Ga je mee naar Antartica?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DM12761
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DM12761

Guest
Hoi! Ik ben opzoek naar een reisgenootje voor mijn reis naar Antarctica in dec. dit jaar.
Liefst iemand tussen de 20 & 30 jaar. (in die leeftijdscategorie zit ik zelf) Maar jonger/ouder is misschien ook gewoon gezellig!

Dag Lenie
Kun je wat meer info geven over je reis naar Antarctica? Ga je het westelijk gedeelte vanuit Patagonië ondernemen? Onderzoeksbases bezoeken of wat zijn je plannen?
Thanks

Hoi, ik ga vanuit Ushuaia. Rondreis van 20 dagen. o.a. bezoeken we Zuid-Georgia / Zuidelijke Sandwicheilanden, South Shetland eilandengroep. Daarin is ook mogelijkheid om wat onderzoek basis te bezoeken inderdaad.

Zit in die 20 dagen ook de vlucht naar Ushuaia? Toer je daar ook enkele dagen rond want lijkt me best wel de moeite! Of is die 20 dagen toer een apart onderdeel voor Antarctica?
Op die Zuidelijke Shetland eilanden liggen veel basecampen: is het je bedoeling om die eens te bezoeken vanuit de verte of tot in het station te gaan of vrijwillig eens mee te draaien? Zitten er ook overnachtingen op land in of enkel op de boot?

Ik boek mijn reis via Sawadee reizen. Kijk daar voor een uitgebreid verslag. 20 dagen incl. vluchten. Je overnacht (op de heenweg) in Buenos aires en Ushuaia. overdag kan je dan even op pad. de basecampen bezoek je alleen, (als het kan ga je aan land) overnachten is alleen op de boot.

Da's deze dat je bedoelt?
Bestemming klinkt hemels. De combi tussen inspanning en luxe ligt voor mij omgekeerd. Jammer dat de reis niet 1x onder de zuidpoolcirkel gaat. Het is veel op de boot en zodiac lees ik. Wetenschapsstation lijkt me wel de max te zijn! Zou het dat Amerikaanse zijn of geen info daarover? Kajak is optioneel extra erbij te nemen hetgeen ik wel standaard zou doen ;-)

Hallo,

ik denk niet dat ik in jullie doelgroep zit, want ondertussen al 62 jaar (maar nog steeds actief rondtrekkend), maar wil wel even een tip meegeven ivm Ushuaia : ik heb rondgetrokken gedurende enkele maanden door heel zuid-amerika, waaronder ook Ushuaia en dit is één van de doodste oninteressante steden die ik ooit bezocht hebt (samen met Anchorage in Alaska).
Het klinkt heel idyllisch om het zuidelijkste punt te bezoeken, maar geloof me : het is een tourist-trap, want heeft absoluut geen ziel ! Enkel een vertrekpunt voor Antartica. De natuur eromheen is best wel ok, maar het stadje is grauw en troosteloos.
Buenos Aires daartegen is zèker de moeite waard !

Ik wens je een mooie trip toe en indien je je bedenkt : ik ben ook kandidaat, want Antartica heb ik toen niet gedaan, ben ik zeker nog van plan ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan