan ook iets meer dan een maand voor uit. Heb al bij al meer dan drie jaar de wereld op de fiets verkend. Het gaat nu ietske trager, maar de drang naar de nooit bereikte horizon blijft..
Ik hoop hier iemand te vinden die me op deze 1800km fietstocht vergezelt. Tentje mee, kookvuurtje.. maar af en toe een B&B. Grossomodo al een weg uitgestippeld, maar ik wil gerust een ommetje of een 'shortcut' maken.
Wie is er geinteresseerd? Benieuwd! Met warme groet uit A'penland! Son

Dag Sonja,

Ik heb wel wat ervaring met fietsvakanties; tentje achterop en rijden maar. Ik was sowieso van plan om in juni of juli een kleine twee weken te gaan fietsen; maar gezien dit nog veraf is, was ik er nog niet echt mee bezig en had ik ook nog niet beslist naar waar. Een maand gaat niet voor mij. Maar als ik je berichtje lees, kriebelt het wel .... 10 tot 14 dagen zou ik je wel kunnen vergezellen; is dat een optie of niet?

Laat maar wat weten,

Groeten, Lieve.

Hoi Sonja,
Een rondje Schotland met de fiets klink me wel goed in de oren. Zelf was ik ook al aan het kijken waar ik zou kunnen gaan fietsen in de vakantie; en met wie. Ik heb dus wel interesse om zowieso iets meer van je plannen te lezen / horen.

Groeten,

Chris

Hey Lieve en Chris! Leuk jullie te lezen! Ik had niet verwacht iemand te vinden.. maar héy, twee fietsers in één klap(band) ! lol
Ik heb nog geen vaste planning, maar ik zou op 1 augustus in Dublin willen staan..
Afgesproken met een vriendin om nog 10 dagen Ierland te verkennen met de wagen.. Ik vlieg daarna weer huiswaarts via Dublin.
Dus ik dacht om naar Edinburgh te vliegen, en noordwaarts te fietsen, naar Inverness en verder om de ferry te nemen naar de Orkney's..
Op de terugweg fietsen langs de westkust, en Isle of Skye.. Dan weer een ferry op naar de Hebrides.. Eenmaal terug op het vasteland, fietsen tot Glasgow.
Ik vervolg mijn weg tot Cairnryan om daar een ferry te nemen naar Belfast --> Dublin
Dat is in grote lijnen uitgelegd. Ik reken een 1800km, waar ik toch een maand voor uittrek. Ik denk dat het een pittige rit is, en reken 60km/dag..
Benieuwd naar jullie reactie! 'k Ben ook altijd bereid om eens af te spreken, mocht deze trip vaste vorm krijgen..
Grote groeten uit A'pen-land,
Son

Hallo,

Dat is precies wat ik ook wil doen, fietsen in Schotland. Ik heb al eens een fietsvakantie gedaan met tentje in Italië. Ik weet niet of ik dat nu nog aankan slapen in tent. Beter in een pension ofzo als dat mogelijk is. Ook mijn verlof 1 ste 10 dagen van juni en 7 tem 16 juli staat al vast en kan ik niet meer aanpassen. Dus ik kan enkel een stuk mee fietsen.

Groetje,
Sandra

Dag Son,
mooie route. Maar ik lees dat je gemiddeld 60 km per dag doet. Ik vind het niet erg als er eens een dag van 60 km tussen zit; maar als dat het daggemiddelde is, ben ik niet voldaan vrees ik. Ik voorzie meestal een gemiddelde van 90 km per dag; kan er 10 tot 15 km boven of onder liggen al naar gelang waar er zich kampeermogelijkheden bevinden .... Ik denk dus niet dat ik je beste fietsgezel ben ....
Mooie fietstocht alvast!
Groeten uit 'Hertals',
Lieve.

Hoi Son(ja)

Je geplande fiets- en bootreis maken wel indruk op mij. Je bent erg veel van plan. Ik heb je route eens nageplozen op de kaart. Van Edinburgh naar Inverness lijkt me duidelijk. Daarna neem ik aan dat je vanuit Inverness verder fietst naar John o' Groats. Om van daaruit de ferry te nemen naar de Orkney eilanden. Klopt dat? Daarna wordt het me wat onduidelijker hoe je route naar Ilse of Skye er uit zou zien. De westkust lijkt me erg ruig. Zijn niet zoveel wegen. Daar moet wat gepuzzled worden om een goede route zonder extreem omrijden of op te grote wegen fietsen te vinden. Dat is wel een uitdaging denk ik. Maar goed; dat is een kwestie van tijd nemen en doorfietsen. En van de omgeving genieten. (muggen; wind, regen, kou)
Als ik het goed begrijp wil je zo ongeveer na 30 dagen in Cairnryan aankomen? Het plan spreekt me wel aan. En de tijd heb ik ook. Mischien moeten we dit samen eens bespreken. Informeer ook bij Sandra F. Mischien valt er iets te combineren.

Graag lees ik van je,

Groeten,

Chris

Hey Lieve, het gemiddelde op ongeveer 60km/dag uitgerekend, want er zit toch al eens een rust-regen-wind-dag tussen..
Al ooit aan 20km/dag gebokst tegen Patagonische winden, en veel meer tijd en energie kwijt dan op de dagen met de wind in't gat in een vlak tot glooiend landschap waar je na een 160km-dag er nog eens vrolijk 80km bij valavond bij-trakt op de Stewart Hwy...
Maar dat was ook in mijn 'glorie-dagen', amper 35... ;-)
Ik zou nu ook trainen, om mijn fietsgenoten niet teveel op te houden, want in form ben ik nu nog niet. Meestal komt het na 14 dagen beetje afzien wel..
Maar ik moet toegeven, dat ik niet meer zo'n sterke fietser ben als pakweg 15 - 20 jaar geleden.. Ik doe jaarlijks een fietsvakantie en de kracht neemt wel af, de tent lijkt elk jaar een paar centimeter lager.. Lol! Dus, als jij een tijger bent op je fiets, is het idd mss niet zo'n goed idee om met deze vijftigplusser op pad te gaan.. Moh, van 'Hertals', 'k Heb nog een tijd daar gewoond, en ook in Lichtaart.. Toegegeven, ik mis de Kempen! ; )

Hey Chris, de route ligt idd nog niet vast, enkel in grote lijnen.. Het is nog vroeg, er moet nog aan geschaafd worden..
Maar idd naar John o' Groats.. De westkust nog uit te stippelen, navanant tijd, weer, wind.. of omwegen die geen meerwaarde zijn..
Gelezen dat Isle of Skye een must is, en de Hebrides zijn dan ook niet zover, en terwijl je daar toch bent..
Ik hoop dat ik niet te overmoedig ben.. een maand zou toch voldoende moeten zijn, niet?
Chris, ik weet nog niet van waar je bent? Kunnen best onze hoofden eens bijeen steken!

En hey Sandra! Ik had je nog niet gelezen, vandaar mijn late reactie naar jou toe.. Maar als we iets ineen kunnen puzzelen, zie ik je graag mééfietsen hoor!
Voor mij is de tent/kamping of wild kamperen toch de eerste keuze, maar ik geniet ook graag wel eens van een hostel of (Air)Bnb/B&B.
De hoge prijs van de accomodaties schrikken me wat af om het merendeel van de reis op B&b te gaan verblijven.

Mijn enige 'deadline' is 1 augustus in Dublin.. Ik kan ook vroeger vertrekken om mijn rondje Schotland meer kans van slagen te geven: 25 juni of zo..
't Is nog te bekijken allemaal..

Sow, wat denken jullie?

Hoi Son, (en Lieve en Sandra)

Mooi geschreven; als het fietsen ook zo soepel gaat zal het wel lukken. Een gemiddelde van 60 km per dag lijkt me inderdaad een mooi steven. 1800/60=30 dagen fietsen. Enige rustdagen inplannen lijkt me wel reëel. En de bezoeken aan de eilanden kosten natuurlijk ook tijd. Dan gaat het dus niet lukken in een maand. Gelukkig heeft juli 31 dagen. Maar goed, het idee is ook nog in ontwikkeling begrijp ik. En dat is natuurlijk ook het leuke aan de tijd voor de vakantie; het dromen; zoeken; plannen en puzzelen.

Betreffende het overnachten. Naast het economische aspect geeft het wild kamperen ook en grotere flexibiliteit vind ik. Dan zijn routes door gebieden zonder B&B ook mogelijk. En dan wordt de luxe van een B&B later ook beter gewaardeerd. Dus een mix tussen kamperen en B&B mag van mij best. Welke balans in de mix?

Een gezamenlijk persoonlijk treffen van de geïnteresseerden om de individuele wensen; ideeën en mogelijkheden te bespreken is zinvol. En ook leuk.

Misschien combineren met een fiets- of wandeltochtje. Geeft al een beter gevoel of het past. Wandelen is denk ik beter. Dan kan er gemakkelijker gekletst worden. En is regen niet zo erg. Ergens tussen de deelnemers in.

Zelf kom ik uit Nederlands Limburg; net over de grens bij Maaseik. Een stukje rijden vind ik niet erg; ben ik gewend. In de periode 11 t/m 19 februari kan ik altijd. Dan heb ik vakantie maar nog niets gepland.

Son; je kunt op dit forum ook niet openbaar gesprekken voeren via "postvak in" en "start nieuwe conversatie" Bij deelnemer de gebruikersnaam invullen.
Ja; een gebruiksaanwijzing zou makkelijk zijn.

Groeten

Chris

Hey fietsers! We zijn al met twee voor de héle Schotland-tocht! Maar er mag gerust nog volk bij, hélemaal of half..
Juli is de maand van het gebeuren. Is er nog interesse? Welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...