Fietsvakantie - streek binnen Europa (otk) - 2de deel juli - 1 a 2 weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kathleen

New Member
Wie heeft er ook zin om mee op de trekfiets te springen en een mooie streek ergens in Europa te doorkruisen?

Ik ben zelf geen sportieveling, maar ik hou er wel van om door de natuur te fietsen en tegelijkertijd een hele streek te verkennen met een einddoel voor ogen. Om zo eigen grenzen te verleggen en uitgewaait en met volle energie terug te keren vanuit vakantie!

De details naar accomodatie (tent, hostel,..), afstand, streek,.. vallen nog te bespreken (ik ben daarin dan ook een zeer gemakkelijke;-)). Enkel zou de reis rond de periode van eind juli liefst moeten gaan (bouwverlof ;-)).

Wie durft deze fietsuitdaging aan met mij? :-)

Groeten,
Kathleen.

Dag Kathleen
Jouw voorstel interesseert me mogelijk. Ik zou dit dan wel graag in groepje van 4 ofzo doen.
Zou je dan een pakket aankopen genre VOS travel, eigenwijze reizen, ... of zou je zelf uitstippelen? Zou je fietsen huren of met eigen fiets?
eWat me zelf al steeds tegenhield is het het feit dat ik zelf weinig fietsproblemen kan oplossen en dat ik ook geen echte fietsuitrusting heb om bv te kamperen. Ook het transport van eigen fiets is vaak ongemakkelijk (als je geen wagen hebt).
Heb al 1x een VOS travel pakket gedaan in Fr (5d) en vond dit erg leuk.
groeten
reskamrat
V, 38, regio Gent

Hey!

Aangezien ik zelf nog geen degelijke trekfiets heb, zou ik opnieuw een fiets huren (kan gemakkelijk in kortrijk aan het station). Vorig jaar heb ik namelijk mijn eerste fietsvakantie achter de rug gehad. Toen hadden we deels langs een rivier gefietst en via een fietskaart. Het lijkt me wel fijn om een bestaande fietsroute te volgen, aangezien dit jou anders kan leiden tot onbereikbare bikkelharde wandelpaden.

In verband met fietsproblemen, kan je dit snel aanleren in een eenmalige workshop. Had ik vorig jaar ook gedaan en heb dankzij dit op vakantie mijn lekke band kunnen vervangen. Ik zou het nu wel nog eens moeten volgen! Maar hier is dus zeker een oplossing voor!

Qua kampeeruitrusting valt dit goed mee! Veel zaken kan je lenen, of je kiest ervoor om deze zelf aan te kopen.

Afhankelijk van het land en de start van de route, zijn deze wel vrij gemakkelijk toegankelijk met de trein. Zeker Nederland. Maar frankrijk ook wel (afhankelijk van type snelheidstrein).

Het lijkt me ook wel fijn om deze fietsvakantie met een klein groepje te doen, als we nog gegadigden vinden!

Kan je jezelf ook kort beschrijven? Ben jij een sportieve bv.? Of met wat hou je jou graag bezig?

Ikzelf ben ook van Gent en ben helemaal niet sportief! ;-) Maar ga graag uitdagingen aan en voel graag de wind langs me heen gaan. Ik hou me vooral graag bezig met creatieve projectjes en in het dagelijks leven ben ik interieurarchitect. Voila, zo kan je ineens ook een kort beeld over mij schetsen! :-)

Groetjes,
Kathleen.

Dag Kathleen,

Dit jaar fiets ik naar het Garda meer in Noord Italie en mogelijk nog verder door tot in Venetie(voor de Biennale). Je mag altijd een eindje meefietsen :-)
De fietsroute naar Venetië van Paul Benjaminse zal mij de weg wijzen.

Ik ben eerder reeds met gelijkaardige routeboekjes naar Parijs, Praag en Berlijn gefietst.
Het vertrek is voorzien 3-4 juli, om dan hopelijk rond 18-19 juli aan het Garda meer te zijn.
Daar enkele dagen (3) te verblijven bij vrienden om dan door te rijden naar Venetië.

groeten
Erik

Dag Kathleen,

Heb je al de reisgenoot of groepje om jou fietsvakantie te organiseren.
Ik ben wel geïnteresseerd indien mijn leeftijd geen obstakel vormt.
Woon te Menen.

Groetjes,
Jozef.

Hallo
Ik heb ook wel interesse, maar ben totaal niet sportief (maar hou wel van de natuur en fietsen), en wil het graag lowbudget houden. Ik weet niet hoe jullie het zien natuurlijk! Laat maar iets weten moest het een beetje overeen komen!

Groetjes
Karolien (36 jaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan